خبرگزاری کار ایران

کاظمی نمی‌تواند رئیس سازمان لیگ باشد

تاج: کی‌روش به تعهدات خود پایبند است/ آمادگی این را داریم که فیش حقوقی‌مان را منتشر کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال ابراز امیدواری کرد، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بلیت‌فروشی از سازمان لیگ تحویل بگیرند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مهدی تاج که امروز (چهارشنبه) برای بازدید از ورزشگاه آزادی به این مجموعه رفته بود درباره تحویل ورزشگاه آزادی گفت: 20 مرداد رویه و مطلوب ما بود، اما با این حال از مسئولان شرکت تجهیز و همچنین طباطبایی ممنونم. دو روز پیش و امروز آمدیم برای بازدید. خوشبختانه شرایط خوب است. ما همین که 11 شهریورماه هم برای بازی با قطر ورزشگاه را تحویل بگیریم، برای ما مطلوب است. اکنون که گفته‌اند حتماً اول شهریورماه تحویل می‌دهند، خوب است و ما از فردا شروع به شماره‌گذاری صندلی‌ها خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بخواهند و زمینه را فراهم کنند بلیت‌فروشی را به آنها می‌دهیم. البته سازمان لیگ باید مطمئن باشد که زمینه فراهم است و روز مسابقه دچار اشکال نخواهیم شد، چون در فوتبال سکون نیست و جریانی ادامه‌دار است. اگر درست پیش‌بینی نکنیم و به مانند گذشته بلیت فروشی را ادامه دهیم یک مسئله امنیتی مهم به وجود می‌آید. امیدوارم در این مدت که فاصله هست سرخابی‌ها رغبت نشان بدهند و بلیت فروشی را از سازمان لیگ تحویل بگیرند.

تاج درباره اینکه اگر ورزشگاه آزادی تا بازی با قطر آماده نشود و صندلی‌گذاری‌ها به پایان نرسد بازی تیم ملی در کدام ورزشگاه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: بازی صددرصد اینجاست و به فیفا هم اعلام کردیم و نمی‌توانیم محل برگزاری بازی را تغییر بدهیم. ما به‌همین صندلی‌ها هم قانع هستیم و البته شک نداریم ورزشگاه تا بازی با قطر آماده است.

وی درباره اردوی تیم ملی در ایتالیا و بازی‌های دوستانه‌ای که برای این تیم هماهنگ شده است، خاطرنشان کرد: اردوی ما در ایتالیا قطعی است و دو بازی دوستانه هم آنجا انجام می‌دهیم. ضمن اینکه چهار بازی هم در لیگ برتر انجام می‌شود که این بازی‌ها بازیکنان تیم ملی را آماده‌تر می‌کند تا در کوران مسابقات حضور داشته باشند.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اعتراض‌هایی که نسبت به حضور علی کاظمی در سمت سرپرستی سازمان لیگ مطرح شده است، گفت: این شرایط را رسانه‌ها می‌گویند و اتفاقاً از قول من هم مسائلی را نوشته‌اند. من به رسانه‌ها توصیه می‌کنم اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنند. کاظمی هم باتجربه و دوست‌داشتنی است و همه از حضور او در سازمان لیگ به‌عنوان سرپرست استقبال کردند تا به‌زودی نایب رئیس دوم را به مجمع معرفی کنیم. او نمی‌تواند رئیس سازمان لیگ باشد و من نمی‌دانم که آنهایی که اعتراض کردند، با چه چیزی مخالف هستند. ضمن اینکه ما انتخاب‌هایی خوبی داشتیم، روز گذشته هم دبیرکل را انتخاب کردیم و فکر می‌کنیم همه چیز را منطقی پیش برده‌ایم. از براتی در کمیته حقوقی بهره می‌گیریم، آصفی را انتخاب کردیم، امیر عابدینی، علی کاظمی، علیرضا اسدی و حیدر بهاروند برای پست‌های مختلف همه انتخاب‌های خوبی بوده‌اند. ما در انتخاب‌ها تعجیل و تأخیر نداشتیم و منطقی کار کرده‌ایم.

تاج تصریح کرد: کاظمی بسیار باتجربه است، اما او به لحاظ سنی نمی‌تواند رئیس سازمان لیگ باشد، چون آخرین شرایط سنی برای ریاست 65 سال است و چون کاظمی شرایط ریاست نداشت، سرپرستی سازمان لیگ را بر عهده گرفته است.

وی درباره البسه تیم ملی هم گفت: این موضوع در حال حل شدن است و با همان برندی که قرارداد داریم یکسری ویژگی‌هایی را برای ما آورده که این مسئله توسط ساکت و سایر کارشناسان در حال بررسی است. پیراهن‌های سری اولی که به ما دادند مورد قبول نبود و اگر تغییرات ایجاد شده ما را راضی کند که با همین برند ادامه می‌دهیم و اگر نه با برندهای دیگر صحبت خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: ما می‌خواهیم بازدیدی هم از کمپ تیم‌های ملی انجام شود. ما در آنجا هم تغییراتی داشتیم و اکنون یک کمپ خوب داریم. انبارها مرتب شده است، وضعیت سالن‌ها بسیار خوب است، سالن بدنسازی، استخر و... داریم که یک افتتاحیه خودمان و به دور از دید رسانه‌ها هم روز گذشته انجام دادیم. امکانات کمپ هم فقط برای تیم ملی خودمان نیست و تیم‌های دیگری هم که می‌خواهند بیایند و در ایران بازی کنند می‌توانند در اینجا فعالیت داشته باشند و حتی تیم‌های باشگاهی هم می‌توانند از امکانات بهره ببرند.

تاج در واکنش به این مسئله که گویا قرار است دفتر کارلوس کی‌روش به ساختمان ایفمارک برود و اختلافات او با مسئولان این ساختمان مشکل‌ساز نشود، اظهار داشت: هیچ اختلافی نیست. جای هر کسی را هم ما معلوم می‌کنیم و اکنون یک جای خوب برای ایفمارک آماده شده است که خودشان هم راضی هستند. این ساختمان هم برای تیم‌های ملی است و همه تیم‌های ملی باید از آن استفاده کنند.

تاج در واکنش به این مسئله که گویا قرار است دفتر کارلوس کی‌روش به ساختمان ایفمارک برود و اختلافات او با مسئولان این ساختمان مشکل‌ساز نخواهد شد، اظهار داشت: هیچ اختلافی نیست. جای هر کسی را هم ما معلوم می‌کنیم و اکنون یک جای خوب برای ایفمارک آماده شده است که عوامل این مجموعه هم از آن راضی هستند. این ساختمان هم برای تیم‌های ملی است و همه تیم‌های ملی باید از آن استفاده کنند.

وی در خصوص پروازهای چارتر تیم ملی گفت: من روز گذشته به تمرین تیم ملی کشتی رفته بودم که آنجا هم صحبت کردیم. از شرایط راضی هستیم و رفته بودیم که آنجا به اهالی کشتی دست مریزاد بگوییم. آنجا از ما پرسیدند آیا برای تیم ملی پرواز چارتر می‌گیرید که ما گفتیم بله و از قول من تیتر زدند تاج رفته به تمرین تیم ملی کشتی و گفته می‌خواهم برای تیم ملی پرواز چارتر بگیرم.

رئیس فدراسیون فوتبال همچنین اعلام کرد که امروز جلسه‌ای را با جواد نکونام خواهد داشت و درباره مراسم برترین‌های لیگ پانزدهم هم گفت که برنامه‌ریزی‌ها برای این مراسم انجام شده است.

وی در مورد انتشار فیش‌های نجومی برای برخی از مدیران گفت: ما در ورزش نیز مستثنی نیستیم. درست است که ورزشکاران نسبت به افراد و ارگان‌های دیگر مبالغ زیادی می‌گیرند، اما هر سال قرارداد بازیکنان را اعلام کرده و امسال نیز طبق آیین‌نامه قرارداد بازیکنان منتشر خواهد شد. در مورد خودم و کارکنان فدراسیون فوتبال، آمادگی این را داریم که فیش حقوقی‌مان را منتشر کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص الکترونیکی شدن بلیت‌های ورزشگاه آزادی عنوان کرد: پس از پایان مراحل صندلی‌گذاری طبقه دوم ورزشگاه و آغاز هفته چهارم، همه بلیت‌های ورزشگاه آزادی به صورت الکترونیکی به فروش می‌رسد.

تاج درباره مذاکره کارلوس کی‌روش با تیم ملی انگلیس گفت: چنین چیزی صحت ندارد و کی‌روش با ما قرارداد دارد. او به تعهدات خود پایبند است.

 

 

کد خبر : ۳۸۹۹۳۸