خبرگزاری کار ایران

نامه نمایندگان مجلس استان‌های شمالی کشور به وزیر ورزش در حمایت از کمیل قاسمی

نمایندگان مردم مازندران و برخی نمایندگان استان‌های شمالی گیلان و گلستان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای مشترک خطاب به محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان خواهان صیانت از انتخاب کمیل قاسمی برای المپیک ۲۰۱۶ ریو شدند.

 به گزارش ایلنا و به نقل از هیات کشتی استان مازندران متن این نامه که به امضای نمایندگان مردم شریف شمال ایران در مجلس شورای اسلامی رسیده بدین شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر گودرزی

وزیر محترم ورزش و جوانان

سلام علیکم

باستحضار می‌رساند به دنبال برگزاری مسابقات انتخابی وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد جهت انتخاب بهترین نفر برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو، علیرغم انتخاب قانونمند آقای کمیل قاسمی که بر اساس مفاد مندرج در فرآیند انتخاب تیم‌های ملی با وجود کسب سهمیه المپیک، او در تمامی میادین مورد نظر کادر فنی تیم ملی شرکت کرده است و در نهایت با پیروزی در مسابقه انتخابی رو در رو با رقیب مستقیم خود آقای پرویز هادی، به عضویت تیم ملی در المپیک برزیل در آمده است.

تفسیر از فرآیند انتخابی تیم ملی نشان می‌دهد که شورای فنی تیم‌های ملی کشتی نظر نهایی را در خصوص فرد برتر صادر می‌کند که کمیل قاسمی طبق اراده و خواست اعضای محترم شورای فنی که همگی از چهره‌های برجسته و افتخار آفرین کشتی ایران می‌باشند در مسابقه انتخابی شرکت و دوبنده تیم ملی را به تن کرده است.

با توجه به هجمه‌هایی که علیه تصمیم صحیح و مبرهن شورای فنی و خط مشی ترسیم شده انتخابی تیم ملی صورت گرفته، این نگرانی را در میان آحاد مردم شمال کشور ایجاد کرده که حق مسلم و آشکار کمیل قاسمی که مسیر مستقیم حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو را پیموده است و همچنین از سلامت اخلاق و صفات نیکوی پهلوانی بهره مند می‌گردد، تضییع گردد.

از وزیر محترم خواهانیم در برابر انتقادات بی پایه و اساس و درخواست غیر منطقی صورت گرفته ایستادگی کرده و همچنین با تدبیر علمی و کارشناسی خویش این موضوع را مدیریت نموده و از حق مسلم پهلوان کشتی و دارنده مدال برنز المپیک صیانت نماید چرا که عدم انتخاب ایشان می‌تواند آثار اجتماعی بسیار نامطلوبی را در سطح کشور داشته باشد.

دگر بار از حسن مدیریت حضرتعالی و مجموعه تحت امر و فدراسیون محترم کشتی کمال تشکر و قدردانی را داریم و آرزومندیم در آوردگاه المپیک ریو ۲۰۱۶ شاهد حضور پر تلالو دلاوران ورزش کشورمان باشیم.

 

 

 

کد خبر : ۳۸۹۸۵۴