خبرگزاری کار ایران

مربی تیم ملی کشتی آزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

حمایت‌ها از کشتی آزاد کافی نبوده/ نمی‌دانم چرا وزیر به تمرین ما نیامد

مربی تیم ملی کشتی آزاد اعتقاد دارد در آستانه المپیک 2016، حمایت‌ها از این تیم کافی و مناسب نبوده است.

امیر توکلیان، مربی تیم ملی کشتی آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی اینا در خصوص آخرین شرایط تیم ملی در آستانه مسابقات المپیک گفت: به غیر از اردویی که در حال حاضر در آن قرار داریم، دو اردوی دیگر تا شروع المپیک در دستور کار ما هست تا کشتی‌گیران با آمادگی کامل راهی المپیک شوند. تمرکز ما در این اردوها روی کار بدنی بوده و خواهد بود و در مدت زمان باقی مانده روی سیستم هوازی بچه‌ها در مدت زمان سی ثانیه و بیست ثانیه کار خواهیم کرد و بعد هم در چند روز مانده به المپیک دیگر تمرینات سبک خواهد شد و به آنالیز حریفان خواهیم پرداخت.

وی در مورد میزان آمادگی فعلی کشتی‌گیران تیم ملی نیز اظهار داشت: کادر فنی و بچه‌ها تا الان تمام تلاش خود را برای کسب آمادگی کامل کرده‌اند. کشتی‌گیران روزهای سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشته‌اند و ما هم تا حالا از نتایج کار راضی بوده‌ایم. در شرایط فعلی به غیر از رضا یزدانی که تاحدودی نسبت به بقیه عقب‌تر است، شرایط بقیه کشتی‌گیران خوب است و امیدوارم تا زمان آغاز المپیک همه بچه‌ها به شرایط مطلوب مورد نظر کادرفنی برسند.

توکلیان همچنین راجع به وضعیت رضا یزدانی، کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد نیز تصریح کرد: الان خدا را شکر روند بهبودی و تمرینات یزدانی خیلی خوب است و انشالله به زودی تمرینات اصلی‌تر خود را هم شروع خواهد کرد و باتوجه به تلاش و جدیتی هم که در تمرینات دارد فکر می‌کنم تا شروع مسابقات به فرم ایده‌آل خود برسد.

مربی تیم ملی در مورد احتمال رویارویی حسن یزدانی با جردن باروس نابغه آمریکایی کشتی جهان در وزن 74 کیلوگرم خاطرنشان کرد: اینکه بگویم یزدانی در وزن خود تنها یک رقیب مثل باروس دارد درست نیست. در المپیک همه حریفان مدعی هستند و هر کشتی شرایط خاص خودش را دارد. نباید اینطور باشد که تمرکز فقط روی مبارزه با یک نفر باشد و خود یزدانی نیز این را می‌داند.

29 روز تا شروع المپیک 2016 زمان باقی مانده است. با توجه به اهمیت کشتی برای مردم و اینکه این رشته امید اصلی کاروان ایران برای کسب مدال است، در مدت زمان سپری شده حمایت‌ها از تیم ملی کشتی آزاد و کشتی‌گیران به چه اندازه بوده است؟ توکلیان در پاسخ به این سوال گفت: فکر نمی‌کنم نیازی به گفتن باشد که حمایت‌ها تاکنون چطور بوده است. قطعاً همه مردم در جریان مسائل ورزش هستند و همه چیز را می‌دانند. تا الان که کمتر از یک ماه تا شروع المپیک باقی مانده است به هیچ وجه حمایت مسئولان از ما مناسب نبوده است و حتی یک نفر هم به ما سر نزده است. حمایت کردن فقط بحث شارژ مالی ورزشکاران نیست. خیلی وقت‌ها حضور در کنار کشتی‌گیران و شنیدن درد و دل آنها بزرگترین حمایتی است که یک فرد مسئول می‌تواند از یک ورزشکار بکند که متاسفانه حتی در این مورد هم حمایت لازم صورت نگرفته است.

هفته گذشته وزیر ورزش با حضور در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی، با کشتی‌گیران و مربیان این تیم دیدار کرد. چرا وزیر ورزش به تمرین تیم ملی کشتی آزاد نرفت؟ مربی تیم ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال اظهار داشت: اینکه چرا ایشان به تمرین ما نیامد را من نمی‌دانم و خود شخص وزیر باید جواب این سوال را بدهد.

آیا در آن روز تیم ملی کشتی آزاد تمرین نداشت؟ توکلیان در این باره افزود: دقیق خاطرم نیست، اما فکر کنم در روزی که وزیر به اردوی کشتی فرنگی رفت ما تمرین نداشتیم.

توکلیان در پایان گفت: ما از میزان حمایت‌ها از تیم ملی کشتی آزاد ناراضی هستیم و معتقدیم حمایت‌ها آنطور که باید نبوده است. اما به هرحال این مسائل دیگر مهم نیست و ما هم به بچه‌ها گفته‌ایم که در مدت باقی مانده تا المپیک به این مسائل فکر نکنند و فقط به فکر هدف اصلی کشتی یعنی موفقیت در المپیک باشند.

 

کد خبر : ۳۸۹۵۶۲