خبرگزاری کار ایران

حمایت‌ از فدراسیون‌ها تا پایان المپیک ادامه دارد؛

هاشمی: بیش از 16 میلیارد بودجه به فدراسیون‌ها دادیم/بعد از المپیک عملکرد رشته‌ها را کارشناسی می‌کنیم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: عملکرد فدراسیون‌ها بعد از المپیک به لحاظ کمی و کیفی با توجه به امکاناتی که در اختیار داشته‌اند توسط کارشناسان همان رشته‌ها بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم امضا تفاهم نامه حمایت مالی از مدال‌آوران کاروان ورزش ایران در المپیک ریو، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

هاشمی در پاسخ به این که وضعیت بودجه کمیته ملی المپیک در چه وضعیتی است گفت: کل بودجه دریافتی ما از دولت حدود 22 میلیارد تومان بوده است که 16.5 میلیارد از این مبلغ را به حساب فدراسیون‌ها واریز کرده‌ایم. مابقی هم خرج هزینه‌های رفت و برگشت تیم‌ها و بازیکنان و غیره شده است.

وی افزود: اولویت بندی ما برای اختصاص این بودجه به فدراسیون‌ها بر اساس تعداد سهمیه المپیکی فدراسیون‌ها و شانس کسب مدال آنها بود. این حمایت‌ها هم تا پایان المپیک ادامه دارد.

هاشمی درباره انتظارات کارشناسان از بعضی از فدراسیون‌ها برای کسب سهمیه المپیک گفت: پیش‌بینی می‌شد بعضی رشته‌ها مثل بوکس، تیراندازی با کمان و قایقرانی سهمیه بیشتری را کسب  کنند اما انتظارات مارا برآورده نکرده‌اند. مشکلاتی که بر سر کسب سهمیه آنها به‌وجود آمده است مربوط به خود فدراسیون ها است و باید آنرا حل می‌کردند. البته بخشی از اتفاقات ورزشی غیرقابل پیش‌بینی است. بعضی رشته‌ها هم مثل دوومیدانی و کشتی از حد انتظارات هم فراتر بوده است. در مجموع ما از لحاظ کسب سهمیه رکورد زدیم و امیدواریم این تعداد بیشتر هم بشود.

رئیس کمیته ملی المپیک، در خصوص بررسی عملکرد فنی فدراسیون‌ها بعد از المپیک گفت: عملکرد فدراسیون‌ها بعد از المپیک به لحاظ کمی و کیفی با توجه به امکاناتی که در اختیار داشته‌اند توسط کارشناسان همان رشته‌ها بررسی می‌شود.

هاشمی در پایان درباره اینکه بعضی فدراسیون‌ها مانند جودو، وزنه‌برداری و دوومیدانی همواره حاشیه‌های زیادی به همراه داشته اند گفت: در این خصوص مسئولان فدراسیون‌ها باید رسیدگی کنند و پاسخگو باشند.

کد خبر : ۳۸۵۰۸۸