خبرگزاری کار ایران

از حالا بلیت فینال والیبال نشسته المپیک بین ایران و برزیل فروش رفته است

خسروی وفا: امیدوارم دولت کمک کند تا قبل از المپیک صددرصد اعتبارات را بگیریم

رئیس کمیته پارالمپیک اظهار داشت: امیدواریم همان‌طور که دولت در سال 93 و 94 از ما حمایت کرد و توانستیم صد درصد اعتبارات را بگیریم در سال 95 هم این اتفاق رخ دهد

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک در نشست صمیمانه معاون رئیس‌جمهور اظهار داشت: امیدواریم همان‌طور که دولت در سال 93 و 94 از ما حمایت کرد و توانستیم صد درصد اعتبارات را بگیریم در سال 95 هم این اتفاق رخ دهد، البته می‌دانیم دولت الان مشکلات مالی دارد، اما خیال‌مان راحت است که 10 میلیارد بودجه پارالمپیک در سازمان مدیریت تعریف شده است.

وی افزود: حضور در المپیک به‌راحتی نیست، یک ورزشکار چند سال تلاش می‌کند تا راهی المپیک شود و یک سال هم تلاش می‌کند که سهمیه بگیرد، جالب است بدانید قوانین المپیک و پارالمپیک فرق نمی‌کند. از 11 هزار ورزشکار، یک دهم مدال می‌گیرند و این بدون حمایت دولت امکان‌پذیر نیست.

خسروی وفا با اشاره به سهمیه‌های کسب‌شده تا امروز برای پارالمپیک ریو خاطرنشان کرد: ما در پارالمپیک لندن با 78 سهمیه شرکت کردیم و بین 160 کشور، یازدهم شدیم. امسال فعلاً 88 سهمیه گرفته‌ایم که این تعداد به 95 سهمیه می‌رسد. والیبال نشسته ما 35 سال است که روی سکو قرار دارد و بلیت فینال بین ایران و برزیل فروش رفته است، یعنی مسئولان ریو پیش‌بینی کرده‌اند که ما فینالیست می‌شوید، همین طور بلیت مسابقه سیامند رحمان 6 ماه پیش به فروش رفته است. رکورد تیراندازی نیز همچنان به نام ساره جوانمردی است.

رئیس کمیته پارالمپیک در پایان با شوخی اعلام کرد: امروز آخرین روز شعبان و شب اول ماه مبارک رمضان است، امیدواریم آقای جهانگیری هم به‌عنوان عیدی بودجه ما را به‌موقع بدهد.

 

کد خبر : ۳۷۸۲۸۸