خبرگزاری کار ایران

به دنبال حل مشکلات بازیکنان سرباز هستیم

تاج: نمی‌توانستیم زمان برگزاری فینال جام حذفی را تغییر بدهیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اعضای هیئت رئیسه و فدراسیون فوتبال یک سال پیش تصمیم گرفتند فینال جام حذفی در خرمشهر برگزار شود.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج در مراسم رونمایی از مدال‌ها و جام حذفی در جمع خبرنگاران گفت: اعضای هیئت رئیسه و فدراسیون فوتبال یک سال پیش تصمیم گرفتند فینال جام حذفی در خرمشهر برگزار شود. از قبل اعلام کرده بودیم اگر باشگاه‌ها درگیر لیگ قهرمانان باشند نمی‌توانیم فینال را در تاریخ سوم خرداد برگزار کنیم از این رو تاریخ 9 خرداد را برای فینال جام حذفی درنظر گرفتیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره دلیل مخالفت سازمان لیگ با درخواست باشگاه ذوب‌آهن مبنی بر برگزاری فینال جام حذفی در تاریخ 10 خرداد تصریح کرد:  نمی‌توانستیم زمان برگزاری فینال جام حذفی را تغییر دهیم از این جهت که تیم ملی برنامه تمرینی خود را مشخص کرده و ملی‌پوشان این تیم‌ها باید زودتر در اردوی تیم ملی حاضر شوند.

تاج با بیان اینکه برگزاری فینال جام حذفی در خرمشهر به خاطر رزمندگان 8 سال دفاع مقدس بود، افزود: اینکه از گرمای هوای خرمشهر ایراد می‌گیرند، باید این موضوع را در نظر گرفت که رزمندگان ما در این شرایط آب و هوایی از میهن اسلامی دفاع کردند. ما نیز به این خاطر تصمیم گرفتیم در این مقطع زمانی فینال را در خرمشهر برگزار کنیم و این کار را در سال‌های آینده نیز انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: ورزشگاه محل برگزاری مسابقه از لحاظ نور و کیفیت چمن استانداردهای لازم را دارد و از این لحاظ جای نگرانی نیست. 

تاج عنوان کرد: شب قبل از بازی فینال قرار است از محل عملیات کربلای پنج تا مسجد خرمشهر مدال‌های فینال حذفی را در بین جانبازان و ایثارگران توزیع کرده تا در این حدفاصل راهپیمایی داشته باشند و مراسم ویژه‌ای خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره کیفیت لباس‌های تیم ملی و اینکه کارلوس کی‌روش گفته این لباس‌ها موقتی است، گفت: بحث ما روی کیفیت البسه تیم ملی است و اینکه لباس‌ها به اندازه‌ای کیفیت داشته باشد که بازیکنان ما به جای یک لیتر عرق، 3 لیتر عرق نکنند. برای بررسی همین مسئله امروز با کارلوس کی‌روش جلسه‌ای خواهیم داشت تا کیفیت لباس‌های تیم ملی را جویا شویم.

وی گفت: قرار است کی‌روش با مسئولان برند جیووا نشستی داشته باشد که در مورد این لباس‌ها بحث و گفت‌وگو شود. اگر طبق استاندارد مانند تیم‌های اروپایی که مد نظر کی‌روش است. هر بازیکن پس از تمرین یک لیتر عرق کند این لباس‌های استاندارد را خواهد داشت و اگر سه لیتر عرق کند شرایط لازم را ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه بالاخره تکلیف رئیس سازمان لیگ چه خواهد شد، گفت: برای معرفی سازمان لیگ حالا وقت داریم.

معاون منابع انسانی نیروهای مسلح تصریح کرد: ما به دنبال حل مشکل بازیکنان سرباز هستیم و می‌خواهیم پاسخ سوالات را به صورت عملی بدهیم. وضعیت بازیکنان بررسی خواهد شد و و اکنون فقط چند نفر برای همراهی تیم ملی مشکل دارند که به دنبال حل مشکلات هستیم.

باقری در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار است مشکل سروش رفیعی و بختیار رحمانی برای همراهی تیم ملی تا نخستین بازی ایران مقابل قطر در انتخابی جام جهانی 2018 روسیه حل شود، گفت: این موضوع را باید بررسی کنیم، خوشبینی ما در چارچوب قوانین و مقررات است و همه دوست دارند که قوانین اجرا شود.

 

کد خبر : ۳۷۳۸۰۵