خبرگزاری کار ایران

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت‌وگو با ایلنا:

از بانک دی شکایت کرده‌ایم/ شانس کسب سهمیه را داریم

رضوانی می‌گوید با توجه به همه مشکلات مالی اعضای تیم‌های ملی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو توانسته‌اند نتایج خوبی بگیرند.

محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خصوص وضعیت این فدراسیون و تیم‌های ملی آن به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: در حال حاضر پنج شناگر نزدیک به المپیک داریم که رکورد بسیار خوبی دارند و امیدواریم با در نظر گرفتن اتفاقات ورزشی بتوانیم سهمیه ارزشمندی را کسب کنیم و به وضعیت شنای کشور بهبود ببخشیم.

او ادامه داد: در اوایل خرداد تیم ملی به اردوی مجارستان خواهد رفت تا با تمرینات با کیفیت، خود را برای کسب سهمیه المپیک آماده کنند.

رضوانی به تعدد رشته‌های این فدراسیون اشاره می‌کند: ما سه رشته را در قالب یک فدراسیون در اختیار داریم که به همین دلیل بودجه یک فدراسیون را دریافت می‌کنیم و با این وضعیت توانسته‌ایم تیم ملی واترپولوی خود را در رده‌های پایه به تیم‌های برتر آسیا نزدیک کنیم و تا چند سال آینده این استعدادها به رده بزرگسالان خواهد آمد و با توجه به اینکه مربی صربستانی هدایت تیم ملی را بر عهده دارد واترپلوی ایران را وارد دوره جدیدی خواهند کرد.

رضوانی اضافه می‌کند: در رشته شیرجه مشکلات اساسی و قابل توجهی داریم. متاسفانه با توجه به علاقه بسیاری به رشته شیرجه، ما در ایران تنها یک سکوی استاندارد شیرجه داریم که متعلق به قبل از انقلاب است. در چند سال اخیر به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم اقدامی انجام دهیم که با توجه بیشتر مسوولین به این رشته امیدواریم با کنار رفتن تحریم‌ها سکوهای استانداردی را وارد ایران کنیم. ورزشکاران رشته شیرجه با توجه به کمبود امکانات توانسته‌اند در آسیا مدال بگیرند و استعداد خود را در محدودیت‌ها نشان دادند.

او به رشته شنا اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: شنا ورزشی است که کشورها برای کسب مدال‌های بسیار آن سرمایه گذاری‌ می‌کنند. شنا در ایران همواره مورد استقبال قرار گرفته است ولی تا زمانی که ما نتوانیم با آموزش و پرورش وارد همکاری شویم امکان استعدادیابی وجود نخواهد داشت. اگر این همکاری صورت گیرد ما شناگران نابغه‌ای را به تیم ملی بزرگسالان می‌رسانیم تا برای کشور بتوانند مدال‌های ارزشمند کسب کنند.

رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو می‌گوید: ما توانستیم یک حامی مالی به فدراسیون اضافه کنیم تا به وضعیت رشته‌ها کمک کند و تا حدودی به موضوعات جزیی رسیدگی کنیم. ولی متاسفانه بانک دی تفاهم نامه‌ای که با فدراسیون شیرجه، شنا و واترپولو عقد کرده بود را نادیده گرفته است که ما از طریق وکیل فدراسیون پیگیر موضوع هستیم و از این بانک شکایت کرده‌ایم و پرونده آن در حال بررسی است.

 

کد خبر : ۳۷۱۶۶۱