خبرگزاری کار ایران

مظلومی اقتدار ندارد

حسن روشن: شنیده‌ام رحمتی استقلال را ارنج می‌کند

پیشکسوت استقلال درباره ناکامی‌های استقلال صحبت کرد.

حسن روشن در گفت‌وگو با ایلنا درباره نتایج بد و ناکامی‌های اخیر استقلال حرف‌های مفصلی مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید.

احتمال کسب جام کم است و احتمال از دست دادن سهمیه هم زیاد است

احتمال زیادی هست که استقلال در بازی هفته آینده هم شکست بخورد زیرا بعد از باخت دیروز روحیه بدی در تیم حاکم است.

من ابتدای فصل گفتم که استقلال با مربی ایرانی به فرجام نمی‌رسد

ابتدای فصل، کمیته فنی متشکل از منصور پورحیدری، علی جباری، من و عباس کردنوری مامور شد که سرمربی استقلال را معرفی کند. من و کردنوری به این نتیجه رسیدیم که مربی خارجی بهتر می‌تواند تیم را جمع کند. حرفمان این بود که مربی‌های داخلی در این مقطع می‌سوزند و نمی‌توانند کار کنند. آقای پورحیدری گزینه مد نظرشان مظلومی بود و آقای جباری هم اصرار به حفظ قلعه‌نویی داشت. اینطور جمع بندی شد که مربی خارجی بگیریم و چند مربی تراز اول هم معرفی کردیم اما بعضی دوستان مخالفت کردند و کار به سرانجام نرسید.

کمیته فنی مدرن تشکل نشد

سن کمیته فنی که تشکیل دادیم بالا بود و این هم می‌تواند یک نقطه ضعف باشد. جوان ترین فرد کمیته من با شصت‌ویک سال سن بودم و بقیه دوستان هم از من بزرگتر بودند. اما همین که کمیته فنی تشکیل شد کار خوبی بود.

وجه تمایز استقلال و پرسپولیس؛ تمرکز و آرامش

آنچه که در این فصل استقلال و پرسپولیس را از هم متمایز می‌کند، تمرکز و آرامش است که برانکو خارجی توانست در تیم ایجاد کند و پرویز نتوانست. روی مربی‌های ایرانی فشار بالایی هست و نمی‌توانند راحت کار کنند. به نظر من پرویز مظلومی سوخت.

مصاحبه‌های بعضی از اعضای هیات مدیره به تیم لطمه زد

بعضی از اعضای هیات مدیره در طول فصل و مخصوصا در دوران افت استقلال مصاحبه‌های تندی علیه مظلومی کردند. مثل امروز که مقداد نجف‌نژاد گفت مظلومی را تغییر می‌دهیم و مربی دیگری را برای دو بازی آخر انتخاب می‌کنیم. الان کدام مربی حاضر می‌شود در این شرایط در استقلال کار کند؟ می‌گویند زرینچه یا مجیدی را می آوریم. مگر زرینچه و فرهاد دیوانه‌اند که برای این دو بازی به استقلال بیایند؟

هیات مدیره دنبال نوش دارو پس از مرگ سهراب است

وقتی با حاشیه سازی ها بعضی افراد باعث شدند بهترین تصمیم در کمیته فنی گرفته نشود. هیات مدیره ساکت بود. آن روز افرادی مثل نجف‌نژاد کجا بودند؟ وقتی هم که تیم پیروز می‌شد همه خوشحال بودند اما الان که تیم دوران افت را پشت سر می‌گذارد اعضای هیات مدیره مصاحبه می‌کنند و دنبال تغییر سرمربی هستند. از شاهنامه فقط نوش دارو را فهمیده‌اند.

مقداد نجف‌نژاد مسئول نقل و انتقالات نیم فصل بود

افشارزاده وقتی تصمیم داشت به امریکا سفر کند نجف‌نژاد را به جای نظری جویباری مسئول نقل و انتقالات نیم فصل کرد و او مسئول یارگیری نامناسب استقلال است. البته تیم صدر جدول بود و آنچنان نیاز به بازیکن نبود.

رفتار رحمتی به استقلال لطمه زد ولی مظلومی مدیریت نکرد

در بازی دیروز استقلال، رحمتی به قلعه‌نویی حرف‌ها و اشاره‌هایی کرد که خوب نبود و همین باعث تهییج قلعه‌نویی شد و استقلال را شکست داد. این رفتار رحمتی به استقلال لطمه زد ولی قبل از او مقصر اصلی مظلومی است که این رفتارها را مدیریت نمی‌کند و اقتدار ندارد.

رحمتی استقلال را ارنج می‌کند

چندین بازی است که به من می‌گویند رحمتی تیم را ارنج می‌کند و در کار ترکیب تیم دخالت می‌کند. این موضوع البته تقصیر رحمتی نیست. مقصر مربی است که چنین اجازه‌ای می‌دهد.

اول فصل به مظلومی گفته‌اند اگر قهرمان نشوی می‌روی

این بحث‌هایی که می‌گویند مظلومی سال اول سهمیه می‌خواهد درست نیست.اول فصل با او قرارداد یک ساله بستند. خود پرویز گفته که سه ساله ببندیم. هیات مدیره به او پاسخ داده که امسال اگر قهرمان نشوی تورا تغییر می‌دهیم وگرنه قرارداد دوساله می‌بندیم.

مظلومی باید تا آخر فصل بماند و فصل بعد مربی بزرگ خارجی بیاوریم

مظلومی باید بماند و در این دو بازی بجنگد تا بتواند خود را زنده کند ولی بعد از آن باید سراغ مربی بزرگ خارجی برویم.اخیرا تیم‌هایی مثل آس میلان و چلسی و بارسلونا با آکادمی مکاتبه داشته‌اند که بتوانیم مراوده کنیم. این نشان می‌دهد تیم بزرگی هستیم پس چرا نباید مربی بزرگ خارجی بیاوریم؟

آکادمی بازیکن حرفه‌ای می‌سازد

ما ستاره‌های امروز فوتبال ایران را در آکادمی ساختیم و انصافا خیلی از آنها هم در استقلال دنبال پول نبودند و به عشق تیم بازی می‌کردند. بازیکنانی مثل وحید طالبلو و صادقی و جباری و تیموریان و دیگران. ما باید تمرکز زیادی روی آکادمی بگذاریم تا بعدها از آن استفاده ببریم.

کد خبر : ۳۶۹۴۵۳