خبرگزاری کار ایران

سرنوشت قهرمان لیگ برتر در گفت‌وگوی ایلنا با جلال چراغپور

جلال چراغپور درباره سرنوشت قهرمانی لیگ پانزدهم حرف‌های جالبی را مطرح کرد.

جلال چراغپور، کارشناس فوتبال ایران در مورد استقلال و سرنوشت قهرمانی پرسپولیس و استقلال خوزستان در هفته پایانی، با خبرنگار ورزشی ایلنا گفت‌وگو کرد.

توانایی استقلال همین اندازه بود 

حرف‌های مجید صالح بعد از بازی به خوبی وضعیت استقلال را نشان می‌دهد. مجید صالح که مربی استقلال است و از همه چیز استقلال با خبر است گفت که ما خودمان توقع‌ها را از استقلال بالا بردیم. مجید صالح به صراحت گفت ما نیروی انسانی ضعیف‌تری نسبت به دیگر تیم‌ها داریم و بازیکنانمان جوان هستند. من فکر می‌کنم حرف‌های مجید صالح که در بطن استقلال است، بسیار مهم است و وضعیت استقلال را به خوبی نشان می‌دهد. استقلال اختلاف امتیاز فاحشی با دیگر تیم‌ها داشت اما بازی‌های این تیم به خوبی نشان می‌داد که در پایان فصل با مشکل رو به رو می‌شود. به خصوص بازی با تراکتورسازی که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد استقلال در این بازی امتیاز از دست می‌دهد. استقلال بد موقع به تراکتورسازی خورد. خط دفاعی استقلال در این بازی بسیار بد عمل کرد. بازیکن جوانی مثل امین حاج محمدی نتوانست در بازی دیروز خوب عمل کند. همینطور حنیف عمران زاده بعد از آن حواشی‌ که به وجود آمد دیروز بازی خوبی انجام نداد.

مهدی رحمتی و رفتار تحریک کننده‌اش

رحمتی در این فصل نوسان داشته است، درست است که در بسیاری از بازی‌ها خوب کار کرده است اما در بعضی‌از بازی‌ها مثل بازی با پرسپولیس و تراکتور اشتباهاتی هم داشته است. در مورد اتفاقات دیروز هم باید بگویم گاهی اوقات رفتار فردی قابل کنترل نیست. به هر حال امیرقلعه نویی زمانی معلم رحمتی بوده است و این رفتارها می‌تواند یک جامعه را ناراحت کند.

سرنوشت قهرمان چه می‌شود؟

قبل از بازی‌های دیروز سه تیم شانس قهرمانی داشتند که استقلال از کورس قهرمانی افتاد و باید به فکر کسب سهمیه باشد. استقلال خوزستان از کمین پدیده مشهد به سختی عبور کرد. شکست پدیده در مشهد بسیار کار سختی است که استقلال خوزستان از پس آن برآمد. استقلال خوزستان میزبان ذوب آهن اصفهان است و برای قهرمانی وارد بازی می‌شود. استقلال خوزستان در ورزشگاه خودش بسیار با انگیزه بازی می‌کند. یحیی گل ‌محمدی هم بازیکن و سرمربی سابق پرسپولیس بوده است و احتمالا با تماس پیشکسوتان پرسپولیس با یحیی، او تیمش را با قدرت وارد میدان می‌کند. همانطور که علیرضا منصوریان قبل از بازی با پرسپولیس به صراحت گفت من سرباز استقلالم.

به نظر من در بازی آخر راه‌آهن، با قدرت مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد. آنها شانس بقا در لیگ دارند و همیشه بازی‌های خوبی را مقابل پرسپولیس انجام داده‌اند. کار پرسپولیس در این بازی بسیار مشکل است. با این شرایط در نهایت من شانس استقلال خوزستان را از پرسپولیس بیشتر می‌دانم.

 

کد خبر : ۳۶۹۲۸۴