خبرگزاری کار ایران

هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر؛

پرسپولیس به دنبال حفظ صدر/ بازی با فولاد آخرین فرصت مظلومی است؟

هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر با انجام پنج دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا،‌ هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر،‌از فردا با انجام پنج دیدار آغاز می‌شود.

گسترش فولاد-استقلال خوزستان؛ کمالوند، آبی‌ها را متوقف می‌کند؟

اولین دیدار از هفته بیست‌وهفتم بین دو تیم گسترش فولاد و استقلال خوزستان برگزار می‌شود که در این دیدار، این دو تیم جوان و با انگیزه‌ مقابل هم می‌توانند یکی از بازی‌های زیبای هفته را رقم بزنند. تیم خوزستانی در این دیدار به دنبال سه امتیاز است تا بتواند خود را در کورس قهرمانی نگه دارد و در صورت این که پرسپولیس نتواند در اهواز مقابل استقلال به پیروزی دست یابد به صدر جدول برگردند. از سوی دیگر شاگردان کمالوند هیچ استرسی برای این بازی نخواهند داشت زیرا خیالشان راحت است که به مرز سقوط نزدیک نمی‌شوند و البته شانسی هم برای کسب سهمیه ندارند. بنابراین بازیکنان تکنیکی گسترش می‌توانند کار را برای هر تیمی سخت کنند. استقلال خوزستان در این دیدار میثم دورقی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. این بازی از ساعت 17:30 آغاز می‌شود.

ملوان – سایپا؛ ملوانی‌ها تحت تأثیر فوت اولادی

ملوانی‌ها تحت تأثیر فوت ناگهانی اولادی هستند، آن‌ها هم باورشان نمی‌شود که مهرداد دیگر نیست. روحیه خود را از دست داده‌اند اما هر چه سریعتر باید روحیه از دست داده خود را به دست بیاورند،‌ چرا که آن‌ها وضعیت مساعدی در جدول ندارند و احتمال دارد که به لیگ یک سقوط کنند.در سوی دیگر میدان اما تیمی قرار دارد که به گفته‌ سرمربیشان در چند هفته قبل، جنگ قهرمانی بین پرسپولیس و سایپا است. پیش بینی مجید جلالی اشتباه از آب درآمد چون تیمش نه تنها دیگر در کورس قهرمانی نیست بلکه امکان دارد رتبه‌ ‌آن‌ها در پایان فصل دو رقمی باشد.این بازی از ساعت 17:30 در انزلی برگزار می‌شود.

راه‌آهن – پدیده؛ جنگ را‌ه‌آهن برای بقا

راه آهن برای بقا در لیگ باید سخت تلاش کند،‌ هر امتیازی که از دست بدهند به معنی نزدیک و نزدیکتر شدن آن‌ها به سقوط است، مهدی تارتار با کسب نتایجی که با راه آهن گرفت از این تیم جدا شد و جایش را به توپالیدیس داد. آیا توپالیدیس یونانی می‌تواند این تیم را در لیگ برتر حفظ کند یا خیر؟ پدیده اما در این فصل نتایج مطلوبی با رضا مهاجری گرفته است و در رده دهم جدول قرار دارند. پدیده‌ در صورت باخت این بازی‌ هم رتبه دهم خود را حفظ می‌کند، چرا که با سپاهان رده یازدهمی چهار امتیاز اختلاف دارند.

استقلال اهواز- پرسپولیس تهران؛ پرسپولیس طلسم اهواز را می شکند؟

پرسپولیس حال و روز خوبی را در این روزهای انتهای لیگ سپری می‌کند، آن ها توانستند  در یک بازی جذاب، رقیب دیرینه خود را شکست دهند و صدر جدول را از آن خود کنند. برانکو ایوانکوویچ توانست تیمی را که در هفته‌های اول لیگ در پایین جدول جا خوش کرده بود به صدر جدول برساند و بعید به نظر می‌رسد که قرمزپوشان قهرمانی این فصل را به راحتی از دست بدهند. آن‌ها فقط چهار هفته تا قهرمانی لیگ فاصله دارند و به قول برانکو، فرمول قهرمانی پرسپولیس آسان است. آن‌ها باید این چهار بازی پایانی را ببرند تا بدون توجه به نتایج دیگر تیم‌های مدعی قهرمان شوند. یکی از این چهار بازی، بازی با استقلال اهواز قعر نشین در اهواز است. استقلال اهواز برعکس دو تیم هم نام خود در لیگ برتر، قعرنشین است و دیگر امیدی به بقا در لیگ ندارد، همین ناامیدی برای بقا در لیگ می‌تواند انگیزه آن‌ها در بازی با پرسپولیس باشد. جوانان اهوازی چیزی برای از دست دادن ندارند و برای حفظ آبرو و حیثیت به میدان ‌می‌آیند، نکته‌ قابل توجه اینکه پرسپولیس تا به حال نتوانسته این تیم اهوازی را در اهواز شکست دهد. آیا اینبار هم چنین اتفاقی می‌افتد و استقلال اهواز رکورد بی شکستی مقابل پرسپولیس در خانه را حفظ می‌کند و یا برانکو رکوردی دیگر را می‌شکند؟  پرسپولیسی‌ها البته در این بازی تحت تأثیر فوت ناگهانی بازیکن سابقشان، مهرداد اولادی قرار دارند، آن‌ها همچنین مهدی طارمی آقای گل این فصل لیگ برتر و مهرداد کشفگری به علت محرومیت در اختیار ندارند. این دیدار از ساعت 18:10 در اهواز آغاز می‌شود.

استقلال تهران-فولاد؛ اسکوچیچ و مظلومی، نبرد حیثیت

آخرین دیدار روز جمعه بین دو تیم استقلال تهران و فولاد خوزستان برگزار می‌شود. در این دیدار استقلال تهران پس از باخت سنگین هفته گذشته مقابل پرسپولیس باید به مصاف تیمی برود که در نیم فصل دوم، بعد از پرسپولیس، بهترین نتایج را گرفته است. نکته جالب این بازی، تقابل میان مظلومی و اسکوچیچ است. ابتدای این فصل، مدیران استقلال به دنبال جذب اسکوچیچ بودند ولی نتوانستند با او قرارداد امضا کنند و با مظلومی به توافق رسیدند. پس از نتایج غیر قابل دفاع اخیر مظلومی،‌ دوباره زمزمه‌هایی از امضای قرارداد با این مربی کروات به گوش می‌رسد که مظلومی برای پایان دادن به این انتقادات و شایعه‌ها سخت به دنبال پیروزی در این دیدار است. از طرفی شنیده می‌شود که هیات مدیره آبی‌ها به مظلومی اولتیماتوم داده‌اند که در صورتی که این بازی را نبرد ممکن است جایگاه او در استقلال در معرض خطر قرار بگیرد. بنابراین برخی معتقدند که این بازی آخرین فرصت مظلومی است و در صورت شکست یا مساوی احتمال دارد از سمت خود برکنار شود. دراگان اسکوچیچ با روند صعودی هفته‌های گذشته، به نظر می‌رسید در این بازی سخت به دنبال اثبات شایستگی‌هایش دربرابر پرویز مظلومی است. استقلال در این دیدار پروپجیچ و یعقوب کریمی را به دلیل محرومیت و محسن کریمی و میثم مجیدی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. این بازی از ساعت20:15 آغاز می‌شود.

کد خبر : ۳۶۳۵۴۴