خبرگزاری کار ایران

ماجرای یک نامه/سرگیجه در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال

صحبت‌های ضد و نقیض درباره برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مسئولان فوتبال کشور در فاصله کمتر از یک هفته مانده به انتخابات فدراسیون، صحبت‌های ضد و نقیضی درباره شرایط  برگزاری انتخابات مطرح می‌کنند. این درحالی است که چند بار تاریخ این انتخابات تغییر کرده است و پس از کش‌وقوس‌های فراوان، قرار شد این انتخابات در تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه برگزار شود. اما حالا در فاصله کمتر از 5 روز مانده به تاریخ انتخابات، با توجه به صحبت‌های اخیری که از خیابان سئول شنیده می‌شود، باز هم برگزاری انتخابات در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

قرار بر این بود که وزارت ورزش مصوبه هیات دولت برای اساسنامه را بگیرد اما هنوز خبری از این مصوبه نیست. احمدی، مشاور عالی وزیر ورزش چندی پیش در این‌باره به ایلنا گفت: "تصویب اساسنامه در هیات دولت درحال پیگیری است و باید پروسه خود را طی کند." با طولانی شدن این پروسه "گرفتن مصوبه هیات دولت" به طور حتم اساسنامه فوتبال تا قبل از تاریخ انتخابات مصوبه هیات دولت را نخواهد داشت. در این بین عده‌ای معتقدند سازمان بازرسی کل کشور می‌تواند درباره قانونی بودن یا غیرقانونی بودن انتخابات اظهارنظر کند.

شهرام دبیری، عضو هیات رئیسه فدراسین فوتبال به ایلنا گفت: در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصویب شد که وزارت ورزش باید به فدراسیون نامه بزند و درخواست کتبی برای برگزاری انتخابات بدهد، در غیر این صورت فدراسیون مجاز به انتخابات نیست. تصمیم هیات رئیسه این بوده است و به تصویب اعضای مجمع هم رسیده است.

علی کفاشیان هم در این رابطه گفت: در صورتی که وزارت ورزش و جوانان نامه مجوز برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال را ارائه نکند، سازمان بازرسی اجازه برگزاری انتخابات را نمی‌دهد.

پس از این صحبت‌ها، مشاور عالی وزیر ورزش به ایلنا گفت: طبق قانون، فدراسیون مجاز به برگزاری انتخابات است و نیازی به این نامه‌ها و مکاتبه‌ها نیست و وزارت دلیلی بر این نمی‌بیند که نامه‌ای به فدراسیون بفرستد.

امیر عابدینی اما می‌گوید: برای برگزاری انتخابات لازم نیست که وزارت ورزش چنین درخواستی بدهد. بدون این نامه‌ هم انتخابات برگزار می‌شود. ضمن اینکه وزیر ورزش هم یکی از اعضای مجمع است و حضور او به این معنی است که او با برگزاری انتخابات موافق است.

در حالی که خیلی‌ها معتقدند عدم برگزاری انتخابات جز بلاتکلیفی فوتبال فایده دیگری نخواهد داشت برخی اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در زمین دیگری بازی می‌کنند و سعی دارند برگزاری انتخابات را به حالت تعلیق دربیاورند. قابل تشخیص نیست که سرنوشت انتخابات 18 اردیبهشت به کجا خواهد رسید؟ آیا وضعیت فوتبال ایران پیچیده‌تر از این خواهد شد؟

کد خبر : ۳۶۷۷۱۹