خبرگزاری کار ایران

جلالی: می‌توانستیم مثل پرسپولیس روند رو به رشدمان را ادامه دهیم

سرمربی تیم فوتبال سایپا تأکید کرد، تیمش در مقطع زمانی فعلی شرایط مطلوبی ندارد.

به گزارش ایلنا، مجید جلالی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل استقلال، اظهار داشت: واقعیت این است که وضعیت تیم ما مطلوب نیست. متأسفانه سه بازیکن آسیب‌دیده داریم و سه بازیکن دیگرمان نیز محروم هستند و مجبوریم تلفیقی از بازیکنان باتجربه و جوان را به میدان بفرستیم، نفراتی که در بازی با ملوان و سیاه‌جامگان عملکرد خوبی داشتند و امیدواریم در بازی فردا به این روند خوب‌شان ادامه دهند.

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود باشگاه سایپا در زمان جذب آندرانیک تیموریان از او تست پزشکی نگرفته است، افزود: اولاً همه باشگاه‌ها هر بازیکنی که جذب می‌کنند، از آن بازیکن تست پزشکی گرفته می‌شود. موضوع دیگر اینکه آندو در زمان پیوستن به سایپا هیچ مصدومیتی نداشت و در چند بازی به میدان رفت. او در بازی با فولاد دچار آسیب‌دیدگی شد. مصدومیت هم اتفاق قابل پیش‌بینی نیست. آندو در طول این سال‌ها در هر باشگاهی بوده وفاداری خودش را اثبات کرده است. کسی نباید این ذهنیت منفی را در مورد آندو داشته باشد. من با این بازیکن هر روز در ارتباط هستم و او خودش بیشتر از همه ما ناراحت است.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در پاسخ به این سؤال که چرا تیمش در مقطعی شانس قهرمانی و سهمیه داشت، اما الان در اواسط جدول قرار دارد، گفت: اگر بخواهم به‌طور مفصل در این مورد صحبت کنم زمان می‌برد، اما مختصر بگویم که از لحاظ پایه و اساس و فوتبالی ما دچار این اُفت شدیم. ما می‌توانستیم مثل پرسپولیس روند رو به رشدمان را ادامه دهیم، اما بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد. من به عنوان یک مربی مسئولیت این شرایط را می‌پذیرم، اما باید بپذیریم وقتی تیمی پیروز می‌‌شود هیچ‌کس آن را به اسم مربی نمی‌زند، اما در زمان شکست تیم فقط مربی است که مورد سرزنش قرار می‌گیرد.

جلالی اضافه کرد: ما در طول فصل با مشکلات زیادی مواجه بودیم. اول اینکه حاشیه‌ها از اول فصل و به‌نوعی در کل فصل همراه ما بودند. آسیب‌دیدگی نفرات شاخص‌مان نیز مزید بر علت شد که در دور برگشت نتوانیم نتایج خوبی بگیریم. ما در نیم‌فصل چهار بازیکن خود را از دست دادیم و فقط آندو را جذب کردیم که او هم مصدوم شد. در واقع وقتی جواد نکونام را از دست دادیم، بهترین تصمیم را گرفته و آندو را به جای او آوردیم، اما آسیب‌دیدگی این بازیکن برای هیچ‌کس قابل پیش‌بینی نبود. در مورد رفتن نکونام هم باید بگویم او خودش خواست برود.

وی در خصوص اینکه پیش از این گفته بود سایپا می‌تواند مدعی قهرمانی باشد، اما این تیم اکنون وضعیت خوبی در جدول ندارد و تحلیلش از نتایجی که در این فصل گرفته‌اند چیست، گفت: اکنون قبل از بازی مهمی قرار داریم و بهتر است درباره این مسائل صحبت نکنیم، بلکه باید تمرکزمان روی بازی پیش‌رو باشد. فردا باید یک بازی خوب و موفق را انجام دهیم و لزومی ندارد که اکنون درباره چنین مسائلی صحبت کنیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره اینکه سایپا در این فصل مصدومان زیادی داشته و چرا بازیکنان این تیم بدنسازی خوبی در ابتدای فصل نداشته‌اند که با این مشکل روبه‌رو نشوند، گفت: ما در سال گذشته 9 بازیکن آسیب‌دیده داشتیم که تعداد آنها تقریباً زیاد است. در این فصل اغلب تیم‌ها بازیکن آسیب‌دیده دارند و این اتفاق همیشه برای بهترین تیم‌های دنیا نیز رخ می‌دهد.

جلالی درباره اینکه چرا سایپا از سازمان لیگ درخواست نکرد قوانینی ایجاد کند تا بتوانند به جای بازیکنان آسیب‌دیده خود بازیکن جدید جذب کنند، خاطرنشان کرد: قوانین حتی الان نیز به ما اجازه می‌دهد بازیکن جدید بگیریم، اما خودمان نتوانستیم بازیکنی جذب کنیم. چند بازیکن خارجی به تمرینات ما آمدند که کیفیت لازم را نداشتند و برای دسته دوم هم کم بودند! ما نتوانستیم این بازیکنان را برای لیگ برتر انتخاب کنیم و دلایل مختلفی باعث شد تا در نقل‌وانتقالات موفق نباشیم.

 

کد خبر : ۳۶۵۶۶۳