خبرگزاری کار ایران

مهدی بی باک در گفت‌وگو با ایلنا:

روند موفقیت تکواندوی ایران ادامه دارد/ سطح توقع را از المپیک بالا نبریم

مهدی بی‌باک روند رو به رشد تکواندوی ایران را ادامه‌دار خواند و با اشاره به موفقیت‌های دو دهه اخیر، ایران را در همه مسابقات جزو مدعیان دانست.

مهدی بی‌باک، مربی تیم ملی تکواندوی تیم ملی ایران در خصوص وضعیت تیم ملی به خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: در مسابقات تور اسپانیا تیم ملی را محک خوبی زدیم و پس از دوری چند ماهه از مسابقات رسمی ملی‌پوشان توانستند توانایی‌های خود را در این رویداد بسنجند. هم به لحاظ روحی و هم به لحاظ جسمی چنین مسابقاتی می‌تواند به ما کمک زیادی کند تا بتوانیم در مسابقاتی مانند المپیک نتایج خوبی کسب کنیم.

وی ادامه داد: تکواندو ایران در المپیک ریو چهار نماینده جوان و پر انرژی دارد که هر چهار نفر شانس گرفتن مدال را خواهند داشت. المپیک با توجه به نام بزرگش با همه مسابقات فرق می‌کند و کسب مدال در این رویداد می‌تواند بسیار ارزشمند باشد و موفقیت در آن تنها به آمادگی بدنی مربوط نمی‌شود بلکه مهمترین رکن آن آمادگی روانی است که ما سعی می‌کنیم از این نظر با ملی‌پوشان کار کنیم و آنها را برای کسب مدال المپیک آماده‌تر.

بی باک در خصوص وضعیت تکواندو ایران و مورد توجه بودن آن در سطح جهان ادامه داد: اگر تعداد درخواست‌های برگزاری اردوهای مشترکی که به ایران می‌شود را مبنا قرار دهیم می‌توانیم به ارزشمند بودن تکواندو ایران پی‌ببریم. تکواندو ایران در سطح جهان در دو دهه اخیر توانسته جایگاه خوبی کسب کند و در هر مسابقه‌ و تورنمتی که شرکت می‌کند یکی از مدعیان محسوب می‌شود و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

ملی پوش سابق تیم ملی تکواندو ایران با اشاره به فشار بالایی که مسابقات المپیک می‌تواند بر ورزشکاران وارد کند گفت: برای نتیجه گیری کاروان ایران در المپیک ریو باید همه جامعه به صورت متحد از آنان حمایت کنند و با بالا بردن سطح توقع خود کار را برای ملی‌پوشان سخت نکنند. کاروان ورزشی ایران در این دوره می‌تواند مدال‌های خوبی کسب کند و این موضوع اهمیت بالایی می‌طلبد تا جامعه ایران به آنها کمک کند.

 

کد خبر : ۳۶۴۴۰۳