خبرگزاری کار ایران

هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا؛

الهلال 0-2 تراکتورسازی‌؛ سعودی‌ها پل صعود نماینده‌‌ ایران

تراکتورسازی با برتری مقابل الهلال صعود خود را به مرحله‌حذفی لیگ‌قهرمانان آسیا قطعی کرد.

به گزارش ایلنا، در ادامه هفته پنجم مرحله گروهی لیگ‌قهرمانان آسیا عصر امروز تیم تراکتورسازی ایران از ساعت 20:05 در ورزشگاه‌القطر به مصاف الهلال‌عربستان رفت که این دیدار با 2 گل به سود قرمزهای ایران به پایان رسید تا شاگردان امیر قلعه‌نویی صعود خود را به مرحله‌حذفی مسجل کنند.

ترکیب الهلال: خالد شراحیلی، دیگائو(شلهوب)، ناصر الشهرانی، سعودکریری(قحطانی)، ادواردو، نواب العابد، محمد البورایک، سلمان الفرج، کوآک تائه‌هی، محمد جحفالی و یوسف السالم

ترکیب تراکتورسازی: محمدرضا اخباری ـ محمد ایران‌پوریان، شجاع خلیل‌زاده، خالد شفیعی، سعید آقایی، سینا عشوری، مهدی کیانی، سروش رفیعی، بختیار رحمانی، آلویز نانگ(کاردوسو) و فرزاد حاتمی 

نیمه نخست این دیدار که از گروه سوم برگزار می‌شود پر افت و خیز بدون گل به پایان رسید تا قلعه‌نویی و جورجیوس دونیس دست خالی به رختکن برگردند و به فکر تدابیر تازه‌ای برای 45 دقیقه دوم باشند.

نیمه دوم تراکتورسازان ایرانی خیلی زود به گل رسیدند و دقیقه 66 در شلوغی محوطه‌جریمه دروازه الهلال باز شد که این گل به نام آلویز نونگ مهاجم تراکتورسازی ثبت شد.

دقیقه 82 فرزاد حاتمی با شوتی غافلگیرانه موفق شد از زاویه‌ای بسته دروازه شراحیلی را باز کند تا کار را برای سعودی‌ها تمام کند.

تراکتورسازی با این پیروزی 12 امتیازی شد تا حکم صعودش به مرحله‌حذفی صادر شود. الهلال هم با همان 8 امتیاز جایگاه دوم را در اختیار دارد. پاختاکور هم با پیروزی مقابل الجزیره 7 امتیازی شد تا کار صعود را برای الهلال سخت‌تر کند. الجزیره هم یک امتیازی است و در قعر جدول جاخوش کرده است.

 

در گروه هفتم سامسونگ مقابل گامبا اوزاکا به برتری رسید تا تیره‌روزی‌های این تیم ژاپنی همچنان ادامه داشته باشد. همچنین تیم شانگهای چین هم با پیروزی 3 بر یک مقابل ملبورن 12 امتیازی شد و همچنان در صدر جدول یکه‌تازی می‌کند.

در گروه هشتم تیم گوانگژوی چین با پیروزی 2 بر صفر مقابل پوهانگ کره روز پرفروغی را پشت سر گذاشت تا 5 امتیازی شود و در رده سوم باقی بماند. در این گروه سیدنی با 9 امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

نتایج روز نخست این رقابت‌ها به این شرح است:

◀️ گروه هفتم

گامبا اوزاکا 1-2 سوون سامسونگ

شانگهای 3-1 ملبورن ویکتوری

◀️ گروه هشتم

پوهانگ استیلرز 0-2 گوانگژو چین

◀️ گروه چهارم

نسف قارشی 1-1 العین امارات

الجیش 1-4 الاهلی عربستان

◀️سه‌شنبه 31 فروردین

گروه سوم

الهلال عربستان0–0تراکتورسازی

الجزیره امارات 1–3پاختاکور ازبکستان

برنامه ادامه رقابت‌های هفته پنجم به این شرح است:

◀️ چهارشنبه اول اردیبهشت

گروه اول

النصر امارات-لوکوموتیو ازبکستان، ساعت 17:45

الاتحاد عربستان – سپاهان ایران، ساعت 20:30

 ◀️چهارشنبه اول اردیبهشت

گروه دوم

بنیادکار ازبکستان - لخویا قطر، ساعت 18:30

ذوب‌آهن ایران – النصر عربستان، ساعت 21:00

کد خبر : ۳۶۳۲۸۶