خبرگزاری کار ایران

لیگ قهرمانان آسیا؛

الهلال-تراکتورسازی؛ آغاز دیدارهای حیثیتی در کشور ثالث

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته پنجم مسابقات لیگ قهرمانان در مرحله گروهی، تیم الهلال عربستان میزبان تراکتورسازی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، بعد از حاشیه‌سازی‌ها و دروغ‌پراکنی کشور عربستان در خصوص ناامن بودن کشورمان در چند ماه گذشته، بالاخره در اواخر اسفند ماه سال قبل کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت تاثیر لابی قدرتمند عربستان و دیگر کشورهای عربی مانند قطر و امارات قرار گرفت و با صدور یک رای ناعادلانه، اعلام کرد دیدارهای رودروی نمایندگان ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا، باید در یک کشور ثالث برگزار شود.

با این رای غیرمنصفانه، سه تیم تراکتورسازی، ذوب‌آهن و سپاهان، نمایندگان کشورمان در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا، باید در مصاف با سه تیم عربستانی الهلال، النصر و الاتحاد، در دیدارهای خانگی خود در عمان و در دیدارهای بیرون از خانه در قطر به میدان بروند. پیرو همین موضوع، فردا  (سه‌شنبه 30 فروردین) در حساس‌ترین دیدار گروه پنجم، دو تیم الهلال عربستان و تراکتورسازی در کشور قطر که به عنوان کشور منتخب نمایندگان عربستان است، به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تراکتورسازی در حال حاضر با کسب 9 امتیاز از 4 بازی گذشته خود صدرنشین گروه است و این شانس را دارد تا در صورت غلبه بر حریف عربستانی خود، صعودش از گروه پنجم را قطعی کند

شاگردان امیر قلعه‌نویی که در چند هفته اخیر شیب صعوی ایده‌آلی داشتند و توانستند تا رده چهارم جدول لیگ صعود کنند، در آخرین بازی خود در لیگ برتر مقابل صبا در تبریز متوقف شدند تا به نوعی امیدهای خود برای قهرمانی در لیگ را کامل از دست بدهند. اتفاقی که می‌تواند موجب شود تا تبریزی‌ها تمام تمرکز و انرژی خود را صرف دو دیدار حیثیتی و حساس برابر الهلال کنند. دیداری که اگر نماینده کشورمان در آن پیروز شود صعودش را به عنوان تیم اول این گروه قطعی خواهد کرد، اتفاقی که اگر رخ بدهد برای اولین بار خواهد داد.

در طرف دیگر میدان هم الهلال که در فاصله یک امتیازی تراکتورسازی قرار دارد، این شانس را دارد که در صورت پیروزی در این دیدار جای نماینده کشورمان را در صدر جدول بگیرد. در این بازی  آلمیدا، ستاره برزیلی الهلال به خاطر آسیب دیدگی نمی‌تواند تیمش را همراهی کند، هم چنان که ناصر الشمرانی، دیگر ستاره سرشناس الهلال هم به خاطر دلایل انضباطی در این بازی هم به میدان نخواهد رفت.

تیم‌های پاختاکور و الجزیره امارات دو تیم دیگر این گروه به ترتیب با 4 و یک امتیاز در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.

 

کد خبر : ۳۶۲۶۱۴