خبرگزاری کار ایران

استقلال تیم خوش شانسی است

پنجعلی: تا زمانی که شایسته سالاری نباشد وضع فوتبال تغییر نمی‌کند

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: در بازی با پرسپولیس اگر رحمتی نبود، پرسپولیس با دو یا سه گل استقلال را شکست می‌داد.

محمد پنجعلی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد مسائل مختلف فوتبال ایران در سال 94 صحبت کرده است:

بیست وسه هفته از لیگ را پشت سر گذاشتیم و فقط 7 هفته به پایان لیگ مانده، پرسپولیس در این بیست وسه هفته‌ای که از لیگ گذشت چگونه بود؟

 امسال پرسپولیس فراز و نشیب زیادی داشت اما خوشبختانه همه چیز رو به بهبودی رفت و می‌بینیم که الان صحبت از قهرمانی است. واقعا پرسپولیس از همه تیم‌های لیگ بهتر بازی می‌کند و اکثر امتیازهای از دست رفته این متوجه اشتباهات داوری و فردی بوده است اما با وجود این اشتباهات، پرسپولیس خوب کار کرد و برانکو ایوانکوویچ این تیم را از حاشیه‌ها دور کرد.

پرسپولیس در هفته‌های اول در پایین جدول قرار داشت و در طول فصل هم نتوانست از تیم‌های مدعی امتیاز بگیرد، چرا؟

 دلایل مختلفی وجود داشت که پرسپولیس نتوانست در هفته‌های اول نتیجه خوبی به دست آورد. همانطور که گفتم اشتباهات فردی و داوری خیلی تاثیرگذار بود اما بازیکنان جوان پرسپولیس هم در بعضی بازی‌ها استرس داشتند و نتوانستد آن چیزی را که باید به نمایش بگذارند. واقعیتش این است که پرسپولیس لایق باخت و تساوی در این بازی‌ها نبود و اشتباهات داوری تاثیر زیادی در این باخت‌ها داشت، چه در لیگ و چه در جام حذفی. در جام حذفی دروازه‌بان  به اشتباه اخراج شد و تیم حذف شد. در لیگ هم داوری در امتیازات از دست رفته بی تاثیر نبود. اما در کل پرسپولیس در این بازی‌ها هم خوب کار کرد و اگر بازیکنان کمی دقت‌ می‌کردند می‌توانستند امتیازهای لازم را بگیرند.

خیلی از هواداران می‌گویند که استقلال با خوش‌شانسی صدر جدول است، شما هم چنین اعتقادی دارید؟

ما نمی‌توانیم این واقعیت را کتمان کنیم که استقلال هم تیم خیلی خوش شانسی بوده است. البته شانس واقعا در فوتبال دخیل است و استقلال هم در بعضی از بازیها شانس آورد که امتیاز از دست نداد، مهدی رحمتی هم واقعا در این فصل خوب کار کرده و یکی از مهره‌های کلیدی در صدرنشینی استقلال است، در بازی با پرسپولیس اگر رحمتی نبود، پرسپولیس با دو یا سه گل استقلال را شکست می‌داد.

تیم‌های پایه پرسپولیس امسال زیاد خوب کار نکردند، آکادمی پرسپولیس به عنوان یک تیم پرهوادار چرا باید این نتایچ را بگیرد؟

ما امسال به دلیل برخی مشکلات کارمان خیلی دیر شروع کردیم و حدود بیست روز مانده به شروع بازی‌های پایه تهران مربی‌ ها را انتخاب کردیم اما الان برنامه ریزی‌های مختلفی برای استعدادیابی تیم‌های پایه انجام دادیم که اگر برنامه‌های مد نظرمان انجام شود کار خوبی برای تیم‌های پایه پرسپولیس انجام شده است.

سال 94 برای پرسپولیس و جامعه ورزش چگونه بوده است؟

  همانطور که گفتم پرسپولیس فراز و نشیب زیادی داشت یکی از مسائلی که امسال مطرح بود، فروش سهام پرسپولیس و استقلال بود که انجام نشد. الان در حال حاضر انتخابات فدراسیون هم مطرح شده که من زیاد خوش بین نیستم. واقعیتش این است که مشکل فوتبال ما با فرد حل نمی‌شود، فوتبال از زیرساخت مشکل دارد و تا زمانی که شایسته سالاری در فوتبال انجام نشود وضع به همین شکل باقی ‌می‌ماند. 

 

کد خبر : ۳۵۶۴۳۸