خبرگزاری کار ایران

بانوان درخواست حضور در وزنه‌برداری دارند

مرادی: برنامه‌ حمایت از و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی کارشناسی نشده بود

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۳۵۲

رییس فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی در مورد حضور مشاور بلغاری و این که چه دستاوردی تاکنون داشته است، گفت: در ابتدا عنوان شد که این مشاور بلغاری از طرف کمیته ملی المپیک پیشنهاد شده است که در واقع سوء تفاهم بوده است و کمیته ملی المپیک او را معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، نشست خبری رییس فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی به همراه سرمربیان سه رده سنی نو‌جو‌ا‌نان، جوانان و بز‌ر‌گسالان در فدراسیون برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی مرادی، بیا‌ن‌ کرد: ما با توجه به برنامه‌های که داشتیم همچنین کم توجهی که به پشتوانه‌ها شده بود، برخواه و انوشیروانی را به عنوان سرمربی تیم‌های پایه منصوب کردیم. حسین توکلی نیز برای تیم بز‌ر‌گسالان انتخاب شد. در مسابقات جهانی آمریکا آن طوری که دیده شد نتایج حتی برای کادرفنی هم راضی کننده نبود، اما ما با توجه به داشته‌هایمان آن نتایج را گرفتیم. اکنون نیز در مدت باقی‌ مانده تا المپیک برای عالی بودن نیاز به فرصت داریم و در این مدت باقی‌ مانده سرمربی تیم ‌ملی و دستیارانش برنامه‌های خوبی دارند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: ما در سال 94 در ساختار فدراسیون تغییراتی ایجاد کردیم. کمیته‌ها فعال شدند و در بازگشت شخصیت قهرمانی این رشته ورزشی قدم برداشتیم. همچنین ما با نهادهای مختلفی مانند آموزش و پرورش، آموزش عالی و نیروهای مسلح تفاهمنامه‌هایی داشتیم که البته از کار در بخش آموزش و پرورش راضی نیستیم و باید برنامه‌ها به صورت جدی‌تر دنبال شوند. اما در بخش آموزش عالی قرار است تیم و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی دانشجویان در بازی‌های دانشجویان که سال‌ آینده در چین تایپه برگزار می‌شود باشد. کمیته‌ پزشکی فدراسیون نیز با فدراسیون پزشکی همکاری خوبی می‌کند و هم اکنون ماموران نادو در اردوی تیم ‌ملی جوانان در حال گرفتن آزمایش از آنها هستند.

مرادی در پاسخ به این سوال که مشکلات مالی فدراسیون برطرف شده است، گفت: برنامه‌ای که در جهت حمایت از و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی در سیستم کشور بود، کارشناسی نشده بود. وزارت ورزش و جوانان تا همین لحظه تعهدات خود را نسبت به برنامه تصویب شده انجام داده و حتی بیش از 100 درصد بودجه به ما پرداخت گردیده است. کمیته ملی المپیک شرایط خاص خود را داشت و پیش از اعزام به مسابقات جهانی آمریکا 15 – 16 درصد بودجه گرفته بودیم و پس از مسابقات جهانی توانستیم 45 درصد بودجه کمیته ملی المپیک را بگیریم.

او ادامه داد:‌ از آنجایی که شرایط اردویی و تمرینی ما باید متناسب با رقبا باشد به دلیل مشکلات مالی مجبور شدیم مدت کوتاهی اردوی تیم ‌ملی را تعطیل کنیم و برنامه‌های برون مرزی که سرمربی داشت را تعدیل کنیم. اکنون از کمیته ملی المپیک حدود 85 درصد بودجه گرفته‌ایم. ما مشکلات دیگری از جمله تجهیزات استاندارد را داریم که از وزارت ورزش و جوانان صفحه و میله و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی خواستیم که با 25 تای آن موافقت کردند. شفاف بگویم که ما درباره وسایل مشکل داریم ، اما کمیته ملی المپیک هم در مورد بودجه مشکلات خودش را دارد و بودجه کامل هم به آنها داده نشده است. باقی‌ مانده بودجه فدراسیون را که بدهند وسایل را تهیه می‌کنیم. برخی از فدراسیون‌ها مانند فو‌تبا‌ل بودجه‌ای میلیاردی دریافت می‌کنند اما نیاز است که به و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی توجه بیشتری شود، زیرا نسبت توجه به انتظاراتی که از این رشته ورزشی دارند متناسب نیست.

رییس فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که هزینه‌های برگزاری جام فجر به چه صورت تامین خواهد شد و آیا فدراسیون با اسپانسر قرارداد بسته است، تصریح کرد: جام فجر گزینشی المپیک است. حتی برخی از رشته‌های که سابقه دیرینه دارند نیز تاکنون مسابقه گزینشی المپیک را میزبانی نکرده اند. ما میزبان جا‌م جها‌نی بوده ایم اما گزینشی المپیکی را تاکنون برگزار نکرده‌ایم. برای برگزاری این ر‌قا‌بت‌ها تا به این لحظه اسپانسری نداریم، اما وزارت ورزش و جوانان ما را حمایت می‌کند.

او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که در صورت حضور تاماش آیان در ایران برنامه‌ای برای استفاده از این فرصت جهت گرفتن امتیاز خاصی یا حل کردن مسائل و مشکلات دارید؟ بیا‌ن‌ کرد: تاماش آیان به ایران می‌آید. ما پیش از این با او صحبتی برای حل شدن مشکل یکی از قهرمانان ما که بازنشسته اعلام شده بود داشتیم و قرار است در جام فجر شرکت کند و در مسابقات پان آمریکن نیز حضور داشته باشد. البته هنوز دعوتنامه مسابقات پان آمریکن را به ما نداده اند و در حال پیگیری هستیم تا آن را برای ما ارسال کنند. امتیاز دیگری که در صدد هستیم از تاماش آیان بگیریم حل شدن مشکل سعید علی حسینی است تا او را بعد از المپیک در ر‌قا‌بت‌های بین‌المللی ببینیم. البته زیر ساخت‌های مربوط به حل شدن مشکل او در حال انجام شدن است.

مرادی ادامه داد: از امتیازات دیگری که می‌خواهیم از تاماش آیان بگیریم کلاس‌های آموزشی، علم تمرین و ضد دوپینگ با حضور برترین مدرسان فدراسیون بین‌المللی است. برای رایزنی در مورد مسائل دیگر ما باید خودمان کار کنیم. در سال 2000 که آن اتفاق برای و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی افتاد ما واقعا خودمان هم کار کرده بودیم. اکنون نیز به دنبال این هستیم که حق به حقدار برسد و در سطح بین‌المللی عدالت رعایت شود و حق ورزشکاران ما داده شود. ما خیلی عادلانه به دنبال تعاملات دو طرفه هستیم. البته انتقاداتی از طرف ما به فدراسیون بین‌المللی و فدراسیون بین‌المللی به سمت ما است، اما در کنار این انتقادات حتما تعاملات را هم خواهیم داشت.

مرادی در پاسخ به این پرسش که آیا او مانند برخی از روسای فدراسیون‌های دیگر به فکر نامه نوشتن برای رییس جمهور جهت حل شدن مشکلات مالی‌اش نیست، تصریح کرد: فکر می کنید مشکل فدراسیون کشتی حل شده است؟ ما باید مشکلات را درون خانواده‌ حل کنیم و در غیر این صورت شاید مشکلات مضاعف شود. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در تلاش هستند بسیاری از مشکلات فدراسیون‌های المپیکی را کاهش دهند. ما بعد از مسابقات جهانی نیز مشکلات خود را مطرح کردیم، اما به نحوی دیگر. به نظرم باید در دنیای حر‌فه‌ای سعی شود تعاملات را افزایش دهیم و درون خانواده‌ مشکلات را رفع کنیم. البته باید از رییس جمهور به دلیل توجه و حمایتش از ورزش سپاسگزاری کنیم.

رییس فدراسیون و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی در مورد حضور مشاور بلغاری و این که چه دستاوردی تاکنون داشته است، گفت: در ابتدا عنوان شد که این مشاور بلغاری از طرف کمیته ملی المپیک پیشنهاد شده است که در واقع سوء تفاهم بوده است و کمیته ملی المپیک او را معرفی کرده است. احساس من این است که در کمیته ملی المپیک باید پروسه‌ای وجود داشته باشد و در آن مربیان مورد بحث و بررسی قرار گیرند و بعد معرفی شوند. حتی اگر این کار هم انجام نگرفته باشد به‌ هر‌ حال آن مربی به ما معرفی شد و رزومه او را دریافت کردیم. در کمیته‌ فنی مورد بحث قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید. پس از آن در کمیسیونی که در وزارت ورزش و جوانان برای انتخاب مربیان خارجی وجود دارد، حضور مشاور بلغاری تصویب شد. او تا به این لحظه مشاور است و با برخواه و انوشیروانی توانسته همکاری داشته باشد. در بز‌ر‌گسالان هم هنوز این اتفاق رخ نداده است که تعامل شکل بهتری بگیرد. این مشاور بلغاری آن طور نیست که معجزه کند، اما بدون علم و دانش هم نیست. او در تربیت و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ان توانسته نفراتی را در مدارس شناسایی و تحت نظر بگیرد و افرادی را به عنوان قهرمان جهان تحویل دهد. مشاور بلغاری نه به عنوان دخالت ،‌ بلکه با تعاملی که با سرمربیان تیم‌های نو‌جو‌ا‌نان و جوانان داشته گزارش‌هایی را ارائه کرده است و حتی امروز قرار است در جلسه شورای عالی فنی باز هم گزارشات خود را بدهد، اما در رده بز‌ر‌گسالان چیزی تحت این عنوان ندیدم.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که فدراسیون به فکر راه‌اندازی و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی در بخش بانوان است، تصریح کرد: تعدادی از بانوان از ما درخواست کردند که این کار را انجام دهیم و اکنون نیز تعداد قابل توجهی از زنان و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ با پوشش اسلامی در مسابقات شرکت می‌کنند. من فکر می‌کنم اگر بتوانیم در ایران هم آن را راه‌اندازی کنیم اولین مدال طلای جهان را و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ی در بخش بانوان خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز