خبرگزاری کار ایران

مشکل سهراب حل شد؛

توضیحات علی مرادی درباره جلسه سرنوشت‌ساز با تاماش آیان

ریس فدراسیون وزنه‌برداری از موافقت تاماش آیان با حضور نام سهراب مرادی در لیست مقدماتی تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از فدراسیون وزنه‌برداری، علی مرادی درباره وضعیت حضور سهراب مرادی در مسابقات جهانی آمریکا گفت: پس از صحبتی که با آیان داشتم و ادله‌ای که به رییس فدراسیون جهانی ارائه دادم، وی پذیرفت فدراسیون وزنه‌برداری ایران نام سهراب مرادی را در لیست مقدماتی تیم‌ملی وزنه‌برداری ایران اعزامی به مسابقات جهانی 2015 آمریکا به کمیته برگزاری مسابقات اعلام کند اما صدور مجوز نهایی و قطعی شدن حضور سهراب مرادی در لیست نهایی مسابقات جهانی می‌ماند برای بعد از بررسی پایانی رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و تحلیلی که آنها از این موضوع خواهند داشت.

وی ادامه داد: حقیقتا اینکه موفق شدیم آیان را متقاعد کنیم که نام سهراب را پس از قطعی‌شدن حضورش در بازی‌های المپیک به عنوان ملی‌پوش ایران در لیست مقدماتی اعزامی به رقابت‌های جهانی نیز بگنجاند کاری نشدنی بود که به حول و قوه‌الهی از آن سربلند بیرون آمدیم. از امروز نیز تا قبل از کنگره نهایی مسابقات جهانی دیگر همه چیز بستگی به نظر نهایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری دارد. شخصا پس از این جلسه بسیار مطلوبی که با رییس فدراسیون جهانی داشتم به حضور سهراب در رقابت‌های جهانی نیز امیدوارم اگر چه پس از بازگشت به ایران نیز رایزنی‌ها را همچنان ادامه خواهیم داد تا نتیجه قطعی و نهایی در این خصوص حاصل شود.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری ادامه داد: بجز موضوع سهراب که توانستیم چراغ سبز آیان را برای بازگشتش به عرصه بین‌المللی داشته باشیم، برای سایر مواردی که در دوره قبلی فدراسیون مثل سهراب ناخواسته درگیر موضوع بازنشستگی شدند نیز موافقت آیان را کسب کردیم. از رییس فدراسیون جهانی خواستم همکاری لازم برای بازگرداندن وزنه‌بردارانی که جوان هستند و تمایل به بازگشت به عرصه بین‌المللی دارند را فراهم آوریم. برهمین مبنا تاماش آیان نیز موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد تا تمامی وزنه‌بردارانی که مثل سهراب درگیر بازنشستگی ناخواسته شده و قصد بازگشت روی تخته‌های بین‌المللی را دارند پس از حضور در فدراسیون وزنه‌برداری و نوشتن درخواست کتبی خود برای بازگشت به عرصه بین‌المللی قدم ابتدایی پروسه فعال‌سازی خود را برداشته تا بعد از آن ما در فدراسیون وزنه‌برداری طبق قوانین بین‌المللی و زمان‌بندی فدراسیون جهانی تک‌تک آنها را فعال کرده وبه دنیای قهرمانی بازگردانیم.

مرادی درباره تغییر زمان و مکان تورنمنت بین‌المللی جام فجر و اینکه آیا توانسته نظر مساعد رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری را برای حضور در این رویداد بین‌المللی که قرار است در تهران برگزار شود دریافت کرده، تاکید کرد: اینکه قطعا تورنمنت بین‌المللی جام فجر را اواخر امسال (94) در پایتخت ایران برگزار می‌کنیم پیش از این با فدراسیون جهانی هماهنگ شده و نام ایران در تقویم سال آینده فدراسیون جهانی به عنوان میزبانی این تورنمنت بین‌المللی رسما ثبت شده است. تنها موضوعی که در این باره مطرح است حمایت همه جانبه فدراسیون وزنه‌برداری ایران از طریق دولت‌مردان و مسئولان عالی‌رتبه کشور چه در بخش ورزش و چه در سایر بخش‌ها و ارگان‌ها است زیرا ما برای برگزاری یک تورنمنت معتبر بین‌المللی که قرار است در آن میزبان رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و مسئولان ارشد این رشته ورزشی از سراسر جهان باشیم، حتما نیازمند حمایت‌های اساسی خصوصا در بخش‌مالی هستیم. به هر روی پس از بازگشتم این موضوع را دراولویت برنامه‌های فدراسیون قرار می‌دهم تا به امید پروردگار بتوانیم با حمایت کامل و جامع در این تورنمنت معتبر بین‌المللی که پس از سال‌ها قرار است در ایران برگزار شود، میزبانی شایسته برای میهمانان سرشناس بین‌المللی خود باشیم.

کد خبر : ۳۱۵۰۷۹