خبرگزاری کار ایران

آذری: از شکست نفت متاثر شدم/فدراسیون باید از ما در برابر عرب‌ها حمایت کند

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: مسئولان فدراسیون به جای اینکه به فکر انتخابات باشند، باید به فکر دفاع از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان باشند.

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در مورد سفر یک روزه جیانی اینفانتینو مدیرکل یوفا و نامزد ریاست فیفا به کشورمان گفت: آمدن اینفانتینو به ایران نشان داد که ارتباطات ما در فوتبال گسترده است و می‌توانیم با استفاده از این ارتباطات، در برابر حاشیه‌سازی عرب‌ها از خودمان دفاع کنیم. درست است که کشورهای عربی با یکدیگر متحد هستند و در بسیاری از مواقع در تصمیم‌گیری‌های کلان کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما اهمیت نمی‌دهند، اما همانطور که رنکینگ فیفا نشان می‌دهد، ما قدرت اول فوتبال آسیا هستیم و باید با استفاده از این قدرت، در برابر اعراب ائتلاف تشکیل بدهیم تا در منطقه نیز حرف اول را بزنیم.

وی ادامه داد: اگر می‌شد برنامه‌ای تهیه کرد تا از غرب آسیا جدا شویم و به آسیای میانه برویم، خیلی خوب بود و می‌توانستیم در آنجا با کشورهایی مانند ازبکستان تشکیل ائتلاف بدهیم. من می‌خواهم به منتقدان فدراسیون بگویم که الان وقت تسویه حساب نیست. ما به فرماندهی و وحدت رویه نیاز داریم و باید به جای اینکه فقط به فکر انتخابات فدراسیون باشیم، به فکر دفاع از حقوق نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا باشیم.

آذری پیرامون همین مسئله عنوان کرد: شما ببینید تیم خوب نفت چطور به دلیل مشکلات زیادی که داشت شکست خورد و حذف شد. وضعیتی که برای نفت پیش آمد یک هشدار برای همه ماست و باید روی این موضوع حساسیت داشت. فدراسیون فوتبال باید به فکر سه تیم حاضر در لیگ قهرمانان باشد، نباید همه ذهن‌ها و افکار معطوف به انتخابات فداسیون باشد و بقیه موارد فراموش شود.

مدیرعامل ذوب‌آهن افزود: من واقعاً از شکست تیم نفت متاثر شدم. مخصوصاً وقتی که شنیدم که گفتند حتی شب قبل از بازی شام نداشتند که بخورند و به نظرم این واقعاً برای فوتبال ما یک آبروریزی است. فدراسیون باید یک جلسه ویژه ترتیب بدهد و با در نظر گرفتن حساسیت موضوع فکری برای احقاق حق سه تیمی که در لیگ قهرمانان هستند بکند. ما به مسائل سیاسی کاری نداریم، اما باید شرایط طوری باشد که فدراسیون از ما در برابر تیم‌های عربی حمایت کند.

وی در پایان راجع به سفر آنالیزور مخصوص باشگاه لخویای قطر به اصفهان که برای دیدن بازی ذوب‌آهن در برابر پرسپولیس به ورزشگاه فولادشهر رفته بود گفت: ما به خوبی اثبات کردیم که در فوتبال فقط به دنبال مسائل فنی هستیم و به مسائل سیاسی کاری نداریم. مهمان نوازی ما از آنالیزور تیم لخویا عالی بود و خود او بارها به این مورد اشاره کرد. می‌دانستیم که قرار است از طرف باشگاه قطری فردی به اصفهان بیاید و بخاطر همین شرایط را آماده کردیم و با مهمان نوازی خوبی که داشتیم، جوی که علیه ما بود  را شکستیم. به نحوی که آنالیزور تیم لخویا قبل از رفتن شدیداً پیگیر این بود که من را ببیند و فوق‌العاده از ما بخاطر این مهمان نوازی تشکر کردند. 

 

 

کد خبر : ۳۴۶۴۸۲