خبرگزاری کار ایران

اصفهانیان خبر داد:

خط قرمز روی نام 7 داور

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تأکید کرد، داوران و کمک داورانی که در تست نیم‌فصل مردود شده‌اند تا پایان فصل اجازه قضاوت در لیگ برتر نخواهند داشت.

به گزارش ایلنا، فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نیم‌فصل مسابقات لیگ برتر با همه کم و کاستی‌هایی که داشت به پایان رسید و بهترین زمان برای رفع نواقص را در اختیار داشتیم که به همین دلیل کلاس‌های توجیهی نیم‌فصل را برای داوران و کمک داوران برگزار کردیم.

وی ادامه داد: روز گذشته کلاس توجیهی داوران و کمک داوران لیگ برتر با حضور 75 داور و 10 داور ذخیره به پایان رسید که به نظرم بازده بسیار بالایی از جهات مختلف داشت. در واقع در این دوره صرفاً به مسائل فنی نپرداختیم، بلکه در زمینه پزشکی هم برای داوران برنامه‌های بسیار مفیدی با همکاری کمیته پزشکی فدراسیون برگزار شد.

اصفهانیان خاطر نشان کرد: در روز نخست این دوره بحث‌های روانشناسی و تغذیه در برنامه کاری کمیته پزشکی قرار داشت و در روز دوم هم کلاس دانش‌افزایی داوران را در دستور کار قرار دادیم، به طوری که اشتباهات رخ داده در نیم‌فصل نخست مورد بررسی قرار گرفت تا ضمن رفع اشتباهات، نقاط قوت داوران در امر قضاوت هم مورد بازبینی و تأکید قرار بگیرد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره انجام تست‌های پزشکی از داوران گفت: این‌گونه فعالیت‌ها از چند نظر بسیار ارزشمند است. یکی آنکه وضعیت سلامت داوران برای خودشان مشخص می‌شود. علاوه بر آن ما هم به عنوان کمیته داوران اطلاعات خوبی از شرایط داوران‌مان به دست می‌آوریم که بدون شک در انتخاب داوران تأثیر بسزایی خواهد داشت. ضمن اینکه با برگزاری کلاس‌های مربوطه توسط کمیته پزشکی، داوران نسبت به رفع نواقص و یا بیماری احتمالی خود اقدام خواهند کرد. البته تمامی اطلاعات نهایی صرفاً در اختیار کمیته پزشکی و کمیته داوران قرار خواهد گرفت و هرگونه گمانه‌زنی درباره نتایج آزمایش‌ها اشتباه است.

اصفهانیان در خصوص تست آمادگی جسمانی از داوران و کمک داوران لیگ برتری اظهار داشت: نتایج تست آمادگی جسمانی داوران بسیار خوب بود و جا دارد از داوران جهت تمرینات منظمی که داشته‌اند، تشکر کنم. در واقع به غیر از دو داور وسط و پنج کمک داور، همه داوران موفق به گذراندن تست‌های مربوطه شدند که آمار بسیار خوبی است و ثابت می‌کند که سطح آمادگی جسمانی داوران به هیچ وجه در اشتباهات رخ داده تأثیرگذار نبوده است. البته همان‌گونه که پیش از این اعلام کرده بودیم از داوران مردود شده تا پایان فصل استفاده نخواهد شد.

وی افزود: مشکلات زیادی داوران کشورمان را درگیر خود کرده که موضوع حق‌الزحمه و عدم وجود وسایل ارتباطاتی داخل زمین قسمت مهمی از آن را تشکیل می‌دهد. البته رئیس فدراسیون اعلام کرد که بی‌سیم‌های داوری خریداری شده و باید منتظر رسیدن آن به داخل کشور باشیم که هر موقع در اختیار کمیته داوران قرار بگیرد شاهد استفاده از آن توسط داوران خواهیم بود.

رئیس کمیته داوران ضمن تقدیر از حرکت حمایتی اسپانسر داوران کشور، تأکید کرد: امیدوارم شاهد ادامه داشتن این‌گونه برنامه‌های حمایتی از داوران کشورمان باشیم. این مراسم فرصت خوبی بود تا بار دیگر پیشکسوتان داوری که همه ما زیر نظر آنها مباحث تربیتی و فرهنگی را آموختیم از نزدیک ملاقات کنیم.

وی تصریح کرد: بدون شک تقدیر از برترین‌های هفته، ماه و نیم‌فصل تأثیر بسیار خوبی در روند قضاوتی داوران خواهد داشت. در واقع شرکت حامی داوران با این حرکت برای داوران کشور ارزش زیادی قائل شد و ثابت کرد که باید از ته دل به داوران کشورمان توجه داشت.

کد خبر : ۳۳۸۹۱۱