خبرگزاری کار ایران

AFC در مورد رفتارهای زشت فوتسال‌‌مان از من توضیح خواست

ترابیان: با هیچ شرکتی قرارداد البسه تیم ملی را امضا نکردیم

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال کشور گفت: جنجال‌ها و صحنه‌های زشت فوتسال در این فصل به حدی بود که حتی کنفدراسیون آسیا دلیل این اتفاقات را از من سوال کرد.

عباس ترابیان، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا راجع به فصل اخیر رقابت‌های لیگ فوتسال و سطح فنی این رقابت‌ها گفت: من قبلاً هم گفته بودم از نظر فنی کیفیت فنی لیگ ما بسیار بالا است. حتی نسبت به بعضی از لیگ‌های اروپایی، لیگ ما سطح بالاتری دارد. در آسیا هم که ما بدون تردید بهترین لیگ را داریم. نکته قابل توجه در این فصل این بود که بازیکنان ملی پوش در تیم های مختلف پخش شده بودند و تیمی ضعیف در لیگ نداشتیم. این باعث شده بود تا بعضاً نتایج غیرقابل پیش‌بینی را در لیگ شاهد باشیم. از نظر فنی هم تیم‌ها تاکتیک‌های مدرن را برای بازی استفاده می‌کردند که این مساله قابل توجه‌ای بود.

وی ادامه داد: البته مشکلاتی هم وجود داشت که باعث شد سوءنیت و سوءظن در مورد فوتسال به وجود بیاید. یکی از این مشکلات بحث بروز درگیری ها و به کار بردن الفاظ رکیک از سوی عوامل تیم ها آن هم بخاطر هر چیز کوچک بود که موجب خدشه دار شدن وجه فوتسال شد. این تصاویر از تلویزیون هم پخش می شد و AFC هم این موارد را دیده بود، در کنفدراسیون فوتبال آسیا حتی از من راجع به این اتفاقات سوال کردند و در مورد دلایل آن توضیح خواستند.

ترابیان راجع به پخش رقابت‌های فوتسال از تلویزیون نیز بیان داشت: تلویزیون در مواقعی واقعاً نسبت به فوتسال کم لطفی کرد. مخصوصاً در روز آخر بازی ها که هیچ کدام از سه بازی حساس ومهم را پخش نکرد. من آن روز وقتی تلویزیون را نگاه کردم دیدم شبکه سوم دارد یک مسابقه خانوادگی را پخش می کند و شبکه ورزش هم در حال پخش یک بازی از لیگ ایتالیا بود. آن هم در حالی که بازی های فینال فوتسال در حال انجام بود. البته شاید دوستان در تلویزیون بگویند اطلاعی از برگزاری رقابتهای فوتسال نداشته اند، اما حتی در این صورت هم فقط توجیه کرده اند و باید گفت این هم از ایرادات کار است که دوستان از برگزاری رقابت‌هایی به این مهمی بی‌خبر بوده‌اند.

وی در همین رابطه افزود: البته من یک جاهایی به تلویزیون حق می دهم که فوتسال را پخش نکند. چون بعضی از صحنه‌های فوتسال بسیار زشت و زننده که پخش نکردن آن بهتر است. این رفتارها در حال آسیب زدن به ما است و باید سریع تر برای قابله با اینگونه رفتارها تصمیم گیری شود.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال در مورد راهکار مورد نظر خود برای مقابله با این رفتارهای زننده تصریح کرد: باید برخوردهای بسیار محکم با این افراد داشته باشیم. نه در حد یکی دو جلسه محروم کردن یا چند صد هزار تومان جریمه. این اواخر که مد شده بود تیم ها برای بازی ها نمی رفتند و وقتی هم می پرسیدند چرا نرفتید و نگران عواقب آن نیستید؟ می گفتند هیچ عواقبی برای ما ندارد و نهایتاً پانصد هزار تومان جریمه می‌شویم. در حالی که اگر برای بازی می خواستیم برویم باید چند میلیون هزینه می کردیم! جدا از بحث برخوردهای انضباطی قاطع، باید برای افراد حاضر در فوتسال در تمام شهرها کلاس های آموزشی برگزار کنیم. مخصوصاً برای سرپرست‌های تیم ها که بخش عمده‌ای از مشکلات ما به خاطر رفتار آن‌ها است. باید کلاس‌ها به نحوی باشد که در انتها از افراد امتحان بگیریم و در صورت قبولی مدرک بدهیم که دیگر هر کسی صرفاً به دلیل داشتن رابطه با مدیرعامل باشگاه نتواند روی نیمکت تیمی بنشیند تا در بعداً مواردی مثل اتفاقات این فصل رخ بدهد.

وی همچنین راجع به تیم ملی فوتسال و سرمربی این تیم نیز گفت: تیم ملی از همین بازیکنان حاضر در لیگ تشکیل می شود و با توجه به اینکه سطح فنی خوبی را در لیگ شاهد بودیم، به طور قطع تیم ملی نیز از نظر کیفیت فنی شرایطی بهتر را در آینده خواهد داشت. آقای ناظم الشریعه تاکنون خوب کرده است و ما در کمیته فوتسال از کار ایشان راضی هستیم، ضمن اینکه علی صانعی نیز در کنار ایشان حضور دارد. بالاخره همیشه گفته‌اند دو فکر بهتر از یک فکر است و مطمئن هستیم که این دو نفر می توانند به خوبی تیم ملی را هدایت کنند.

ترابیان در پاسخ به اینکه آیا با برطرف شدن تحریم ها، بازی‌های دوستانه با تیم های طراز اول دنیا در دستور کار کمیته فوتسال قرار خواهد گرفت یا خیر اظهار داشت: در فوتسال که برای بازی با تیم های بزرگ مشکلی نداشتیم. اما نکته این است که این بازی ها هزینه زیادی دارد و از آنجایی که مسئولان زیر بار هزینه ها نمی‌روند، نمی توانیم با تیم های بزرگ بازی کنیم. همین چند وقت پیش قرار بود برای آماده سازی تیم ملی جهت حضور در جام ملتها، تیم ملی برزیل و تایلند به ایران بیایند که به دلیل هزینه زیاد و یکسری از مشکلات دیگر این بازی ها اغو شد.

عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در پایان راجع به قرارداد فدارسیون با شرکت تولید کننده البسه تیم ملی گفت: آقای درخشان به صورت جدی در حال پیگیری این موضوع هستند و در این رابطه مناقصه‌ای هم گذاشته شده که شرکت های مختلفی پیشنهاد خود را ارائه داده اند. اگر همه چیز بر وفق مراد باشد، به زودی قرارداد نهایی بسته خواهد شد. در حال حاضر هنوز هیچ قراردادی با هیچ شرکتی در این زمینه بسته نشده است.

 

کد خبر : ۳۳۸۷۳۶