خبرگزاری کار ایران

سایت AFC‌:

ایران جزو مدعیان اصلی قهرمانی و صعود به المپیک است

پایگاه اینترنتی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به معرفی نمایندگان قاره کهن در انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو پرداخته و از تیم امید ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی یاد کرده است.

به گزارش ایلنا، سایت AFC در معرفی تیم ایران که به زودی برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو، کار خود را در قطر آغاز می‌کند، نوشته است: با سنتی قدیمی برای توسعه جوانان مستعد و عملکردی تحسین‌برانگیز در گروه C اولین مرحله مقدماتی؛ تیم امید ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های زیر 23 سال آسیا (انتخابی المپیک 2016) پا به میدان می‌گذارد.

در حالی که صعود ایرانی‌ها از مرحله قبل با یک شکست ناامید کننده برابر عربستان سعودی در جدال صدرنشینان جدول خاتمه یافت، پیروزی‌های قاطعانه این تیم با نتیجه 5 بر صفر برابر نپال، 3 بر صفر برابر فلسطین و 6 بر صفر برابر افغانستان، سبب شد به عنوان یکی از تیم‌های دوم برتر گروه‌های پنج‌گانه به مرحله انتخابی راه پیدا کند و آمارش در میان تیم‌های دوم مرحله گروهی تنها از تایلند ضعیف‌تر بود.

در ادامه این گزارش به مستعدترین بازیکنان تیم امید ایران از جمله سردار آزمون اشاره شده و آمده است: چهار گل از گل‌های زده ایران را در مرحله قبلی سردار آزمون با ارائه بازی‌هایی تحسین‌برانگیز به ثمر رساند، کسی که پیش از آن هم در تیم ملی ایران بازی‌های چشم‌نوازی را ارائه کرده بود. او که در لیگ برتر روسیه بازی می‌کند، در مقدماتی جام جهانی 2018 و مقدماتی جام ملت‌های آسیای 2019 هم مجموعاً چهار گل زده است. آزمون در جام ملت‌های آسیای 2015 در استرالیا دو گل زد که یکی از بهترین نمایش‌های او برابر قطر بود.

سایت AFC‌ از ارسلان مطهری نیز به عنوان یکی دیگر از بازیکنان مستعد تیم امید ایران یاد کرده و نوشته است: ارسلان مطهری هم پتانسیل خود را به عنوان یک ستاره بالقوه برای آینده تیم ملی ایران نشان داد زمانی که در مسابقات قهرمانی غرب آسیا در قطر، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. مهاجم باشگاه نفت تهران که در مرحله مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا سه گل زد، دومین گل پیروزی 2 بر صفر ایران را برابر سوریه در فینال آن رقابت‌ها به ثمر رساند و علاوه بر آن به عنوان بهترین بازیکن آن تورنمنت معرفی شد.

تیم امید ایران در رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا که انتخابی المپیک 2016 ریودوژانیرو نیز محسوب می‌شود، به ترتیب با تیم‌های سوریه، قطر و چین مصاف خواهد داشت که اولین آنها 13 روز دیگر است.

برنامه مسابقات تیم امید ایران به شرح زیر است:

سه شنبه 22 دی: ایران – سوریه

جمعه 25 دی: ایران – قطر

دوشنبه 28 دی: ایران – چین

کد خبر : ۳۳۳۹۶۳