خبرگزاری کار ایران

جدول تمام‌ایرانی وزنه‌برداری جهان به هم ریخت

امان از این وزنه 264 کیلوگرمی

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۹۷۴

شنبه شب تلخی بود؛ وقتی مقابل چشم‌مان رکوردهای حسین رضازاده شکسته شد. هیوستن برای وزنه‌برداری ما شهر ناکامی بود.

به گزارش ایلنا، شنبه شب تلخی بود. وقتی مقابل چشم مان رکوردهای حسین رضازاده شکسته شد. هیوستن برای وزنه‌برداری ما شهر ناکامی بود؛ جایی که وزنه برداری ما تسلیم شد تا پسرفت‌های جدی در رشته‌ای که همواره نقطه قوت ورزش کشورمان بود به محل سئوال تبدیل شود.

در روز دوم رقابت‌ها رکورد وزنه برداری افسانه ای ترکیه پس از 14 سال شکسته شد و در روز پایانی رکورد رضازاده. در دومین روز رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان وزنه بردار چینی پس از 14 سال رکورد هلیل موتلوی ترکیه را در حرکت یک ضرب شکست و به نخستین مدال طلای رقابت‌های جهانی سال 2015 دست یافت و اما شب گذشته این الکسی لوچف روسی بود که نام رضازاده را کنار زد. این اتفاق در حالی برای ما تلخ است که همواره به رکوردهای حسین رضازاده می‌بالیدیم. همیشه رکوردهای یکضرب، دو ضرب و مجموع جوانان و بزرگسالان جهان در دستان وزنه برداران ایرانی بود اما شب شب گذشته الکسی لوچف روس که سال گذشته "اوت" کرده بود با اقتدار آمد و نام رضازاده را با مهار وزنه 264 کیلوگرمی و مجموع 475 کیلیوگرم کنار زد. این وزنه بردار روس وزنه ای را بالا برد که حکم به بر هم زدن هارمونی جدول تمام ایرانی می‌داد. جایی که خبری از غرور ما نبود. هر چند بازگشت بهداد سلیمی به میدان رقابت که زمان دقیق آن هنوز روشن نیست امیدواری‌ها را همچنان زنده نگه داشته است؛ این امید که بهداد بیاید و اینبار نام این وزنه بردار روس را کنار بزند.

در رقابت‌های وزنه برداری جهان در هیوستن آمریکا اما این روسیه بود که به عنوان قهرمانی دست یافت. در پایان هشتادودومین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان که در شهر هیوستون آمریکا برگزار شد، روس‌ها با کسب 7 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز، ضمن صدرنشینی در رده‌بندی مدالی مسابقات، در رده‌بندی امتیازی نیز با اختلاف 137 امتیاز نسبت به تیم بلاروس، روی سکوی قهرمانی جهان ایستادند. پایان بخش درخشش وزنه‌برداران روسیه در هیوستون، قدرتنمایی نماینده فوق سنگین این کشور، الکسی لوچف بود که با مهار وزنه با ارزش 264 کیلوگرم در حرکت دوضرب و رسیدن به حدنصاب مجموع 475 کیلوگرم، بعد از 11 سال رکورد دوضرب دنیا و بعد از 15 سال رکورد مجموع دسته فوق سنگین را از سیطره حسین رضازاده خارج کرد و به نام خود به ثبت رساند.

در رده‌بندی تیمی مسابقات جهانی آمریکا، بعد از روسیه، بلاروس با 418 امتیاز روی سکوی نایب قهرمانی ایستاد و قزاقستان با 403 امتیاز سوم شد. گفتنی است در این رده بندی تیم ملی چین با 373 امتیاز بعد از سال‌ها از دستیابی به یکی از سکوهای برتر رقابت‌های جهانی بازماند و چهارم شد. در رده‌بندی مدالی هم که در مسابقات جهانی وزنه برداری از اهمیت کمتری برخوردار است، روسیه با 7 طلا، 4 نقره و 2 برنز صدرنشین شد، چین با 7 طلا، 3 نقره و یک برنز در مکان دوم ایستاد و قزاقستان با 3 طلا، 5 نقره و 3 برنز در رده سوم قرار گرفت. در این رده بندی تیم ملی ایران با کسب 2 مدال نقره و یک مدال برنز کیانوش رستمی، رتبه دهم را از آن خود کرد. در بخش زنان نیز چین با 556 امتیاز، عنوان قهزمانی مسابقات جهانی هیوستون را از آن خود کرد و تیم های روسیه و قزاقستان به ترتیب در رده های دوم و سوم ایستادند.

اما تیم ملی وزنه برداری ایران در پایان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان در سال 2015 جایگاه پانزدهمی تیمی را به دست آورد تا یکی از ضعیف‌ترین نتایج دو دهه اخیر این ورزش کسب شود. با توجه به این که این رقابت‌ها یکی از اصلی ترین موارد کسب سهمیه المپیک محسوب می شد، با احتساب پانزدهمی امسال و هفتمی رقابت‌های جهانی سال 2014، احتمالا ایران یکی از تیم‌های بین رده هفتم تا یازدهم خواهد بود که پنج سهمیه برای حضور در بازیهای المپیک 2016 ریودوژانیرو خواهد داشت. این موضوعی است که حسین توکلی در صفحه اینستاگرام خود به آن اشاره کرده است و اعلام کرده که ایران پنج سهمیه برای حضور در بازی‌های المپیک ریو به دست آورده است. بنابر قوانین رقابت‌های وزنه برداری، هر کشور می تواند 6 وزنه بردار مرد و 4 وزنه بردار زن به بازی‌های المپیک اعزام کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز