خبرگزاری کار ایران

ناطق حرف آخر را می‌زند؛

ولادمیر وینکوف می‌ماند یا می‌رود؟ / اوضاع بوکس در وضعیت سکوت!

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۳۹۲

سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس، ایران را به مقصد کشورش ترک کرد اما سئوال اینجاست که آیا این رفتن برگشتی خواهد داشت یا خیر؟

به گزارش ایلنا، ولادمیر وینکوف سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس اوایل امسال به کشورمان سفر کرد تا قرارداد خود را با فدراسیون بوکس به امضا برساند.

وینکوف که از مربیان 3 ستاره دنیای بوکس محسوب می‌شود با عقد قراردادی 6 ماهه هدایت تیم ملی بوکس ایران را بر عهده گرفت تا پس از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند و مسابقات قهرمانی جهان در قطر درباره تمدید قرارداد او در کمیته‌فنی فدراسیون بوکس تصمیم‌گیری شود.

فدراسیون‌بوکس، استکی را کنار این مربی اوکراینی قرار داد تا ترکیبی از مربیان باتجربه و جوان هدایت تیم ملی را برعهده داشته باشند. وینکوف که تجربه 2 دوره حضور در بازی‌های المپیک را به عنوان مربی داشته در مدت حضورش در ایران، تیم بوکس کشورمان را در تورنمنت اسلواکی که در حضور بیش از 16 تیم برگزار شد به مقام قهرمانی رساند.

سپس به واسطه ارتباط خوبی که با فدراسیون بوکس اوکراین داشت یک اردوی تدارکاتی 17 روزه را به صورت کاملا رایگان برای ملی‌پوشان بوکس ایران تدارک دید تا بوکسورهای کشورمان علاوه بر تمرین مشترک با اوکراینی‌ها یک دیدار تدارکاتی با مشت‌زنان این کشور برگزار کنند اما مهمترین آزمون وینکوف مسابقات قهرمانی آسیا بود که ماحصل آن تکرار 3 مدال برنز دوره قبل تیم بوکس کشورمان بود.

وینکوف تیم بسیار جوانی را راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا در تایلند کرد و موفق به کسب 3 مدال برنز و 3 سهمیه رقابت‌های جهانی شد. پس از آن قرار بود تیم ملی بوکس با 3 بوکسور در پیکارهای قهرمانی جهان در قطر حضور پیدا کند اما اتفاقی که برای یکی از مدال‌آوران آسیایی بوکس افتاد، فدراسیون را از اعزام این تیم به رقابت‌های قهرمانی جهان منصرف کرد. با تمام این تفاسیر اظهارنظرهای مختلفی درباره ولادمیر به گوش می‌رسد.

به طور مثال احسان روزبهانی مشت‌زن المپیکی کشورمان او را یک مربی متوسط می‌داند اما سجاد محرابی دارنده مدال برنز آسیا "ولادمیر" را مربی با دانش و کاربلدی توصیف می‌کند.

مسئولان فدراسیون بوکس به خوبی می‌دانند گذشته دیگر وجود ندارد و باید نگاه‌شان به آینده باشد تا با بررسی تمام جوانب درباره تمدید قرارداد یا عدم همکاری با وینکوف تصمیم بگیرند.

مربی 3 ستاره اوکراینی با دستمزد ماهیانه 3 هزار دلار در این مدت وابستگی خاصی به ایرانی‌ها پیدا کرده تا جایی که بارها در مصاحبه‌ها بیان کرده با وجود پیشنهاد از کشورهایی مثل قطر و بنگلادش دوست دارد کارش در ایران ادامه دهد.

بی‌تردید احمد ناطق‌نوری رییس پرسابقه بوکس که متولی این رشته در کشور است بهتر از هر کسی می‌داند که "ناخدای‌قهرمان در دریای طوفانی خودش را نشان می‌دهد" و باید در این برهه حساس شایسته‌ترین فرد را به عنوان سرمربی تیم ملی بوکس انتخاب کند.

مسئولان فدراسیون بوکس باید حداکثر استفاده را از زمان ببرند تا در آستانه رقابت‌های حساس انتخابی المپیک 2016 تصمیم درستی برای کادر فنی تیم ملی بگیرند.

با توجه به زمان 5 ماهه باقی مانده تا رقابت‌های قاره‌ای در چین که حکم انتخابی المپیک 2016 را دارد باید دید فدراسیون بوکس با ولادمیر ادامه می‌دهد یا تصمیم دیگری گرفته خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز