خبرگزاری کار ایران

فدراسیون‌ خیلی قائم به فرد شده؛

کاوه: خادم نباید در تمام امور ورود کند /نباید با بازگشت بنا به کادر قبلی توهین کنند

سرمربی سابق تیم‌ملی کشتی‌آزاد معتقد است رسول خادم به عنوان رئیس فدراسیون نباید در تمام امور ورود کند بلکه باید به زیر مجموعه‌اش اختیار بدهد.

گفت‌وگوی خبرنگار ایلنا با محسن کاوه را درباره عملکرد تیم ملی کشتی در لاس‌وگاس، وضعیت این روزهای کشتی، فدراسیون و بازگشت محمد بنا در زیر بخوانید:

*عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی آمریکا چطور بود؟

به لحاظ تیمی خوب بودیم و دوم شدیم اما از نظر انفرادی حق کشتی ما نیست که طلا نگیریم و روسیه که رقیب‌اصلی ما است با 12-13 اختلاف امتیاز از ما جلو بزند. ما باید برای المپیک‌ریو نقاط ضعف را برطرف کنیم چون حتما ایراداتی داشته‌ایم که حسن رحیمی در 30 ثانیه طلا را با نقره عوض می‌کند یا نوع کشتی‌گرفتن حسن یزدانی در فینال که نتوانست طلا بگیرد.

* یکی از انتقاداتی که به رسول خادم وارد می‌کنند این است که چندین پست در فدراسیون و تیم ملی دارد. این انتقاد را وارد می‌دانید؟

من هم همین عقیده را دارم. اگر قرار است فدراسیون‌کشتی ما موفق شود باید یک تیم موفق در آن کار کند. باید در تمام ارکان فدراسیون آدم‌های قوی کار کنند و هر کسی کار خودش را به خوبی انجام دهد. الان فدراسیون‌کشتی قائم به فرد است. خود خادم در تمام بحث‌های کشتی و امور جاری فدراسیون وارد می‌شود. وقتی ما در فدراسیون کمیته‌داوران یا کمیته بین‌الملل و دبیرخانه داریم آنها باید کاملا مستقل عمل کنند و اختیارات داشته باشند و اگر مشکلی بود به رئیس‌فدراسیون بگویند و رئیس هم پاسخگو باشد، نه اینکه تمام اختیارات دست یک نفر باشد. الان کار اداری و فنی دست خادم است و در هر دو ورود می‌کند که این مساله مشکل‌ساز است.

* گویا قرار است خادم تا المپیک‌ریو سرمربی تیم‌ملی باشد و بعد از آن سرمربی جدید معرفی شود. در این رابطه چه نظری دارید؟

به نظر من این توهین است که بگوییم در ایران مربی نداریم تا سکان هدایت تیم‌ملی را برعهده بگیرد و بگوییم شورای‌فنی گفته چون کسی نیست خود خادم سرمربی تیم‌ملی است. به نظرم خیلی از افراد هستند که می‌توانند هدایت تیم‌ملی را برعهده بگیرند. ریاست فدراسیون کشتی در ایران کار بسیار پرمشغله‌ای است و بحث سرمربیگری تیم‌ملی هم خیلی سنگین است. چرا ما در لاس‌وگاس نتوانستیم خوب نتیجه بگیریم؟ چون خادم می‌خواهد در همه امور فنی و اداری ورود کند. به نظرم خادم اگر می‌خواهد سرمربی باشد تا المپیک‌ریو کارهای اداری فدراسیون را به علیرضا حیدری که نایب‌رئیس فدراسیون است بسپارد و خودش فقط کار فنی انجام دهد و به تیم ملی برسد.

*بازگشت محمد بنا به تیم ملی کشتی فرنگی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

بازگشت بنا اتفاق خوبی برای کشتی‌فرنگی است چون به نوعی عدم هماهنگی کادر فنی با کشتی‌گیران احساس می‌شد. بازگشت بنا خوب است اما کادر فنی قبلی هم زحمت کشیدند و خوب نیست الان که آنها را کنار گذاشته‌اند به این افراد توهین شود. این کادر فنی را شورای‌فنی گذاشته بود و آنها در حد توان‌شان زحمت کشیدند و تلاش کردند و نباید به این افراد توهین شود.

کد خبر : ۳۰۹۲۸۱