خبرگزاری کار ایران

۶ پنالتی هدر رفته در ۵ هفته؛

لیگی که پنالتی‌زن ندارد/ پرسپولیس صدرنشین پنالتی‌نزن‌ها!

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۱۱۸

رقابت های لیگ برتر در حالی به هفته ششم رسیده است که تیم های لیگ برتری آمار بسیار ضعیفی در زدن ضربات پنالتی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالی که تنها 5 هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور را پشت‌سر گذاشته‌ایم، 5 تیم ضربات پنالتی خود را هدر داده اند که در این بین پرسپولیس با از دست دادن 2 پنالتی ضعیف ترین آمار را داشته است.

پرسپولیس(2 پنالتی)، استقلال، راه آهن و گسترش فولاد تیم هایی هستند که در این فصل ضربات پنالتی خود را هدر داده اند.

در این بین سرخپوشان پایتخت با هدر دادن 2 ضربه پنالتی گل نزن‌ترین تیم لیگ برتر هستند.

رامین رضاییان، امید عالیشاه، امید ابراهیمی، مهرداد محمدی، مازیار زارع و مگنوباتیستا بازیکنانی هستند که در گل کردن ضربات پنالتی برای تیم های‌شان در فصل جدید ناکام مانده اند.

از سوی دیگر محسن فروزان(سیاه جامگان) و رشید مظاهری(ذوب آهن) با مهار 2 ضربه، پنالتی گیرترین دروازبان‌های لیگ برتر تا پایان هفته پنجم بوده اند.

اینکه در لیگ برتر فوتبال کشورمان به این راحتی ضربات پنالتی هدر می رود، موضوعی قابل تامل است چرا که همین امر سبب می شود تا این بازیکنان در لباس تیم ملی نیز در زدن ضربات پنالتی ناکام بمانند تا اتفاقی مشابه با بازی عراق در رقابت های جام ملت های آسیا بر سر فوتبال کشورمان بیاید.

درست است که بهترین بازیکنان دنیا هم در شرایط حساس پنالتی های خود را هدر داده اند اما این موضوع نگران کننده در فوتبال ما باید هرچه زودتر برطرف شود.

پرسپولیس و استقلال از جمله تیم هایی هستند که همواره در این مورد با مشکل اساسی مواجه هستند.

صرف نظر از آمار صد درصد منفی این دو تیم در استفاده از پنالتی در رقابت های این فصل می توان با نگاهی کوتاه به فصل گذشته نیز به این واقعیت برسیم که بازیکنان پرطرفدارترین تیم های کشور در انجام این مهم عملکرد قابل قبولی نداشته اند.

به طور مثال در فصل گذشته، استقلال تهران در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در دیدار با ذوب آهن در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شد.

هاشم بیک زاده، امید ابراهیمی و آرش برهانی بازیکنانی بودند که در آن دیدار پنالتی های خود را از دست دادند.

همچنین امید ابراهیمی با از دست دادن 3 ضربه پنالتی در مدت زمان حضور خود در استقلال، رکورد دار از دست دادن ضربه پنالتی در این تیم طی دو فصل اخیر است.

البته برای پرسپولیس هم وضعیت خیلی بهتر از رقیب دیرینه خود نیست.محمد عباس‌زاده، مایکل اومانا و پیام صادقیان از جمله بازیکنانی بودند که در فصل گذشته ضربات پنالتی خود را هدر دادند.

با این تفاسیر شاید بهتر باشد مربیان لیگ برتری به جای اعتراض به مسایل داوری، تمرکز خود را روی تمرین پنالتی بگذارند تا شاید در هفته های آتی این مشکل بزرگ را در نتیجه‌گیری برطرف کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز