خبرگزاری کار ایران

یا پرسپولیس قهرمان‌می‌شود یا استقلال؛

پروین: استقلال به هوش درخشان باخت / دلم برای قلعه‌نویی سوخت / عالیشاه، عالی بود

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۰۴۶

تکل بنگر پنالتی نبود / نبود صادقیان احساس نشد / عالیشاه باید به تیم‌ملی دعوت شود / خدا کند دربی دوباره در جام حذفی تکرار شود / برد دربی به دایی ارتباطی ندارد…

اسطوره باشگاه‌پرسپولیس با بیان اینکه بالاخره دربی هفتادو نهم یک بازی جذاب و دیدنی و پرگل از آب در آمد، گفت: پرسپولیس مستحق این برد بود و تمام بازیکنان این تیم در این پیروزی سهم داشتند.

علی پروین در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: بعد از مدت‌ها فوتبال‌خوبی از استقلال و پرسپولیس شاهد بودیم که فکر می‌کنم طرفداران دو تیم هم از این بازی لذت بردند و خوشحالم بالاخره بعد از ۴ تساوی این بازی برنده داشت.

پروین افزود: در ۲۰ دقیقه اول جنگ و جدال‌های همیشگی بین دو تیم وجود داشت و به نظرم نیمه‌اول در اختیار استقلال بود، اما در نیمه‌دوم پرسپولیس تیم برتر زمین بود و زدن ۲ گل در یک‌نیمه به استقلال نشان داد بازیکنان پرسپولیس از نظر روحی در شرایط بسیار بالایی قرار دارند و تحت‌تاثیر شرایط بازی قرار نگرفتند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این بازی‌ها همیشه وقتی یک تیم گل می‌زند بازی دیدنی می‌شود و این بار هم وقتی استقلال گل زد، پرسپولیس برای جبران گل بازی‌هجومی را به نمایش گذاشت و همین بازی را جذاب کرد.

این پیشکسوت‌پرسپولیس با بیان اینکه معمولا در بازی‌های دربی تیمی که بهتر از موقعیت‌ها استفاده کند برنده می‌شود، اظهار داشت: ‌ به نظرم پرسپولیس به خوبی از موقعیت‌هایش استفاده کرد و روی اصل غافل‌گیری استقلال را برد.

پروین در ادامه با بیان اینکه همیشه این بازی به همان ۹۰ دقیقه مربوط است و اتفاقات قبل از آن تاثیری در نتیجه بازی ندارد، گفت: شاید قبل از بازی همه فکر می‌کردند پرسپولیس ضعیف‌تر از استقلال است، اما همه دیدند تیمی که همه آن را ضعیف می‌دانستند، برنده شد، پس این مسابقه رو ندارد و همیشه تیم قوی‌تر برنده نیست.

وی با بیان اینکه تمام تیم پرسپولیس ستاره بودند و برای برد پرسپولیس زحمت کشیدند، اذعان کرد: بازیکنان پرسپولیس این‌قدر خوب بازی کردند که غیبت پیام صادقیان و یا مصدومیت رضا حقیقی احساس نشد. به نظرم در این بازی عالیشاه، عالی کار کرد و حقش این است که به تیم ملی دعوت شود، ضمن اینکه بنگر، نوری و کفشگری هم عالی کار کردند.

سرمربی سابق پرسپولیس با بیان اینکه دیروز دلم برای قلعه‌نویی سوخت، تاکید کرد: فوتبال همین است؛ یک روز برد است و یک روز باخت. پیروزی‌های‌فوتبال شیرین و شکست‌هایش تلخ است. استقلال مقابل پرسپولیس بد بازی نکرد، اما در نهایت بازی را باخت که به نظرم این جبر فوتبال است که یکی برنده می‌شود و یکی بازنده.

پروین یادآور شد: البته تمام این کری‌خوانی‌ها فقط تا ۴۸ ساعت‌آینده ادامه دارد و همه خیلی زود آن را فراموش می‌کنند. مهم این است که احترام رقیب را حفظ کنیم و به آنها هم احترام بگذاریم.

وی در مورد احتمال رویارویی دو تیم در جام‌حذفی نیز گفت: خدا کند دوباره این دو تیم با هم روبرو شوند تا حساسیت‌های این بازی از بین برود. اتفاقا خیلی هم خوب است که استقلال و پرسپولیس در جام‌حذفی بهم بخورند و فکر می‌کنم زیبایی‌های این مسابقات را بالا می‌برند.

پیشکسوت تیم پرسپولیس در مورد اینکه آیا پرسپولیس با این پیروزی توانست نتایج نیم فصل اول خود را جبران کند یا نه گفت: به نظرم پرسپولیس حتی شانس قهرمانی هم دارد و این برد باعثشد آنها دوباره به کورس رقابت‌ها برگردند. پرسپولیس در حال حاضر با صدر جدول ۶ امتیاز فاصله دارد که این فاصله زیادی نیست و می‌شود با یکی - دو بازی به جمع مدعیان برگشت.

پروین در مورد اینکه درخشان عنوان کرده این برد ارتباطی به علی دایی ندارد نیز خاطرنشان کرد: این حرف درست است؛ دایی دیگر سرمربی پرسپولیس نیست و درخشان است که تیم را هدایت می‌کند و طبیعی است باید برد آن را هم به حساب درخشان گذاشت. همانطور که اگر پرسپولیس دیروز می‌باخت مسئولیتش با درخشان بود و او باید جوابگوی طرفداران می‌بود.

وی در مورد نقش حمید درخشان در پیروزی‌پرسپولیس مقابل استقلال گفت: درخشان مربی باهوشی است و مثل زمان بازیگری‌اش از هوش خود در بازی‌های حساس خوب استفاده می‌کند. علی کریمی هم همین‌طور بود؛ کریمی امروز کارت مربیگری ندارد، اما با هوش و ذکاوتی که دارد می‌داند در لحظات‌حساس باید چه تصمیمی بگیرد. به نظرم درخشان سهم بسزایی در برد پرسپولیس داشت.

پروین با بیان اینکه با وجود شکست استقلال این تیم هنوز شانس کسب قهرمانی را دارد، متذکر شد: به نظرم قهرمان لیگ چهاردهم یکی از دو تیم استقلال یا پرسپولیس هستند. همین مسابقه نشان داد آنها تیم سرحال و آماده‌ای دارند و از نفرات باتجربه و میدان دیده خوبی بهره می‌برند که می‌تواند در نیم فصل‌دوم تیم را به قهرمانی برساند.

این پیشکسوت در مورد داوری دربی هفتاد و نهم و اظهارات امیر قلعه‌نویی در مورد اینکه جهانبازی یک پنالتی این تیم را نگرفته، گفت: اگر قلعه‌نویی صحنه‌ای که بنگر روی بیگ‌زاده تکل زد را می‌گوید، این صحنه اصلا خطا نبود و تصاویر تلویزیونی کامل نشان داد که بنگر اول توپ بیگ‌زاده را زد و در ادامه با او برخورد داشت. من فکر نمی‌کنم این صحنه پنالتی باشد، ضمن اینکه به نظر من باید کارشناسان داوری در این زمینه اظهارنظر کنند.

وی در عین حال اظهار داشت: من معتقدم جهانبازی در مجموع قضاوت متعادلی داشت و هیچ‌کدام از دو تیم از ناحیه‌داوری متضرر نشدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز