خبرگزاری کار ایران

"سمندر" روی حرفش نماند؛

آشوری: کسانی که با رفتنم خوشحال‌ شدند در آینده گریه خواهند کرد!

دبیر سابق فدراسیون‌کاراته با اشاره به اینکه از نوع کنار رفتن خود دلگیر است، گفت: متاسفانه رییس‌فدراسیون روی حرفش نماند و با فشارهای بیرونی نظر خود را عوض کرد.

محسن آشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: چند وقت گذشته محیط حاکم بر کاراته با روحیات بنده سازگار نبود و من هم به همین خاطر در چند مرحله استعفا دادم اما رییس‌فدراسیون هر بار به یک دلیل با این درخواست مخالفت می‌کرد.

دبیر سابق کاراته با بیان اینکه برخی ها از بیرون فدراسیون برای کنار گذاشتن من به رییس‌فدراسیون فشار می‌آوردند، ادامه داد: می‌دانستم سمندر طاقت این فشارها را ندارد؛ به همین دلیل خودم برای جدایی از فدراسیون پیش‌قدم شدم اما متاسفانه وی خلف وعده کرد و به صورت غیر حرفه‌ای بنده را کنار گذاشت.

آشوری در پاسخ به این سوال که آیا سمندر از او درخواست کرده تا پایان قهرمانی آسیا در فدراسیون باقی بماند یا خیر، گفت: قرار ما این بود که بعد از مسابقات قهرمانی آسیا با هم از فدراسیون‌کاراته برویم. بنده نیز به این حرف وی اعتماد کردم اما باز هم می‌گویم عوامل بیرونی باعث شدند سمندر نظرش را برگرداند.

وی ضمن غیرحرفه‌ای خواندن تصمیم سندر عنوان کرد: اگر بنا به برکناری من بود، پس چرا با استعفایم موافقت نشد؟ می دانم عده‌ای از رفتن من بسیار خوشحال هستند اما همان دوستان باید برای آینده خود اشک بریزند!

پیشکسوت‌کاراته افزود: این فرهنگ غلطی است که چند نفر با هم متحد شوند تا یک نفر را زمین بزنند. مطمئن باشید این مساله در آینده به معضلی بزرگ برای کاراته کشور تبدیل خواهد شد. البته عزت و ذلت دست خداست و همه می‌دانند جایگاه محسن آشوری در کاراته ایران کجا بوده و هست.

وی ادامه داد: شنیده بودم زمانی که به عنوان دبیر مشغول به کار بودم، رییس فدراسیون کاراته با گزینه‌های مد نظر خود در حال مذاکره بوده است. سمندر حتی با دوستانی در خارج از کشور هم برای پست دبیری فدراسیون‌کاراته مذاکره داشته اما به هر حال این موضوع تمام شده و صحبت‌کردن درباره آن بیهوده است.

آشوری در پاسخ به این سوال که آیا باز هم شاهد حضور او در فدراسیون‌کاراته خواهیم بود یا خیر بیان داشت: فعلا مشغول استراحت و پرداختن به کارهای شخصی هستم. درباره آینده هم نمی‌توان از حالا صحبتی داشته باشم.

وی ضمن ابراز امیدواری به موفقیت تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: قهرمانی در مسابقات آسیایی ژاپن بزرگترین هدیه برای من خواهد بود. چه من باشم و چه نباشم همیشه برای سربلندی کاراته کشور دعا خواهم کرد زیرا مهم، سربلندی کاراته ایران است.

کد خبر : ۲۹۶۴۴۸