خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی ورزش‌های آبی- کازان؛

کرواسی، یونان، ایتالیا و صربستان در نیمه نهایی واترپلو

asdasd
کد خبر : ۲۹۵۴۷۶

با برگزاری مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات واترپلو رقابت های جهانی فینا (کازان ۲۰۱۵)، تیم های صربستان، ایتالیا، کرواسی و یونان به جمع چهارتیم برتر راه یافتند.

به گزارش ایلنا، با برگزاری 8 دیدار در روز پنجم مسابقات واترپلو مردان کازا6ن ۲۰۱۵، چهره چهار تیم راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی مشخص شد. در پایان رقابت های این روز صربستان، ایتالیا، کرواسی و یونان با پیروزی مقابل حریفان خود راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

چهار دیدار ابتدایی روز پنجم برای تعیین تیم های رده ۹ تا ۱۶ بود. در این مسابقات چین، ژاپن، کانادا و برزیل به ترتیب بر آرژانتین، روسیه، قزاقستان و آفریقای جنوبی غلبه کردند.

چهار دیدار دوم اما یکی از دیگری حساس‌تر پیگیری شد. در نخستین مسابقه، کرواسی و مونته‌نگرو به مصاف هم رفتند. تیم های قدرتمندی که هردو از مدعیان کسب عنوان قهرمانی بودند. مونته‌نگرو این روزها صلابت گذشته را در آب ندارد و پس از نتایج نه چندان فوق العاده در دور مقدماتی اینبار هم مغلوب کرواسی شد. کروات ها پس از نایب قهرمانی در لیگ جهانی ۲۰۱۵ با پیروزی ۱۰ بر ۴ مقابل مونته‌نگرو خود را آماده حضور در فینال این مسابقات هم نشان دادند.

دومین دیدار در مرحله یک چهارم نهایی بین یونان و استرالیا برگزار شد. یونانی ها که بدون شک شگفتی ساز این دوره از مسابقات بودند، تیم خوب استرالیا را با نتیجه ۱۲-۱۱ در ضربات پنالتی شکست دادند. این مسابقه در وقت معمول ۷-۷ مساوی به پایان رسید. مردان یونانی در ضیافت پنالتی‌ها عملکرد بهتری داشتند و جواز حضور در جمع چهار تیم را کسب کردند.

دیدار سوم این مرحله با یک شگفتی بزرگ همراه شد. مجارستان که از قدرت‌های مطلق واترپلو جهان است مقابل ایتالیا شکست خورد. ایتالیا هم از تیم های خوب واترپلو جهان است که البته در این مسابقات و در لیگ جهانی عملکرد بسیار خوبی نداشته است. مردان ایتالیایی در این دیدار نزدیک و نفس گیر بهتر جنگیدند و در پایان ۷-۸ مدعی عنوان قهرمانی را شکست دادند تا حریف صربستان در نیمه نهایی شوند. تقابل صربستان و مجارستان به دلیل رقابت های سخت و نفس گیر این دوتیم در سال های گذشته می توانست جذابیت این رقابت ها را دوچندان کند که با شگفتی سازی ایتالیایی ها شانس دیدن این مسابقه از بین رفت.

مسابقه آخر هم بین صربستان و آمریکا بود. آمریکا تیم جنگنده و پرقدرتی را روانه  این دوره از مسابقات کرده است. اما قرعه این تیم رویارویی با بهترین تیم حال حاضر جهان در یک‌چهارم نهایی بود. این مسابقه با نتیجه ۱۲ بر ۷ به سود صرب ها به پایان رسید تا قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۵ آخرین تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی شود.

در ادامه این رقابت‌ها فردا (پنج‌شنبه) مسابقات مرحله نیمه نهایی برگزار می‌شود تابه روزهای پایانی واترپلو در کازان نزدیک تر شویم.

نتایج مسابقات روز پنجم واترپلو مردان- کازان ۲۰۱۵:

سه‌شنبه- ۱۳مرداد ۱۳۹۴

برای جایگاه ۱۶-۱۵:

 چین۱۶ – آرژانتین۹

 برای جایگاه ۱۴-۱۳:

    روسیه۹ – ژاپن۱۳

    برای جایگاه ۱۲-۹:

    کانادا ۹ – قزاقستان ۷

    برزیل۱۶ – آفریقای جنوبی ۵

    مسابقات مرحله یک چهارم نهایی:

    کرواسی۱۰ – مونتنگرو ۴

    یونان ۱۲ – استرالیا ۱۱

    مجارستان ۷ – ایتالیا ۸

    صربستان ۱۲ – آمریکا ۷

برنامه مسابقات ششمین روز واترپلو مردان- کازان ۲۰۱۵: (مرحله نیمه نهایی)

پنج‌شنبه- ۱۵مرداد ۱۳۹۴

    برای جایگاه ۱۲-۱۱:

    قزاقستان – آفریقای جنوبی

    برای جایگاه ۱۰-۹:

    کانادا  روسیه – برزیل ژاپن

    برای جایگاه ۸-۵:

    مونته‌نگرو –  استرالیا

     مجارستان – آمریکا

    مسابقات مرحله نیمه‌نهایی:

    کرواسی – یونان

     ایتالیا – صربستان

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز