خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی ورزش‌های آبی- کازان؛

صربستان در واترپلو قدرت نمایی کرد/ شگفتی‌سازی یونان و آمریکا با شکست ایتالیا و روسیه

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۳۱۴

در پایان نخستین روز از مسابقات واترپلوی مردان در چارچوب مسابقات قهرمانی جهان فینا، صرب ها قدرت نمایی کردند و روسیه میزبان مغلوب آمریکا شد.

به گزارش ایلنا، در نخستین روز از شانزدهمین دوره رقابت های جهانی واترپلوی فینا 8 دیدار جذاب و دیدنی برگزار شد که با قدرت نمایی صرب ها همراه بود.

در نخستین مسابقه کرواسی، یکی از شانس های قهرمان این دوره پرقدرت ظاهر شد و با نتیجه ۱۲ بر ۷ کانادا را از پیش رو برداشت. در این دیدار مردان کروات در تمامی وقت های بازی برتر بودند و از همان ابتدای کار پیروزی خود را تثبیت شده می دیدند.

دومین دیدار اما با نتیجه مساوی ۹ بر ۹ تمام شد. برزیل و چین از پس یکدیگر بر نیامدند و مسابقه پایاپای خود را با تقسیم امتیازات به پایان رساندند. نکته جالب توجه در این دیدار رد و بدل شدن تنها یک گل در وقت چهارم مسابقه بود. چینی ها که تا پیش از این وقت 9 بر 8 از حریف خود پیش بودند با دریافت یک گل به تساوی رضایت دادند.

دیدار سوم کمی با شگفتی همراه شد. مسابقه جذاب و نفس گیر یونان و ایتالیا با نتیجه ۱۱ بر ۱۰ به سود یونانی ها به پایان رسید. ایتالیا که چندی پیش میزبانی لیگ جهانی واترپلو را هم بر عهده داشت نتوانست حریف یونان شود و با یک گل اختلاف دست خالی از استخر مسابقه بازگشت.

چهارمین مسابقه بین روسیه میزبان و آمریکا برگزار شد. روسیه که جزو تیم های صاحب سبک در واترپلو دنیا به شمار می رود با وجود حمایت طرفدارانش حریف آمریکا نشد و ۷ بر ۶ تن به شکست داد. آمریکایی ها بهترین عملکردشان را در وقت نخست بازی داشتند و پس از دوگل جلو افتادن اجازه جبران به روسیه ندادند.

در پنجمین مسابقه آفریقای جنوبی در یک دیدار نه چندان سخت ۱۰ بر ۶ آرژانتین را از پیش رو برداشت.

ششمین مسابقه اما محل حضور یکی دیگر از مدعیان اصلی عنوان قهرمانی بود. مجارستان که همواره از قدرت های بلامنازع واترپلو جهان به شمار می رود مقابل قزاقستان نماینده آسیا کار دشواری نداشت و ۱۴ بر ۵ از سد این حریف خود گذشت. مجارها با دو پیروزی ۰-۴ و ۰-۳ در دو وقت ابتدایی در همان نیمه نخست کار را تمام کردند.

مسابقه هفتم که بدون شک مهم ترین مسابقه روز نخست هم بود به یک جنگ تمام عیار تبدیل شد. صربستان و مونته نگرو هموطنان قدیم و رقیبان امروز هر دو برای پیروزی پای به استخر کازان گذاشتند. اما صرب ها که این روزها کسی در واترپلو جلودارشان نیست با نتیجه ۱۱ بر ۸ از سد کشور همسایه گذشتند. صربستان سال گذشته سه قهرمانی مهم در واترپلو جهان و اروپا کسب کرد و امسال هم علاوه بر قهرمانی در بازی های اروپایی، قهرمان لیگ جهانی شدند تا بدون دغدغه سهمیه المپیک ۲۰۱۶ را بدست آورند.

آخرین بازی روز نخست هم بین استرالیا و ژاپن برگزار شد. در این دیدار استرالیا بهتر ظاهر شد و ۱۰ بر ۴ حریف خود را شکست داد.

در ادامه مسابقات واترپلو امروز (سه شنبه) رقابت های بخش بانوان انجام می شود و هشت دیدار دیگر مردان روز چهارشنبه (هفتم مرداد ۱۳۹۴) برگزار می شود.

نتایج مسابقات روز نخست واترپلو مردان- کازان ۲۰۱۵:

دوشنبه- پنجم مرداد ۱۳۹۴

    کرواسی۱۲  – کانادا ۷

    برزیل ۹ – چین ۹

    یونان ۱۱ – ایتالیا ۱۰

    آفریقای جنوبی ۱۰ – آرژانتین ۶

    مجارستان ۱۴ – قزاقستان ۵

    آمریکا ۷ – روسیه ۶

    صربستان ۱۱ – مونتنگرو ۸

    ژاپن ۴ – استرالیا ۱۰

برنامه مسابقات دومین روز واترپلو مردان- کازان ۲۰۱۵:

چهارشنبه- هفتم مرداد ۱۳۹۴

    یونان – آمریکا

    قزاقستان – آرژانتین

    آفریقای جنوبی – مجارستان

    استرالیا – مونتنگرو

    صربستان – ژاپن

    روسیه – ایتالیا

    چین – کانادا

    کرواسی – برزیل

گروه بندی تیم ها:

گروه A: کرواسی – برزیل – کانادا چین

گروه B: یونان – آمریکا – ایتالیا – روسیه

گروه C: آفریقای جنوبی – مجارستان – آرژانتین – قزاقستان

گروه D: صربستان – ژاپن – مونتنگرو – استرالیا

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز