خبرگزاری کار ایران

لیگ برتر در ایستگاه دوم؛

مظلومی‌-‌قلعه‌نویی؛ دیدنی‌تر از استقلال-ملوان/ برانکو در ضیافت‌ خرماپزان

هفته‌دوم لیگ‌پانزدهم را باید هفته دربی‌ها و تقابل‌های دیدنی لقب داد. رویارویی تیم‌ها و مربیانی که لیگ را از گرمای مرداد هم گرم‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته‌دوم از پانزدهمین دوره لیگ‌برتر روزهای پنجشنبه و جمعه درحالی برگزار می‌شود که استقلال در نخستین دیدار خانگی فصل و در مقابل هواداران خود به مصاف مردان امیر قلعه‌نویی خواهد رفت؛ دیداری که از هر نظر برای هر 2 تیم  و به ویژه مربیان آنها جنبه حیثیتی و اعتباری دارد.

سرخ‌پوشان پرسپولیس هم در گرمای‌اهواز و هوای دم‌کرده جنوب برای اولین پیروزی فصل‌کار دشواری مقابل استقلال‌خوزستان و شاگردان عبدالله ویسی پیش رو دارند. نفت و منصوریان هم در روزهایی که هنوز وضعیت قرارداد علیمنصور ثبت نشده و سرمربی نفتی‌ها به همین جهت تمرکز لازم را ندارد در تهران از شاگردان دایی پذیرایی می‌کند.

هفته‌دوم لیگ از  روز پنجشنبه با میزبانی پدیده از فولاد خوزستان آغاز می‌شود و با 3 بازی همزمان دیگر پیگیری خواهد شد که 2 دیدار آن در تهران و یک بازی به میزبانی استقلال‌خوزستان از پرسپولیس اختصاص دارد.

پدیده و فولاد؛ تقابل جوان‌ها برای اولین برد

آغازگر دیدارهای هفته‌دوم مصاف تیم های پدیده مشهد و فولاد خوزستان است. دو تیمی که در فصل جدید دستخوش تغییرات زیادی شده‌اند و هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله ندارند. میزبان مشهدی این بازی که لیگ را با کسب یک امتیاز ارزشمند مقابل پرسپولیس در تهران آغاز کرد هر چند پیروزی را در پایتخت از دست داد اما با روحیه و اعتماد به نفسی که از این بازی بدست آوردهد مهیای رویارویی با شاگردان اسکوچیچ می‌شود. 

شاگردان رضا مهاجری که فصل سختی را پیش رو دارند بهتر می‌دانند برای بقا در لیگ‌برتر و نداشتن دغدغه سقوط نیاز به کسب امتیازات خانگی دارند. پدیده‌لیگ این هفته میزبان قهرمان لیگ‌سیزدهم است و برای کسب نخستین برد خانگی انگیزه‌های متفاوتی دارد و نمی‌خواهد از این نبرد خانگی دست خالی بماند.

در سوی دیگر فولادی‌ها که همانند پدیده در بازی نخست مقابل راه‌آهن گمنام غافلگیر شدند و در نهایت شکست را با تساوی عوض کردند حالا برای رسیدن به نخستین پیروزی فصل برنامه‌ریزی کردند و می‌خواهند با عبور از سد پدیده در مسیر صعود قرار بگیرند. شاگردان اسکوچیچ هم با هدف رسیدن به اولین برد بیرون از خانه به مشهد سفر می‌کنند و قطعا رقابت بین جوانان دو تیم می‌تواند یکی از دیدارهای زیبای هفته را رقم بزند.

نفت علیمنصور - صبای دایی؛ دوئل کاپیتان‌های سرخابی

دوئل کاپیتان‌های پیشین استقلال و پرسپولیس که امروز سرمربیان جوان فوتبال‌ایران هستند، در ورزشگاه‌تختی حساسیت‌ها و جذابیت‌های خاص خودش را دارد. هر دو تیم که فصل‌جاری را با تساوی آغاز کردند، در اندیشه رسیدن به نخستین برد خود هستند؛ نتیجه‌‎ای که برای هر دو تیم ارزش ویژه و بالایی دارد.

میزبان این بازی نفت‌تهران است که این روزها مشکلات‌مالی و مدیریتی دارد اما ظاهرا به خاطر همدلی که در این باشگاه وجود دارد فعلا این مشکلات تاثیر چندانی روی روند حرکتی این تیم نگذاشته است. نفتی‌ها که در هفته‌نخست در تبریز مقابل تراکتورسازان یک امتیاز با‌ارزش گرفتند، امیدوارند در نخستین بازی خانگی‌شان در لیگ‌پانزدهم به پیروزی برسند تا از کورس تیم‌های بالای جدول عقب نمانند. البته حریف نفت در این دیدار تیم آسانی نیست و شاگردان منصوریان باید از تیم خوش ترکیب دایی امتیاز بگیرند.

صبای‌قم که لیگ را با از دست دادن 2 امتیاز حساس خانگی آغاز کرد، مطمئنا در تقابل با نفت، می‌خواهند برنده زمین مسابقه را ترک کنند که برای رسیدن به این موفقیت چشم به نفرات با تجربه خود دوخته‌اند. مصاف منصوریان و دایی یکی از دوئل های جذاب هفته دوم است که قطعا صحنه‌های زیبایی را به تصویر خواهد کشید. نبردی که هیچ‌کدام از این دو مربی نسل جوان فوتبال ایران نمی خواهند در آن بازنده باشند.

راه‌آهن - سایپا؛ نکو و آقامعلم رودرروی دایی‌فرهاد

تیم پرحاشیه راه‌آهن لیگ را با یک نتیجه دلچسب آغاز کرد، هر چند آنها پیروزی را با تساوی 2 - 2 در زمین فولاد عوض کردند اما شروع لیگ با کسب یک امتیاز در اهواز اتفاق جالبی برای این تیم محسوب می‌شد که حتی یک هفته هم تمرین انجام نداده بود. شاگردان‌کاظمی که احتمالا در بازی روز پنجشنبه با حمایت تماشاگران شهر قدسی به میدان خواهند آمد، بسیار امیدوارند در تقابل دو تیم تهرانی که به نوعی دربی هم محسوب می‌شود، برنده باشند و یا حداقل نبازند تا با تکیه بر همین امتیازها و رسیدن به شرایط مطلوب لیگ را با وضعیت بهتری ادامه دهند.

اما میهمان این بازی هم تیم سایپاست که هفته پیش در غیاب جواد نکونام کاپیتان پیشین تیم ملی نتوانست به سه امتیاز خانگی دست یابد اما در این بازی امیدوار است که تجربه نفراتی همچون غلامرضا رضایی، میلاد میداوودی و رضا نوروزی بتواند بر راه آهن نا آماده غلبه کرده و با شرایط بهتری لیگ را ادامه دهد. قطعا تقابل فرهاد کاظمی و مجید جلالی در این بازی جالب توجه خواهد بود. مربیانی که در سال‌های نه چندان دور با هدایت تیم‌های پاس و سپاهان تقابل جانانه‌ای با یکدیگر داشتند اما امروز تیم‌های‌شان دیگر مدعیان سابق نیستد.

گسترش‌فولاد - تراکتورسازی؛ دربی با چاشنی‌انتقام
یکی از نخستین دربی‌های جذاب لیگ‌پانزدهم بین گسترش‌فولاد و تراکتورسازی برگزار خواهد شد؛ مصاف یاران فراز کمالوند و تونی اولیویرای پرتغالی که برای هواداران دو تیم جذابیت‌ها و حساسیت‌های خاص خودش را دارد و هیچ‌کدام حاضر نیستند پیروزی در این بازی را از دست بدهند.

تونی اولیویرا برای اینکه نشان دهد همان سرمربی مقتدر و موفق فصل گذشته است، در این دیدار به دنبال فتح دربی تبریز است هر چند فراز کمالوند و تیمش نیز اهل ساده باختن نیست. در این دیدار مردان باتجربه دو تیم نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت این دیدار خواهند داشت و باید دید دو مربی صاحب‌سبک فوتبال‌ایران که همواره بازی تهاجمی را در دستورکار قرار می‌دهند در این دوئل تمام تبریزی چه نتیجه‌ای را رقم خواهند زد.

ذوب آهن - سپاهان؛ نبرد استاد و شاگرد در دربی سبز و زرد
دربی اصفهان همواره زیبای خاص خود را دارد و معمولا نتایج غیرقابل پیش‌بینی در آن شکل می‌گیرد به ویژه اینکه این بار هم استاد و شاگرد رو دروی هم قرار می‌گیرند. تقابل اندیشه‌های فرکی که روزگاری در تیم‌ملی نقش مربی یحیی گل‌محمدی را داشت، این‌بار در مستطیل سبز دیدنی‌های و جذابیت‌های مضاعفی دارد.

سپاهان و ذوب‌آهن که فصل گذشته عنوان قهرمانی لیگ‌برتر و جام‌حذفی را برای دیار زاینده‌رود به ارمغان آوردند امسال نیز می‌خواهند بزرگ و موفق باشند. تفکرات یحیی گل‌محمدی و حسین فرکی از بهترین مربیان سال‌های اخیر فوتبال ایران می‌تواند دربی اصفهان را به یک نبرد دیدنی و تمام عیار تبدیل کند.

استقلال- ملوان؛ لشگر ژنرال مقابل استقلال
بدون‌تردید هیجان‌انگیزترین دیدار هفته‌دوم لیگ‌برتر را استقلال و ملوان در ورزشگاه‌آزادی برگزار خواهند کرد. دیداری که بیشتر از تقابل تهران - شمال، رویارویی بزرگان استقلال در نبردی تمام‌حیثیتی است. جدالی که چشم بسیاری از هواداران آبی‌های پایتخت به آن دوخته شده و همه می‌خواهند سرانجام این مصاف‌بزرگان آبی را ببینند.

رویارویی امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی لیگ‌برتر که بارها برای استقلال افتخارآفرینی کرده با پرویز مظلومی می‌تواند روزی فراموش نشدنی را برای فوتبال ایران و آبی‌های پایتخت رقم بزند. نتایج نامناسب 2 فصل گذشته، قلعه‌نویی را از استقلال دور کرد و به ملوان فرستاد و حالا رقابت او با تیم سابق خود یک ترا‍ژدی جالب را رقم می‌زند.

استقلال‌اهواز - سیاه‌جامگان؛ پیکار تازه واردهای لیگ
تیم‌های تازه لیگ‌برتری شده به میزبانی استقلال‌اهواز به مصاف هم می‌روند و به خوبی می‌دانند امتیازات این دیدار و دیگر بازی‌های ابتدای فصل می‌تواند در روزهای پایانی ناجی آنها باشد. این هدف هر 2 تیم تازه‌وارد لیگ را به پیکاری تمام عیار برای پیروزی و کسب تمام امتیازات این دیدار دعوت می‌کند.

برنامه هفته دوم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:

پنجشنبه ۱۵ - مردادماه؛

پدیده‌خراسان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۸، ورزشگاه ثامن مشهد

داور: سیدمهدی سیدعلی، کمک‌ها: هادی طوسی و حسن انتظاری، داور چهارم: سعید شمس، ناظر داوری: مسعود فلاح

نفت‌تهران - صبای‌قم، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه تختی‌تهران

داور: البرز حاجی‌پور، کمک‌ها: سجاد طوری و رضا قیم، داور چهارم: یاسر همرنگ، ناظر داوری: محمدجواد تقی‌پور

استقلال‌خوزستان - پرسپولیس، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز

داور: محسن ترکی، کمک‌ها: حسین طالقانی و یعقوب سخندان، داور چهارم: پیام حیدری، ناظر داوری: عبدالله باعزم

راه‌آهن تهران - سایپا تهران، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه شهر قدس

داور: حمید حاج‌ملک، کمک‌ها: حمید غمزه و مرتضی کاظمیان، داور چهارم: وحید کاظمی، ناظر داوری: بهرام مهرپیما

جمعه ۱۶ - مردادماه؛

گسترش‌فولاد تبریز - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۸:۳۰، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: مهدی الوندی و حمیدرضا کنعانی، داور چهارم: علی احمدی، ناظر داوری: علیرضا یزدانی

استقلال‌اهواز - سیاه‌جامگان مشهد، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه تختی اهواز

داور: امید سعیدفر، کمک‌ها: حمید سبحانی و مهدی شفیعی، داور چهارم: جواد محمدی، ناظر داوری: خداداد افشاریان

استقلال‌تهران - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه آزادی

داور: شاهین حاجی‌بابایی، کمک‌ها: تورج عیوض‌محمدی و رحیم شاهین، داور چهارم: سیدرضا مهدوی، ناظر داوری: هدایت ممبینی

ذوب‌آهن اصفهان - سپاهان اصفهان، ساعت ۲۱، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

داور: محسن قهرمانی، کمک‌ها: حسن یوسفی و محمد راهی، داور چهارم: روح‌الله شریفی، ناظر داوری: ایرج نظری

کد خبر : ۲۹۵۴۱۰