خبرگزاری کار ایران

دوومیدانی جام‌کازانف- قزاقستان؛

پایان‌کار روز نخست دوندگان ایران با کسب 3 سهمیه‌المپیک

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۶۶۹

روز نخست جام کازانف قزاقستان با کسب 3 سهمیه المپیک دوندگان کشورمان همراه بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، روز نخست رقابت‌های بین‌المللی جام کازانف قزاقستان، روزی موفق برای دوومیدانی ایران بود تا جایی که ملی پوشان کشورمان موفق شدند سه سهمیه المپیک ریو را کسب کنند.

دوی 100متر:

صبح امروز رضا قاسمی با حضور در مرحله مقدماتی دوی 100 متر با ثبت زمان 10:14 ضمن جابجایی رکورد ملی (پیش از آن با 10:15 در دستان تفتیان بود)، حدنصاب المپیک را کسب کرد تا در نخستین گام خیال جامعه دوومیدانی را با کسب اولین سهمیه آسوده کند. قاسمی در مرحله فینال با ثبت زمان 10:14 نایب قهرمان شد.

 

پایان‌کار روز نخست دوندگان ایران با کسب 3 سهمیه‌المپیک

در همین ماده (دوی 100 متر) حسن تفتیان که در مرحله مقدماتی با زمان 10:54 راهی فینال شده بود و به حدنصاب المپیک نرسیده بود، در مرحله فینال با ثبت زمان 10:10 بار دیگر گوی سبقت را از رضا قاسمی ربود تا دونده اصفهانی کشورمان نتواند زمان زیادی رکورد ملی را در دستان خود نگه دارد. به این ترتیب تفتیان نیز ضمن کسب عنوان قهرمانی رکورد ورودی المپیک ریو را کسب کرد. در این ماده دونده قزاقستانی نیز در رقابت امروز با ثبت زمان 10:35 عنوان سوم را به خود اختصاص داد.

پایان‌کار روز نخست دوندگان ایران با کسب 3 سهمیه‌المپیک

پرتاب وزنه بانوان:

در بخش بانوان لیلا رجبی نخستین ورودی المپیک 2016 ریو را در برای کاروان کشورمان کسب کرد. رجبی به عنوان رکورددار پرتاب وزنه ایران در این مسابقات با پرتابی به میزان 18.04 متر ضمن کسب عنوان قهرمانی، توانست به عنوان نخستین بانوی کاروان ایران به رکورد ورودی المپیک دست پیدا کند. رجبی سال گذشته نیز برای نخستین بار در جریان هفدهمین دوره بازیهای آسیایی در اینچئون کره جنوبی به مدال نقره رسید.

 

پایان‌کار روز نخست دوندگان ایران با کسب 3 سهمیه‌المپیک

دوی 400 متر:

نماینده دوی 400 متر کشورمان نیز امروز به مدال برنز رسید. سجاد هاشمی آهنگری رکورددار دوی 400 متر ایران با ثبت زمان 46:02 در مرحله فینال، بر سکوی سوم ایستاد و برنز گرفت. در این ماده مهدی زمانی دیگر نماینده کشورمان با زمان 46:04 پس از هاشمی چهارم شد.

دوی 100 متر با مانع:

بانوی کشورمان در رقابت‌های دوی 100 متر با مانع در مسابقات بین‌المللی جام کازانف قزاقستان به مقام چهارمی رسید. الناز کمپانی دارنده رکورد ملی این ماده با ثبت زمان 14:35عنوان چهارمی را از آن خود کرد. پیش از او دوندگان قزاق عناوین اول تا سوم را بعه خود اختصاص دادند.

پرش ارتفاع:

کیوان قنبرزاده عنوان نایب قهرمانی ماده پرش ارتفاع مسابقات دوومیدانی جام کازانف را به خود اختصاص داد. قنبرزاده با ثبت رکورد 2.25 متر و با یک خطا بیشتر نسبت به نفر اول عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد. در این ماده پرنده قزاق با رکورد 2.25 متر عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.بدین ترتیب کیوان قنبرزاده موفق نشد در جام کازانف سهمیه حضور در المپیک 2016 ریو را کسب کند.

دیگر نماینده ایران در پرش ارتفاع محمدرضا وظیفه دوست بود که موفق شد در این مسابقات رکورد 2.22 متر را به ثبت برساند و در جایگاه سوم قرار گیرد.

پرش سه گام:

امروز در ماده پرش سه گام نیز وحید صدیق به رقابت با حریفان خود پرداخت و در پایان رکورد 16.22 متر را به ثبت رساند.صدیق با این رکورد، رکورد قبلی خود را دو سانتی متر ارتقا داد.

در روز دوم مسابقات جام کازانف قزاقستان، فردا نمایندگان ایران در ماده 200 متر و 5 هزار متر به مصاف حریفان خود خواهند رفت تا شاید بر تعداد سهمیه های دوومیدانی در المپیک ریو افزوده شود.

بدین ترتیب با پایان روز نخست رقابت های دوومیدانی جام کازانف قزاقستان ، تیم ملی دوومیدانی ایران صاحب سه سهمیه المپیک ریو شد.

کاروان ورزشی ایران تا به امروز 5 سهمیه المپیک کسب کرده که سه سهمیه از آنها متعلق به ورزش دوومیدانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز