خبرگزاری کار ایران

گائوچیو قید ترکیه را زد

رونالدینیو به باشگاه فلومیننزه پیوست

asdasd
کد خبر : ۲۸۹۸۸۲

ستاره برزیلی قید حضور در فوتبال ترکیه را زد تا به لیگ برتر کشورش خود برگردد.

به گزارش ایلنا، رونالدینیو گائوچو که خبرهایی درباره حضورش در فوتبال ترکیه شنیده می‌شد به یک‌باره تصمیم‌اش را تغییر داد و به فوتبال کشور برگشت تا فصل آینده را در تیم فلومیننزه بازی کند.

پیش از این خبرهایی درباره پیوستن رونالدینیو به آنتالیا اسپور شنیده می‌شد تا ستاره بزرگ دنیای فوتبال را در کنار سامی اتوئو ببینیم ولی این اتفاق نیفتاد تا 2 ستاره سابق بارسلونا یک‌بار دیگر فرصت بازی کنار هم را پیدا کنند.  رونالدینیو ترجیح داد به برزیل برگردد تا با پیراهن فلومیننزه به میدان برود.

رونالدینیو فوتبال حرفه‌ای را از تیم جوانان گرمیو(شهر پورتو آلگره) شروع کرد. اولین مربی او لوئیس فیلیپ اسکولاری بود که بعدها در فتح جام جهانی ۲۰۰۲ نیز مربی او شد. او برای اولین‌بار در جام باشگاه‌های آمریکای‌جنوبی در تیم بزرگسالان به میدان رفت و سبک بازی، شم گلزنی، و قدرت کنترل توپ توسط او به شهرتش انجامید و در نهایت در ۱۹۹۹ در سن ۱۹ سالگی به تیم ملی برزیل دعوت شد. او سال ۲۰۰۱ درصدد جدایی از گرمیو بود و از بسیاری از باشگاه‌ها بخصوص باشگاه‌های انگلیسی پیشنهاد داشت. علی‌رغم تمام این پیشنهادها او به لیگ فرانسه رفت و با پاری‌سن‌ژرمن قراردادی 5 ساله بست.

پاری‌سن‌ژرمن

تابستان ۲۰۰۱ رونالدینیو از گرمیو جدا شد و به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. او در پاریس با مربی، لوئیس فرناندز، مشکلاتی داشت و مربی مدعی بود او بیش از حد درگیر زرق و برق پاریس و مسائل حاشیه‌ای است. پس از جام جهانی ۲۰۰۲ و درخشش ویژهٔ او رونالدینیو پیشنهادها زیادی دریافت کرد و بالاخره تابستان۲۰۰۳ از پاریس دل کند تا به بارسلونا بپیوندد.

بارسلونا

۱۹ ژوئیه ۲۰۰۳ رونالدینیو با مبلغ ۱۸ میلیون پوند به بارسلونا پیوست. خوان لاپورتا، رئیس وقت بارسلونا، ابتدا قول آوردن دیوید بکام را به هواداران داده بود اما پیوستن بکام به رئال‌مادرید او را بر آن داشت دنبال رونالدینیو برود و در نهایت از سد رقبایی چون منچستریونایتد گذاشت و رونالدینیو را جذب کرد. بدین ترتیب رونالدینیو در میان بازار شایعات به باشگاهی پیوست که قبلاً برزیلی‌های بسیاری را پرورش داده بود: اواریستو، روماریو، رونالدو و ریوالدو...

رونالدینیو از همان ابتدا هنر خود را در بارسلونا نیز نشان داد. او در بازی تدارکاتی مقابل میلان گلی به ثمر رساند و از پایه‌های پیروزی ۲ بر صفر تیمش بود. این اولین گل او برای بارسلونا بود. او در اولین فصل حضورش در لالیگا به همراه بارسلونا به نایب‌قهرمانی آن رسید. ۲۰ دسامبر ۲۰۰۴ رونالدینیو از سوی فیفا به عنوان بازیکن برگزیدهٔ سال انتخاب شد و در این راه تیری آنری و آندری شوچنکو را مغلوب کرد.

۱۹ نوامبر ۲۰۰۵ هنرنمایی رونالدینیو و به ثمر رساندن 2 گل از سمت او بود که باعث پیروزی 3 بر صفر بارسلونا مقابل رئال‌مادرید شد. رونالدینیو سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به خوبی برای تیمش به میدان رفت و به عنوان بهترین بازی‌کن اروپا و بهترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شد.

رونالدینیو سومین فوتبالیست برزیلی تاریخ است که عنوان بهترین بازیکن سال اروپا را به دست می‌آورد. او ۱۹ دسامبر ۲۰۰۵ دوباره به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد و این عنوان را از فرانک لمپارد و ساموئل اتوو ربود.

رونالدینیو سال ۲۰۰۶ نیز در لیگ قهرمانان اروپا برای بارسلونا به میدان آمد. ۷ مارس ۲۰۰۶ او در بازی برگشت مقابل چلسی در نیوکمپ، انتقام سال‌گذشته را با به ثمر رساندن گل در تساوی یک بر یک مقابل چلسی گرفت. این تساوی باعث صعود بارسلونا به یک‌چهارم نهایی بازی‌ها شد. جلوه دیگر رونالدینیو ۱۸ آوریل ۲۰۰۶ و بازی رفت نیمه‌نهایی مقابل میلان بود که رونالدینیو با پاس خود، پایه‌گذار تک‌گل بازی توسط لودویک ژولی شد. بازی برگشت نیز بدون‌گل تمام شد تا رونالدینیو به همراه بارسلونا به فینال بازی‌ها راه پیدا کند. در این میان در ۳ مه ۲۰۰۶ بارسلونا با شکست دادن یک بر صفر سلتاویگو قهرمان لیگ اسپانیا شد و رونالدینیو نیز این افتخار را به کارنامه‌اش افزود. تنها چند هفته بعد، در ۱۷ می۲۰۰۶، بارسلونا به فینال جام باشگاه‌های اروپا رفت و آن‌جا آرسنال را ۲ بر یک مغلوب کرد. رونالدینیو این فصل را با مجموع ۲۵ گل تمام کرد که تابحال بهترین رکورد او است.

میلان

۱۷ ژوئیه ۲۰۰۸ با امضای قراردادی ۳ساله به ارزش ۲۱ میلیون یورو از جمع بازیکنان بارسلونا خارج شد و به عضویت میلان ایتالیا درآمد.

فلامینگو

سال ۲۰۱۱ رونالدینیو بار دیگر به لیگ‌برتر برزیل بازگشت اما او این‌بار به باشگاه فلامینگو پیوست. شماره ۱۰ و بازوبند کاپیتانی را تصاحب کرد. رونالدینیو در ۳۳ بازی که برای فلامینگو به میدان رفت ۱۵ گل را به ثمر رساند.

اتلتیکو مینیرو

رونالدینیو پس از جدایی از باشگاه فلامینگو در سال ۲۰۱۲ به باشگاه فوتبال اتلتیکو مینیرو پیوست. او در این تیم شماره ۴۹ را در اشاره به سال تولد مادرش انتخاب نمود. اتلتیکو با کاپیتانی رونالدینهو در سال ۲۰۱۳ قهرمان جام لیبرتادورس شد.

کوئرتارو

وی در سال ۲۰۱۴ نیز به تیمی در مکزیک به نام کوئرتارو (به انگلیسی:Querétaro) پیوست و در این تیم نیز شماره ۴۹ را به تن کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز