خبرگزاری کار ایران

شمشیربازی قهرمانی آسیا-سنگاپور؛

عابدینی مدال برنز گرفت/ نخستین مدال برای کاروان ایران

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۷۶۱

مجتبی عابدینی در رقابت های اسلحه سابر شمشیربازی قهرمانی آسیا در سنگاپور مدال برنز گرفت.

به گزارش ایلنا، در سومین روز مسابقات قهرمانی آسیا امروز (یکشنبه) با برگزاری مبارزات انفرادی اسلحه سابر مردان و فلوره دختران در سنگاپور پیگیری شد که طی آن در بخش مردان، عابدینی ضمن دریافت مدال برنز، اولین مدال کاروان شمشیربازی ایران را در این مسابقات به دست آورد.

در رقابت های اسلحه سابر، علی پاکدامن و محمد رهبری نیز به ترتیب در رده های پنجم و ششم قرار گرفتند و باهر ارسباران هم دوازدهم شد.

در دیدارهای انفرادی اسلحه سابر مردان که 60 شمشیرباز حضور داشتند، عابدینی پس از کسب شش پیروزی مقابل نمایندگان ژاپن، اندونزی، چین، سنگاپور، استرالیا و هنگ کنگ به مرحله حذفی راه یافت.

وی در جدول 64 نفره با قرعه استراحت روبرو شد سپس در جدول 32 و 16 به ترتیب حریفانی از ترکمنستان و ویتنام را شکست داد. این شمشیرباز با کسب این دو پیروزی به جمع 8 بازیکن برتر صعود کرد و در این مرحله مقابل علی پاکدامن صاحب برتری شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

پاکدامن در جمع 4 بازیکن برتر آسیا و در مصاف با کیم قهرمان المپیک از کره جنوبی شکست خورد و صاحب مدال برنز شد و 30 امتیاز به اندوخته های جهانی خود اضافه کرد و بدین ترتیب جایگاه خود را برای کسب سهمیه المپیک از رنکینگ جهانی بهبود بخشید.

علی پاکدامن و محمد رهبری نیز از مجموع دیدارهای خود در مسابقات قهرمانی آسیا 21 امتیاز جهانی برای المپیک بدست آوردند.

فرزاد باهرارسباران نیز در مجموع صاحب 12 امتیاز جهانی برای المپیک شد.

در پایان دیدارهای انفرادی مسابقات اسلحه سابر شمشیربازی قهرمانی آسیا دو بازیکن از کره جنوبی عنوان های اول و دوم را از آن خود کردند.

همچنین دیدارهای انفرادی اسلحه فلوره دختران نیز امروز (یکشنبه) برگزار شد که نمایندگان ایران از صعود به مراحل بالاتر بازماندند.

در این بخش از مسابقات و در مرحله مقدماتی سروناز مرتضوی مقابل نمایندگان اندونزی و مالزی پیروز شد اما مقابل نمایندگان کره جنوبی، قزاقستان، استرالیا و هنگ کنگ مغلوب شد.

مرتضوی در جدول 64 نفره مسابقات مقابل نگین کافی شکست خورد و از صعود بازماند.

نگین کافی اما پیش از صعود به جدول 64 نفره مسابقات در مرحله مقدماتی نمایندگان هند و قزاقستان را شکست داده بود اما برابر نمایندگان چین، سنگاپور، ژاپن و مالزی نتیجه را واگذار کرد.

وی پس از صعود از جدول 64 نفره و در جدول 32 نفره مسابقات مقابل نماینده کره جنوبی شکست خورد و از صعود بازماند.

الهه قهرمانی تنها شمشیرباز اسلحه فلوره نیز در همان مرحله مقدماتی از دور رقابتها حذف شد.

مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا 4 تا 9 تیر ماه در کشور سنگاپور برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز