خبرگزاری کار ایران

اتیلا حجازی مطرح کرد:

توصیه‌های ناصر حجازی به سید مهدی رحمتی/ نباید گفت قلعه‌نویی هیچی بلد نیست

مربی‌سابق استقلال معتقد است هر مربی که هدایت آبی‌پوشان تهرانی را بر عهده بگیرد باید مورد حمایت هواداران قرار بگیرد و عده‌ای نباید مقابل برخی از نام‌ها جبهه بگیرند.

گفت‌وگوی آتیلا حجازی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* پرویز مظلومی هدایت استقلال را بر عهده گرفت. در این رابطه چه نظری دارید؟

به هر حال مظلومی تجربه بدی در استقلال نداشته و در نیم فصل اول با اختلاف امتیاز بالا در صدر جدول بود و یک‌سری اتفاقات مثل مصدومیت خسرو حیدری، آندو تیموریان، مجتبی جباری و امیرحسین صادقی افتاد و فرهاد مجیدی هم از تیم جدا شد تا با اختلاف تنها یک امتیاز قهرمانی را از دست بدهد. هر چند آن زمان استقلال قهرمان جام‌حذفی شد اما اگر آن اتفاقات نمی‌افتاد به راحتی قهرمان لیگ هم می‌شد.

* روزهای‌گذشته بحث مربی‌خارجی برای هدایت‌استقلال مطرح بود. موافق مربی خارجی بودید؟

مربی‌خارجی در این مقطع به صلاح نبود چون شناخت نداشت و کار خیلی سخت می‌شد مگر اینکه 3 سال به مربی‌خارجی زمان می‌دادند که معمولا در این تیم‌ها چنین فرصتی نمی‌دهند. در بین گزینه‌های داخلی هم مظلومی ارجحیت داشت.

* اما عده‌ای می‌گویند مظلومی در این 2 سال نتیجه نگرفته؟

باید بگویم در آلومینیوم‌هرمزگان تنها 8 بازی بود و این زمان کم معیار درستی برای بررسی کارنامه کسی نیست. مس‌کرمان هم که رفتیم بازی یازدهم لیگ بود و تا آن موقع اصلا برد نداشت و بعد از آن که ما رفتیم هم برد نداشت، پس تیم خوبی نبود، ضمن اینکه مگر نمی‌گویند قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی ایران است؟ پس الان که 2 سال نتیجه نگرفته باید بگوییم به درد نمی‌خورد و هیچی بلد نیست؟ الان باید هواداران از سرمربی استقلال حمایت کنند. اگر استقلال را دوست دارند و افراد برای آنها مهم نیست از سرمربی تیم حمایت کنند.

* عده‌ای جلوی باشگاه‌استقلال تجمع کردند و مدعی‌اند نکونام و آندو بی‌غیرت هستند و نباید به تیم برگردند. در این رابطه چه صحبتی دارید؟

به حرف 10 نفر که نباید توجه کرد. این تعداد اصلا اهمیتی ندارند چون فقط دنبال افراد هستند و استقلال برای آنها مهم نیست. فوتبال یک بحث حرفه‌ای است و بازیکن وقتی پول نمی‌گیرد می‌تواند تیمش را عوض کند و یک کار کاملا اصولی است. یک زمانی بود که فوتبال بازیکن با یک پیراهن شروع و با همان پیراهن تمام می‌شد الان این حرف‌ها داستان و افسانه است و وقتی بازیکن تامین نیست می‌تواند تیمش را عوض کند.

* در این رابطه مثالی هم دارید؟

آن سالی که رحمتی به مس‌کرمان رفت؛ آمد و به پدرم گفت از مس‌کرمان پیشنهاد دارم و پدرم به رحمتی گفت برو و به زندگی ات برس و زندگی خودت را تامین کن چون استقلال از این پول‌ها ندارد و رحمتی هم به مس‌کرمان رفت و زندگی‌اش تامین شد و پس از آن به تیم‌ملی رفت و با عزت و احترام به استقلال برگشت. من در جریان اختلاف نکونام و آندو نیستم اما مربی وقتی بازیکن را می‌خواهد باید اختلافات را کنار بگذارند و از تیم حمایت کنند. اگر حمایت نکنند پس استقلال برای آنها مهم نیست و اشخاص مهم هستند.

کد خبر : ۲۸۵۳۰۸