خبرگزاری کار ایران

لیگ جهانی والیبال-تهران؛

ایران 3 - امریکا صفر/ یانکی ها اسیر شیرهای ایرانی شدند/ 3 امتیاز شیرین برای شاگردان کواچ

تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد در هیاهوی هواداران خودی چنان امریکا را در هم کوبید که اسپراو و شاگردانش عنان اختیار از دست داده بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین دیدار تیم ملی والیبال ایران برابر آمریکا در هفته ششم لیگ جهانی از ساعت ۲۱ در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی آغاز شد که قرمزپوشان ایران  3 بر صفر مقابل قهرمان فصل گذشته لیگ جهانی به برتری قاطعانه ای رسیدند تا 3 امتیاز شیرین این دیدار را به خود اختصاص دهند.

مردان والیبال ایران در حالیکه سکوهای آزادی لبریز از تماشاگرانی شده بود که به عشق والیبال آزادی را تسخیر کرده بودند بازی را خوب شروع کرد و از همان ابتدا برتری خود را به مهمان تحمیل کرد. دفاع خوب روی تور و هماهنگی سعید معروف با بازیکنان زیر توپ باعث شد از همان ابتدای ست شاهد برتری تیم ملی کشورمان باشیم که در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران به پایان رسید.

ست دوم هم برتری در اردوی ایران باقی ماند و امریکایی ها اگرچه خیلی مقاومت می کردند ولی انگیزه های ایران فراتر از انتظار بود. شاگردان اسپراو که با دستورهای تاکتیکی تازه برای جبران شکست ست نخست به زمین آمده بودند در ابتدای ست تیم برتر میدان بودند ولی برتری آنها از امتیاز 5 شروع شد و تا تقریبا تا امتیازهای انتهایی ست هم ادامه داشت که به یکباره ورق به سود ایران برگشت. شاگردان کواچ نمی خواستند در خانه به راحتی تن به شکست بدهند و در امتیاز 23 دو تیم به هم رسیدند. حساسیت در سالن آزادی به اوج خود رسیده بوده بود. موسوی و محمودی مردان مطمئن معروف روی تور بودند و اجازه تسلیم شدن را به تیم نمی دادند. ماراتن ست دوم طولانی شده بود و دو تیم تصمیمی برای کوتاه آمدن نداشتند. بالاخره تیم ایران گوش سبقت را ربود و موفق شد ست را 29 بر 27 به سود خود رقم زد تا نتیجه بازی 2 بر صفر شود.

ست سوم اوج هنر شاگردان کواچ بود. برتری ایران از همان امتیازهای ابتدایی بر مهمان امریکایی دیکته شد تا جایی که این برتری به 7 امتیاز هم رسید. کار بی نقص شاگردان کواچ چنان عرصه را بر اسپراو و شاگردانش سخت کرد که در هیاهوی آزادی عنان اختیار هم از دست دادند و سرمربی امریکایی به شدت از اوضاع به هم ریخته تیمش عصبانی بود. معروف زیر تور هر چه می خواست می کرد و اسپک های محمودی هم جایی برای دفاع امریکایی ها باقی نگذاشته بود. حتی به میدان آمدن تیلور که در دو ست نخست به میدان نیامده بود هم کاری از پیش نبرد و در پایان نتیجه این ست 25 بر 20 به سود قرمزهای ایرانی به پایان رسید تا نتیحه 3 بر صفر به سود ایران رقم بخورد.این نخستین شکست امریکایی ها در لیگ امسال بود که به دست شیرهای ایرانی رقم خورد.

ملی پوشان کشورمان با کسب 3 امتیاز این دیدار 10 امتیازی شدند تا در جایگاه سوم گروه قرار بگیرند.

دومین دیدار دو تیم یک شنبه ساعت 19 در سالن والیبال آزادی برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۲۸۴۸۷۹