خبرگزاری کار ایران

مسابقات جهانی ورزش کارگری-ایتالیا

والیبال ساحلی کارگران ایران نایب قهرمان جهان شد

تیم والیبال ساحلی کارگران ایران با شکست مقابل روسیه به عنوان نایب قهرمانی جهان رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، در ششمین روز از مسابقات جهانی ورزش های کارگری که در لینیانوی ایتالیا در حال برگزاری است، ظهر امروز تیم والیبال ساحلی کارگران ایران در دیدار فینال مقابل روسیه قرار گرفت که با شکست 2 بر یک مقابل رقیب قدرتمند خود عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

در این دیدار شاگردان حق بین در ست نخست 21 بر 18 موفق شدند بلندقامتان روسیه را شکست دهند ولی در ست دوم برتری مطلق از آن روس ها بود چراکه 21 بر 13 بازی را به سود خود به پایان بردند تا نتیجه یک بر یک شود.

دو تیم در ست سوم در حالی مقابل هم قرار گرفتند که خستگی در ساق ها و چهره بازیکنان دو تیم پس از انجام بازی های دوره ای مشهود بود با این حال هر دو تیم بازی پایاپایی را ائه کردند ولی این روس ها بودند که با استفاده از اکثیر جوانی و تماشاگران روسی که اطراف زمین مسابقه تیم خود را تشویق می کنند برتری را به اردوی خود بیاورند تا نتیجه این ست 15 بر 12 شود.

با قهرمانی روس ها مدال نقره این بازی ها به تیم ایران رسید و برزیل هم در جایگاه سوم قرار گرفت.

در والیبال ساحلی بانوان هم تیم مکزیک عنوان نخست را به خود اختصاص داد، برزیل دوم شد و ایتالیا بر روی سکوی سوم قرار گرفت.

کاروان اعزامی ورزش کارگری ایران با 47 ورزشکار مرد و 16 ورزشکار زن در رشته‌های والیبال‌ساحلی‌آقایان،‌ والیبال‌سالنی‌بانوان،‌ فوتبال، دوومیدانی آقایان، دوومیدانی بانوان، کشتی فرنگی و ساحلی و جودو به این مسابقات اعزام شده است.

بازی های جهانی  ورزش کارگری، یک رویداد بین المللی است که هر دو سال یکبار برگزار می شود در این مسابقات که اغلب به صورت فستیوال برگزار می شود ورزشکاران حرفه ای و قهرمانان شرکت ندارند بلکه کارگران علاقه مند به ورزش از سراسر جهان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

کد خبر : ۲۸۳۵۴۱