خبرگزاری کار ایران

گنجی منافع ملی را در اولویت قرار می‌دهد

مشحون: کسی نگفته مربی تیم ملی حتماً‌ ایرانی است/ امیدوارم دیدار مهرام و پتروشیمی برگزار نشود

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۶۶۰

رئیس فدراسیون بسکتبال ایران تصریح کرد حضور مربی وطنی روی نیمکت تیم ملی قطعیت ندارد.

محمود مشحون در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مباحث مطرح‌ شده درباره مصاف تیم‌های مهرام و پتروشیمی بندرامام در رقابت‌های غرب آسیا اظهار کرد: بحث برگزاری رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا سال‌هاست در وابا مطرح است. هرسال از هر کشور 2 تیم در این رقابت‌ها شرکت می‌کردند تا تیم‌های برتر به جام باشگاه‌های آسیا راه پیدا کنند. امسال بنا به دلایلی تیم‌های خارجی انصراف دادند و رقابت بین مهرام و پتروشیمی بندرامام محدود شد.

وی ادامه داد: میزبانی مهرام برای برگزاری این رقابت‌ها از مدت‌ها پیش قطعی شده بود. من آن زمان در فدراسیون حضور نداشتم اما به گفته مسئولان باشگاه پتروشیمی بندرامام، این تیم علی‌رغم قهرمانی در لیگ سال گذشته، وقت کافی برای تکمیل شرایط میزبانی‌ این رقابت‌ها را نداشته است. به این ترتیب مهرام و پتروشیمی باید به صورت 2 از 3 با یکدیگر دیدار کنند.

مشحون با اشاره به این‌که اغلب بازیکنان مهرام و پتروشیمی ملی‌پوش‌اند، توضیح داد: از آنجا که بسکتبال ملی ایران رقابت‌های مهمی را پیش رو دارد من با آقای امیرمحمد گنجی، مدیرعامل مهرام صحبت کردم و از ایشان خواستم با توجه به قهرمانی پتروشیمی، مهرام از رویارویی با این تیم انصراف دهد.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: قطعاً رویارویی تیم‌های مهرام و پتروشیمی دیدار سنگین و پربرخوردی خواهد بود و خطر مصدومیت ستاره‌های تیم ملی ایران را تهدید می‌کند. از سوی دیگر با پایان لیگ‌های ملی و حرفه‌ای بازیکنان دو تیم خسته‌اند و نباید با دست خودمان شرایط فرسایش توان ملی‌پوشان بسکتبال را مهیا کنیم. این موضوع به سود بسکتبال ملی نیست.

وی درباره پاسخ گنجی به درخواست رئیس فدراسیون بسکتبال، گفت: مدیرعامل محترم مهرام از من چند روز فرصت خواست تا این موضوع را با مجموعه مهرام در میان بگذارد و پس از بررسی آن، پاسخ نهایی را به ما اعلام کنند. مطمئنم آقای گنجی منافع ملی را در اولویت قرار می‌دهد. به هرحال منتظرم تا باشگاه مهرام در یکی دو روز آینده تصمیم‌ نهایی‌اش را بگیرد.

مشحون درباره اظهارات علی توفیق، دبیر فدراسیون بسکتبال مبنی براینکه ممکن است سرمربی تیم ملی خارجی باشد، اظهار کرد: متاسفانه تیم ملی فرصت‌های زیادی را از دست داده است. ما پیش‌ از این اعلام کرده بودیم اگر نتوانیم شرایط حضور مربی خارجی را در تیم ملی فراهم کنیم، برای تیم ملی مربی داخلی در نظر می‌گیریم. البته در حال بررسی کارنامه حرفه‌ای چند مربی خارجی هستیم و هنوز مشخص نیست که مربی داخلی هدایت تیم ملی را برعهده می‌گیرد یا این مسئولیت به یک مربی خارجی سپرده می‌شود. ما تیم قدرتمندی داریم و با انسجام این تیم و مدیریت مطلوب می‌توانیم فرصت‌های از دست رفته را جبران کنیم.

رئیس کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا با تاکید براینکه تعیین وضعیت نیمکت تیم ملی نیاز به برگزاری جلسه‌‌ ‌مشترک او، وزیر ورزش و جوانان و رئیس و معاون کمیته ملی المپیک دارد، افزود: وزیر محترم ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک قطعاً انتخاب سرمربی تیم ملی را به فدراسیون واگذار می‌کنند اما من می‌خواهم از کمک فکری آ‌‌ن‌ها بهره‌مند شوم.

به گفته مشحون هنوز زمان این جلسه مشخص نیست اما فدراسیون بسکتبال در تلاش برای برگزاری نشست مشترک مسئولان فدراسیون بسکتبال، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک  در روزهای آینده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز