خبرگزاری کار ایران

یادداشتی در آستانه مسابقات جهانی کارگری؛

ورزش‌کارگری در‌نخستین آزمون جهانی

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۰۳۲

ورزش کارگری ایران در نخستین حضور بین‌المللی خود گام در آوردگاه ایتالیا خواهد گذاشت تا عیار و سطح نمایندگان ورزش کارگری ایران در مقایسه با ورزشکاران دنیا در بوته آزمونی جدی قرار گیرد.

کارگران ورزشکار کشورمان در حالی برای نخستین بار در مسابقات جهانی کارگری در ایتالیا شرکت می کنند که سالیانه 35 رویداد داخلی در سطح ورزش کارگری در کشور برگزار می‌شود و حضور بیش از 10 میلیون ورزشکار کارگر در این رقابت ها سهم بسزایی در اشاعه ورزش کارگری و مقابله با معضلات اجتماعی دارد.

اینکه ورزشکاران کارگر کشورمان این بار در قالب تشکلی صنفی در کنار رقابت های جهانی دانش آموزی، دانشجویان، ارتش ها و حتی ورزش‌هایی مانند بیماری های خاص، ناشنوایان و نابینایان برای نخستین بار رقابت هایی جهانی را تجربه می‌کنند، فرصت ارزشمندی است که می تواند در تثبیت جایگاه این ورزش در سطح بین المللی کمک شایانی باشد.

در همین حال حدود 100 هزار بنگاه اقتصادی در کشور فعال هستند که در صورت سرمایه گذاری و ورود آنها در قالب اتحادیه و تعاونی ها در ورزش می توانند نقش موثری در ترویج ورزش و توسعه و رونق گرفتن فعالیت های ورزشی در بین کارگران کشور داشته باشد. 

ورزش کارگری که پیش از این تحت پوشش وزارت کار فعالیت می کرد، یکی از 5 عضو شورای عالی ورزش و کمیته ملی المپیک محسوب می شود که با شکل گیری فدراسیون ورزش کارگری با تشکیلات و ساختاری منسجم تر می تواند در جهت اهداف ملی و بین‌المللی ورزش کارگری گام بردارد.

حضور در آوردگاه جهانی ایتالیا به عنوان اولین حضور رسمی ایران در رقابت های جهانی کارگران فرصت ارزشمندی است که می تواند در بلند مدت به ارتقاء موقعیت بین المللی ورزش کارگری ایران کمک شایانی کند.

با این نگاه به نظر می رسد مدال آوری و قهرمانی در آوردگاه جهانی ایتالیا هدف اصلی و غایی نباشد، بلکه آنچه برای کاروان ایران در این رویداد بین المللی اهمیت خواهد داشت، تثبیت جایگاه ایران در کنفدراسیون جهانی ورزش کارگری و اثبات توانایی ها و شایستگی ورزشکاران قشر کارگر کشور باشد.

پس از سال ها، سامان یافتن فدراسیون ورزش کارگری و برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون و حضور احمد حسین زادگان در راس فدراسیون ورزش کارگری، روندی است که مسیر جهانی شدن ورزش کارگری را بیش از پیش تسهیل خواهد کرد، هرچند حمایت های دو وزارتخانه ورزش و کار از 10 میلیون ورزشکار کارگر نیز می تواند در ابعاد همگانی و قهرمانی به رشد و اعتلای ورزش کارگری کمک کند.

اولین حضور ایران در رقابت‌های جهانی ورزش‌کارگری فارغ از هر نتیجه‌ای از جهت مشارکت و حضور کارگران در یک میدان جهانی ارزش و اهمیت دارد؛ نمایندگانی از قشر کارگرانی که پای کوره‌های ذوب، معادن، کارخانجات و کارگاه‌­ها عرق می‌ریزند و حالا ورزش میعادگاه تازه‌ای برای اثبات توانایی ها و قابلیت های آنها در عرصه ورزش جهان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز