خبرگزاری کار ایران

می‌خواهیم نظارت کنیم، نه دخالت!

گرشاسبی: خیلی‌ها خارج از تهران در کار استقلال و پرسپولیس دخالت می‌کنند

مدیرکل ورزش‌وجوانان استان‌تهران عنوان کرد اگر زمان مزایده استقلال و پرسپولیس کمتر از یک‌سال باشد، کسی به عنوان اسپانسر پا پیش نمی‌گذارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به سرانجام نرسیدن مرحله‌چهارم مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، سازمان خصوصی‌سازی تصمیم گرفت این 2 باشگاه پرطرفدار پایتخت را دوباره به وزارت‌ورزش واگذار کند تا در آینده درباره آنها تصمیم‌گیری شود اما در همین حین مدیر کل ورزش‌و‌جوانان استان‌تهران اعلام کرده مجموعه‌اش آمادگی این را دارد تا مدیریت سرخابی‌ها را بر عهده بگیرد.

حمیدرضا گرشاسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره این پیشنهاد گفت: باتوجه به اینکه واگذاری‌چهارم هم نتیجه‌ای نداشت، ما تصمیم گرفتیم از این دو تیم حمایت کنیم. استقلال و پرسپولیس تهرانی هستند اما خیلی‌ها از خارج از تهران در کار این دو تیم دخالت می‌کنند و حاشیه‌های زیادی برای این دو تیم در سال‌های اخیر ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، همه از وزارت‌ورزش به عنوان مسئول ورزش کشور انتظار دارند بی‌طرف باشد و تیم‌های دیگر وقتی می‌بینند این وزارتخانه از استقلال و پرسپولیس حمایت می‌کند، احساس خوبی به آنها دست نمی‌دهد. از طرفی وقتی این 2 باشگاه تحت پوشش سازمان‌تربیت‌بدنی سابق قرار گرفتند روز به روز بیشتر آسیب خوردند اما ما حالا برنامه‌ای داریم که در صورت موافقت وزارت‌ورزش با آن، این 2 باشگاه توسط بزرگان خود و پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس که تجربه مدیریتی دارند، اداره شوند. خوشبختانه اسپانسرهای زیادی هم هستند که حاضرند سرمایه‌گذاری‌های خوبی برای این 2 باشگاه انجام دهند تا مشکلات حل شود.

گرشاسبی درباره اینکه آیا با خود وزیر ورزش در این‌باره صحبت کرده یا خیر، عنوان کرد: با وزیر این موضوع را مطرح کرده‌ام اما هنوز جوابی به این درخواست من داده نشده است.

وی با اشاره به سابقه کار خود در استان‌خوزستان افزود: سال 75 زمانی که استقلال‌اهواز در شرایط خوبی قرار نداشت به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شدم و 3 سال و نیم مدیریت آن را بر عهده داشتم. پس از آن هم به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان‌خوزستان انتخاب شدم و در زمان مدیریت من، 3 باشگاه از این استان در لیگ‌برتر حضور داشتند و اگر دخالت‌های یکی از معاونان شرکت نفت در تیم صنعت نفت آبادن نبود، فصل قبل خوزستان می‌توانست 4 سهمیه لیگ‌برتری داشته باشد.

گرشاسبی درباره اینکه آیا با توجه به شرایط و زمان کم مانده تا مزایده بعدی اسپانسرها آیا علاقه‌ای به فعالیت در استقلال و پرسپولیس دارند یا خیر، عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم تا ببینیم سازمان خصوصی‌سازی زمان مزایده‌پنجم را چه زمانی اعلام می‌کند. اگر این زمان کمتر از یک فصل باشد، کسی به عنوان اسپانسر نمی‌آید و باز خود دولت باید به این 2 باشگاه کمک کند و مدیریت آن را بر عهده بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان‌تهران در پاسخ به این سوال که در صورت‌ گرفتن مدیریت استقلال و پرسپولیس، آیا این اداره‌کل در کار آنها دخالت خواهد کرد یا خیر، گفت: ما دخالت نمی‌کنیم اما نظارت می‌کنیم. اگر این 2 باشگاه را تحت پوشش قرار دهیم، صفر تا صد مدیریت این 2 باشگاه را به مدیران‌شان می‌دهیم اما اگر اختلافی بین آنها به وجود بیاید، ورود می‌کنیم.

کد خبر : ۲۸۰۵۵۹