خبرگزاری کار ایران

طباطبایی در نشست خبری؛

عده‌ای در دوومیدانی سیاه‌نمایی می‌کنند/ پیش‌بینی 1 تا 3 مدال آسیایی را دارم

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۰۵۶

سرپرست فدراسیون دو و میدانی با بیان اینکه حاشیه های این رشته بر متن آن چربش دارد و متاسفانه این روند باعث افول دوومیدانی شده است، گفت: حاشیه های این رشته نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن طباطبایی ظهر امروز (چهارشنبه) در نخستین نشست خبری خود پس از انتصاب به عنوان سرپرست فدراسیون دو و میدانی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نگرانی من هم همیشه در دوومیدانی این بود که حاشیه بر متن می‌چربید. در هر رشته ورزشی که حضور داشتم سعی کردم تا کمترین حاشیه‌ها وجود داشته باشد اما حاشیه های دوومیدانی نگران کننده شده است.

وی ادامه داد: نسل طلایی دو و میدانی به سن کناره گیری از این ورزش رسیده اند و شاهد دورانی از افول در ورزش مادر هستیم.

طباطبایی گفت: از سوی دیگر به دلیل بی توجهی به مسئله پشتوانه سازی ، ورزشکاران خوبی برای جایگزین قهرمانان قبلی نداریم و دست کمیته فنی برای انتخاب اعضای تیم ملی خالی بود.

سرپرست فدراسیون دو و میدانی گفت: پس از پایان بازی های آسیایی برنامه ای برای تمرینات ملی پوشان وجود نداشت و دو و میدانی کاران زمستان بدی را پشت سر گذاشتند.

وی در مورد اعتراض برخی ورزشکاران به نبود نام شان در فهرست نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: نگرانی من در دو و میدانی این است که در این ورزش همیشه حاشیه بر متن چربش داشته است اما سعی کرده ام در هر سمتی که برعهده داشتم بدون حاشیه، کارم را درست و منطقی پیش ببرم.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد شرایط رضا مقدم در ماده پرتاب چکش گفت: این ورزشکار در مسابقات آغاز فصل با رکورد 67 متر چهارم شد اما در انتخابی تیم ملی با رکورد 73 متر و 8 سانتی متر به صورت مشترک با پژمان قلعه نوعی در رده نخست قرار گرفت با توجه به این که ما در هر ماده می توانستیم نام دو نفر را به اتحادیه آسیا اعلام کنیم اسامی دو نفر برتر رقابت های آغاز فصل که مقدم در آن جایی نداشت ، اعلام شده بود از این رو نمی توانستیم وی را به این رقابت ها اعزام کنیم.

طباطبایی افزود: از سوی دیگر کمیته فنی صلاح می دانست ورزشکاری که ثبات بیشتری در رکوردهایش دارد به قهرمانی آسیا اعزام شود نه کسی که دچار نوسان می شود.

وی در مورد شرایط احسان حدادی در آستانه مسابقات آسیا گفت: سخت کوشی و تلاش این ورزشکار برای همیشه در اوج ماندن، قابل تقدیر است و رفتار قهرمانی او می تواند الگویی برای جوانان باشد.

سرپرست فدراسیون دو و میدانی در مورد اعتراض امینه کشیری نفر سوم مسابقات آسیا نسبت به تدارکات این تیم گفت: از روز نخست حضورم در فدراسیون دو و میدانی به مسئولان تیم های ملی گفتم که تدارکات لازم برای تیم نوجوانان آماده شود و به گفته خود این مسئولان شرایطی در این رقابت ها فراهم کردیم که پیش از این حتی تیم ملی بزرگسالان هم از آن بهره نمی برد.

وی ادامه داد: هیچ دو و میدانی کاری در هیچ مسابقه ای با کفش نو به میدان نمی رود بلکه از کفشی استفاده می کنند که به آن عادت کرده اند. عده ای قصد سیاه نمایی و دامن زدن به حاشیه ها در دو و میدانی را دارند و ورزشکاری مانند کشیری که سن پایینی دارد باید بداند که برای قهرمان شدن از ابتدا باید از حاشیه دوری و بر تمرین تمرکز کند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: مشکل یک ورزشکار نباید در رسانه ها حل شود بلکه این ورزشکار می توانست مشکلات خود را به سرپرست تیم ملی، رئیس هیات استان یا مسئولان فدراسیون اعلام کند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد پیش بینی اش از عملکرد تیم ملی در رقابت های قهرمانی آسیا در چین یادآور شد: با توجه به اینکه رقابت های قهرمانی آسیا امسال به میزبانی چینی ها و در فاصله زمانی یک ساله با المپیک برگزار می شود، پیش بینی کسب مدال کمی پیچیده است، ولی فکر می کنم بتوانیم بین 1 تا 3 مدال در این رقابت ها کسب کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز