خبرگزاری کار ایران

فکر نمی‌کردم قهرمانی زودهنگام باشد

حجی‌زواره: ایران بدون حرف و حدیث قهرمان جهان شد/طلای‌المپیک را در کارنامه ام کم دارم

قهرمان تکواندوی جهان با تاکید بر اینکه با قهرمانی در روسیه مزد زحماتش را گرفته، گفت: مدت‌ها برای ایستادن روی سکوی جهانی تلاش کردیم و بسیار خرسندم توانستیم به هدف‌مان برسیم.

مسعود حجی زواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: مهم‌تر از قهرمانی من، موفقیت تیم ملی تکواندوی ایران بود و از اینکه توانستم با کسب مدال طلای وزن 74-کیلوگرم به قهرمانی کشورم کمک کنم خوشحالم. ما با اقتدار و بدون حرف و حدیث قهرمان شدیم و این موفقیت بزرگ را مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی کادر فنی هستیم.

وی به تاثیر غیرقابل انکار کادر فنی در قهرمانی تیم اشاره کرد و گفت: با این کادر فنی، باید هم قهرمان می‌شدیم. بیژن مقانلو روزهای سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشت و برای موفقیت تیم شبانه‌روز زحمت کشید. امیدوارم با این قهرمانی در جهان خستگی از تن او بیرون رفته باشد.

این ملی‌پوش تکواندو درباره عملکرد ضعیف کره جنوبی در این دوره از رقابت‌ها گفت: کره‌جنوبی افت نکرده، بلکه سایر کشورها پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشتند. امروزه تکواندوی جهان تنها در کره‌جنوبی خلاصه نمی‌شود و تمام کشورهای دنیا روی این رشته ورزشی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و می‌خواهند در کسب مدال‌های جهانی و المپیک سهیم باشند.

حجی‌زواره با اشاره به اینکه طلای‌المپیک را در تالار افتخاراتم کم دارم، اظهار داشت: برنامه اصلی من قهرمانی المپیک است. اگر لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی تکواندو در بازی‌های المپیک 2016 را داشته باشم، قطعا با تمام‌قدرت برای کسب خوشرنگ‌ترین مدال تلاش خواهم کرد.

قهرمان تکواندوی جهان در پاسخ به این سوال که فکر آیا می‌کردید با اختلاف قهرمان جهان شوید، گفت: حقیقتا فکر نمی‌کردم قبل از پایان رقابت‌ها قهرمانی ما در مسابقات‌جهانی روسیه مسجل شود. ما کار بسیار بزرگی انجام دادیم و در بین 144 کشور دنیا با اقتدار قهرمان شدیم. امیدوارم این موفقیت بزرگ مسئولان ورزش کشور را مجاب کرده باشد که به تکواندو دید متفاوتی نسبت به سایر رشته‌ها داشته باشند.

کد خبر : ۲۷۸۴۶۹