خبرگزاری کار ایران

تکواندوی قهرمانی جهان – روسیه

قهرمانی مقتدرانه خدابخشی در شیاپ‌چانگ تراکتور/ سومین طلای ایران ضرب شد

مهدی خدابخشی تکواندوکار وزن ششم تیم ملی کشورمان، با یک نمایش خیره کننده، نماینده المگلیس را 12تایی کرد و مقتدرانه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، در ادامه آخرین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12)، در ورزشگاه "تراکتور" شهر چلیابینسک روسیه، مهدی خدابخشی تکواندوکار وزن 80- کیلوگرم کشورمان، در فینال این رقابت‌ها به مصاف " دامون سانسوم" از انگلیس رفت و قبل از پایان راند سوم نتیجه را 15 بر 3 به سود خود تمام کرد و با اقتدار بر سکوی قهرمانی ایستاد.

 

تکواندوکار شایسته کشورمان در مرحله نیمه نهایی این مسابقات "طاهیر گولیک" از آلمان (قهرمان دوره قبل مسابقات جهانی) را با نتیجه 8 بر 6 از پیش رو برداشته باشد.

خدابخشی برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی این مسابقات، پس از یکدور استراحت، به مصاف "نیکولاس تزلوس" از یونان (نایب قهرمان اروپا) رفت که در پایان با نتیجه 5 بر 3 به برتری رسید، در ادامه با "الیویرا بیلا" از برزیل رقابت کرد که با نتیجه 8 بر یک برنده از شیاپ چانگ خارج شد و در ادامه و برای راهیابی به نیمه نهایی رو در روی "استیون لوپز" امریکایی قرار گرفت.

این تکواندوکار پرافتخار امریکایی که در کارنامه اش 2 مدال طلا و یک مدال برنز المپیک و 5 مدال مسابقات قهرمانی جهان را در اختیار دارد، در همان ابتدای راند سوم 12تایی شد و با نتیجه 13 بر یک شکست را برابر جوان شایسته کشورمان قبول کرد.

این دوره از مسابقات ار روز 22 اردیبهشت ماه در 8 وزن جهانی با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از 144 کشور به میزبانی روس‌ها آغاز شد که در پایان ایران با 61 امتیاز قهرمان شد و روسیه با 49 و ازبکستان با 40 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

کد خبر : ۲۷۷۹۸۷