خبرگزاری کار ایران

تکواندوی قهرمانی جهان-روسیه؛

علیزاده و یعقوبی فردا روی شیاپ‌چانگ می‌روند/ امیدهای ایران به مبارزان روز ششم

کیمیا علیزاده و ابوالفضل یعقوبی نمایندگان روز ششم ایران در مسابقات قهرمانی جهان، برای رقابت با حریفانشان فردا روی شیاپ‌چانگ خواهند رفت.

به گزارش ایلنا، در ادامه بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان (G12)، فردا (یکشنبه) در ششمین روز این مسابقات، مرحله مقدماتی اوزان 57-کیلوگرم زنان و 63- کیلوگرم مردان پیگیری می‌شود.

کیمیا علیزاده، تکواندوکار وزن 57-کیلوگرم کشورمان ابتدا به مصاف"ماگدالنا لپروسکا" از هلند می‌رود و در صورت پیروزی باید با نماینده کرواسی رقابت کند. "مارتینا زوبسیک" کروات مدال برنز المپیک 2008 پکن را در کارنامه دارد.

در بخش مردان، ابوالفضل یعقوبی نماینده وزن 63-کیلوگرم ایران، در نخستین گام باید با "داویلانی" از برزیل رقابت کند و در صورت برتری، یکی از تکواندوکاران تونس، قطر و یا کیپ‌ورد رقابت خواهد کرد.  نماینده کشورمان در دور سوم این رقابت‌ها تکواندوکارانی از اردن، چاد، کلمبیا و یا اسلوونی را پیش رو دارد.

تیم ملی تکواندوی کشورمان تاکنون توسط فرزان عاشورزاده و مسعود حجی‌زواره به مدال طلا دست یافته است.

این دوره از مسابقات ار 22 اردیبهشت ماه در 8 وزن‌جهانی با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روس‌ها آغاز و دوشنبه (28 اردیبهشت ماه) به پایان می رسد.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

کد خبر : ۲۷۷۴۷۳