خبرگزاری کار ایران

تکواندوی قهرمانی جهان-روسیه؛

شکست میلیمتری محمد کاظمی مقابل حریف کره‌ای/ نماینده‌ایران به نیمه‌نهایی نرسید

asdasd
کد خبر : ۲۷۷۳۵۷

رقابت‌های مرحله مقدماتی وزن 54-کیلوگرم مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان به پایان رسید و محمد کاظمی با قبول شکست برابر قهرمان دوره قبل این رقابت‌ها از دور مسابقات کنار رفت.

به گزارش ایلنا، چهارمین روز از بیست و دومین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان(G12) با برگزاری مرحله مقدماتی رقابت‌های اوزان 53-و 73+کیلوگرم زنان و 54-کیلوگرم مردان از صبح امروز(جمعه) در ورزشگاه"تراکتور" شهر چلیابیسنک در حال برگزاری است و پرونده محمد کاظمی با 3 پیروزی و یک باخت در این رقابت‌ها بسته شد.

محمد کاظمی تکواندوکار وزن 54-کیلوگرم کشورمان، در اولین مبارزه خود در این رقابت‌ها به مصاف "جورجیو نیکولائو" از قبرس رفت که در پایان با نتیجه 15-5 به برتری رسید، سپس رو در روی "تایلر موسکات" از کانادا قرار گرفت که در یک مبارزه جذاب، دیدنی و یکطرفه و در پایان راند دوم، نماینده کانادا را با نتیجه 15 بر صفر و بدون حتی از دست دادن یک امتیاز، مغلوب کرد و راهی دور سوم شد. در این مرحله کاظمی مقابل "وهاب زازایی" از افغانستان با نتیجه 19 بر 6 به برتری رسید و گام به مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشت.

کاظمی برای راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی "تایی هون کیم" از کره جنوبی را پیش رو داشت که در رقابتی بسیار نزدیک و پایاپای نتیجه را 11 بر 10 واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

این تکواندوکار کره‌ای عنوان قهرمانی دوره‌قبل مسابقات‌جهانی را در کارنامه داشت و در بازی‌های آسیایی اینچئون و مسابقات آسیایی بر سکوی قهرمانی ایستاده بود. او در 4 دوره حضور در مسابقات گرندپریکس نیز یک طلا، یک نقره و یک برنز را بدست آورده بود.

تیم ملی تکواندوی کشورمان تاکنون در بخش مردان توسط فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره، 2 مدال طلا را به نام خود ثبت کرده است.

این دوره از مسابقات ار روز سه شنبه (22 اردیبهشت ماه) در 8 وزن جهانی با حضور ۸۷۵ تکواندوکار از 136 کشور به میزبانی روس‌ها آغاز و دوشنبه (28 اردیبهشت ماه) به پایان می رسد.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در 5 وزن حضور پیدا کرده است.

به نفرات اول این مسابقات 120 امتیاز، نفرات دوم 72 امتیاز و نفرات سوم 43.20 امتیاز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای کسب سهمیه المپیک ریو 2016 تعلق خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز