خبرگزاری کار ایران

جهانی یک ماراتن واقعی و سخت است؛

ساعی: تکواندوی‌ایران پتانسیل قهرمانی جهان را دارد/می‌توانیم شگفتی‌ساز شویم

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۸۰۸

اسطوره تکواندوی ایران و جهان معتقد است تیم ملی ایران پتانسیل کسب عنوان قهرمانی جهان را دارد.

به گزارش ایلنا، هادی ساعی، اسطوره تکواندو ایران و جهان برای اولین بار در "ادمونتون" 1999 روی شیاپ چانگ مسابقات کانادا حاضر شد و در همان نخستین گام در سن 19 سالگی برغم مصدومیت سخت و غیرقابل تحمل، مقتدرانه بر سکوی قهرمانی تکیه زد و اولین طلای خود و تاریخ تکواندوی ایران در رقابت های جهانی را ضرب کرد. هادی ساعی طی 5 دوره حضور در رقابت های جهانی به 4 مدال رنگارنگ دست پیدا کرده که 2 تای آن طلا و مابقی یک نقره و یک برنز بوده است.

قهرمان 2 دوره مسابقات المپیک در گفت و گو با سایت فدراسیون تکواندو، از امیدواری‌ اش به هوگوپوشانی می گوید که می توانند در جام بیست و دوم خالق شگفتی باشند و به قول او در یک میدان بزرگ، نتیجه ای عالی کسب کنند:

* آقای ساعی چقدر از ترکیب تیم ایران در مسابقات جهانی شناخت دارید؟

درصحبتی که با کادر فنی داشتم، از تک تک بازیکنان راضی بودند. آنچه هم که من اطلاع دارم اکثر این نفرات جایگاه خوبی در رنکینگ دارند و از نظر فنی نیز خوب هستند.

* چرا همیشه مسابقات جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است؟

رقابت‌های جهانی میدان بزرگی است. همه تکواندوکاران می آیند تا در این رویداد به موفقیت دست پیدا کنند. این دوره هم که شرایط خودش را دارد و 120 امتیاز برای رنکینگ المپیک دارد که خود به خود حساسیت و سطح این مسابقات را بالاتر می برد. به نظرم در این رقابت‌ها هرکسی که بهتر و باهــوش‌تر باشد و از فرصت‌ها استفاده کند، می تواند نتیجه بهتری را بدست آورد. مسابقات جهانی جای اشتباه نیست. بازیکنان ما هم در این مدت با کادر فنی که دارند، خوب تمرین کرده اند و همگی جزو بهترین‌ها هستند. اگر در 6 دقیقه مبارزه همه هوش و حواسشان را در شیاپ چانگ بگذارند، می‌توانند بهترین نتیجه را کسب کنند. جهانی یک ماراتن واقعی و سخت است، بازیکنان باید قدم به قدم جلو بروند و با آرامش، حواس جمع و با تدبیر رقابت کنند.

* باتوجه به نحوه کسب سهمیه المپیک، بازیکنان با حضور در گرندپریکس‌ها و تورنمنت‌ها با حریفانشان بیشتر مبارزه می‌کنند، به نظر شما این شناخت رقبا از هم کار را سخت نمی‌کند؟

حضور در مسابقات متعدد می‌تواند به آمادگی بازیکنان ما کمک کند و هم اینکه کادرفنی و ورزشکاران شناخت خوبی از حریفان شان پیدا کنند. من این را یک فرصت می‌دانم چراکه باعث می‌شود شانسِ مدال ما هم بیشتـر شود.

* فکر می‌کنید این تیم چه نتیجه ای را در مسابقات جهانی بدست آورد؟

این تیم پتانسیل قهرمانی دارد. اگر بتوانیم 3 مدال طلا کسب کنیم ان‌شاءالله قهرمان خواهیم شد. پیش بینی من این است که 6 مدال برای ایران بدست می‌آید که 3 مدال آن به رنگ طلا است.

* شما با این تیم در مکزیک هم‌سفر بوده اید، تیم را چطور می‌بینید؟

همیشه یکی از مهمترین فاکتور تیم‌های تکواندو، همدلی بوده است. نتایج خوب تکواندو نیز حاصل همدلی و همراهی اعضای آن بوده است. تکواندوکاران ما حامی هم هستند و از برد یکدیگر خوشحال و از باخت هم نارحت می‌شوند. این تیم هم به همین صورت است.

* شما در کارنامه افتخارتان 2 مدال طلای جهان و یک مدال نقره و برنز را دارید. کدام یک از این مدالها را بیشتر دوست دارید؟

اولین طلای جهانی ام که در سال 1999 در کانادا بدست آمد.

* چرا؟

آن سال من اولین سابقه حضورم در رقابت‌های جهانی را تجربه می‌کردم، بسیار جوان و حتی کم تجربه بودم. با آسیب دیدگی هم مواجه شدم و واقعا سخت جنگیدم تا به مدال طلا دست یافتم. از این جهت این مدال برایم لذت بخش بود.

* نظرتان را در خصوص تک به تک بازیکنان اعزامی به جهانی می‌گویید؟

محمد کاظمی: در رده سنی نوجوانان از او شناخت داشتم و با او کار کردم و بعد هم که به بزرگسالان آمد. او بسیار با استعداد است و از نظر فنی در سطح خوبی است. فیزیک مناسبی برای وزن اول دارد و ضربات بالا را به خوبی اجرا می‌کند. به نظرم او می‌تواند یکی از خوبهای وزن اول باشد.

فرزان عاشورزاده: در آخرین رنکینگ اعلام شده، نفر اول است و در مسابقات قبلی هم که از او دیده‌ام بسیار بازیکن خوبی بوده. بسیار باانگیزه است و می تواند جزو کسانی باشد که تیم ملی بر روی مدال طلای او حساب باز کند.

ابوالفضل یعقوبی: سابقه کار با او را در رده سنی نوجوانان داشته‌ام. بازیکن جسور و باهوشی است و به نظرم جزو امید‌های مدال ایران در مسابقات جهانی است.

علیرضا نصرآزادانی: یکی از بازیکنان باتجربه ایران در رقابتهای جهانی خواهد بود. تجربه زیادی را در مسابقات قهرمانی جهان دارد و حالا هم که به وزن چهارم آمده است، می تواند از تجربیاتش به خوبی در این وزن استفاده کند.

مسعود حجی‌زواره: در این چند سال خودش را ثابت کرده است. فیزیک و قدرت بدنی بسیار خوبی دارد و می تواند از تجربیات قبلش در این میدان بزرگ نهایت استفاده را ببرد.

مهدی خدابخشی: او نیز همانند فرزان در رنکینگ اول وزن‌ِ خودش است. از نظر فنی در سطح بسیار خوبی است و ضربات بالای خوبی می‌زند. جوان است و می‌تواند از انرژی جوانیِ خودش در این رقابت‌ها استفاده کند. او بازیکن شش دانگی است و می‌توانیم روی مدال او هم حساب باز کنیم.

امید عمیدی: چند سال در مسابقات لیگ با او کار کرده‌ام و اتفاقا در لیگ شناخته شد. بعد هم که به اردوهای بزرگسالان آمد. او سابقه حضور در جهانی را هم دارد و به نظرم در دوره قبل هم خوب بود اما بی تجربگی باعث شد تا مدال بدست نیاورد. امید از نظر فیزیکی بسیار خوب است و اگر بتواند در روسیه از تجربیات دوره قبلش استفاده کند، می تواند در اینجا بهترین نتیجه را کسب کند.

سجاد مردانی: در این چند سال خیلی خوب ظاهر شده است. فیزیک بسیار خوبی برای وزن هشتم دارد، ضمن اینکه از نظر توانمندی فنی و تکنیکی هم یکی از خوب‌هاست. اگر به توانایی‌هایش ایمان داشته باشد و خودش را باور کند نه تنها در این دوره بهترین نتیجه را بدست خواهد آورد که حتی می تواند سال‌های سال در وزن هشتم بهترین نتایج را کسب کند.

* و نظر شما در خصوص کادرفنی تیم ملی؟

مقانلو که سالیان سال در تیم‌‌ملی حضور داشته است و تجربیات زیادی دارد، بی باک نیز از قهرمانان خوب و خوش‌نام تکواندو است. این کادرفنی تا به امروز نتایج بسیار خوبی را بدست آورده و امیدوارم در این دوره از مسابقات جهانی نیز بهترین نتیجه را کسب کند.

* در پایان؟

برای کادرفنی و بازیکنان تیم آرزوی موفقیت دارم، این تیم در این مدت زحمات زیادی را کشیده و تمرینات سختی را پشت سر گذاشته است. امیدوارم در جهانی مزد زحماتش را بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز