خبرگزاری کار ایران

قلعه‌نویی در گفت‌وگو با ایلنا:

حرف‌های زیادی دارم که آخر فصل می‌زنم/ نه تصمیمی‌ گرفتم، نه پیشنهاد دارم/ کسی را اخراج نکردم

سرمربی تیم فوتبال استقلال با تشریح دلایل ناکامی این تیم در فصل‌جاری تاکید کرد: تمام مسئولیت نتایج استقلال با من است ولی حرف‌های زیادی هست که آنها را برای مردم بازگو نکرده‌ام.

امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: ما امسال از ابتدای فصل با مشکلات بسیاری روبرو بودیم که باعث شد از هدف‌مان دور شویم. از مشکلات مالی گرفته تا بحث بازیکن و مسائل حاشیه‌ای که اجازه نداد در شرایط عادی کار کنیم.

عادت ندارم مسائل را گردن دیگران بیندازم

قلعه نویی خاطرنشان کرد: البته مسئولیت نتایج امسال استقلال بر عهده من است و آن را می‌پذیرم و عادت هم ندارم مسائل را گردن دیگران بیندازم ولی ما امسال با مشکلات زیادی روبرو بودیم که تا به حال در مورد آنها با مردم صحبت نکرده‌ام و شاید بعد از پایان فصل به‌طور مفصل آنها را با مردم در میان بگذارم تا در جریان واقعیت‌های امسال استقلال قرار بگیرند و بدانند من و تیمم با چه موانع و مشکلاتی روبرو بودیم . 

پذیرفتم مقصر ناکامی‌ها هستم

سرمربی‌استقلال در پاسخ به این سوال که هواداران دو فصل ناکامی تیم‌شان با شما به عنوان پرافتخارترین مربی لیگ را نمی‌پذیرند، گفت: من صراحتا پذیرفتم مقصر این ناکامی‌ها من هستم ولی باشگاه‌آرسنال هم با آن همه بازیکن سرشناس و امکانات حرفه‌ای امسال نتوانسته جامی بگیرد ولی با این تیم چگونه برخورد می‌کنند.

نیم‌فصل کاوه و مسلمان را می‌خواستم

وی ادامه داد: بازیکنان ما امسال 7 ماه ریالی نگرفتند و باشگاه در فصل نقل و انتقالات نتوانست بازیکنان مورد نظر ما را جذب کند. من نیم‌فصل کاوه رضایی و محسن مسلمان را می‌خواستم که به دلیل مشکلات‌مالی جذب این بازیکنان ممکن نشد. علاوه بر اینها امسال حاشیه‌های زیادی مثل موضوع کرار و ... برای ما درست کردند تا نتوانیم با تمرکز و آرامش لازم بازی کنیم. مردم خیلی از واقعیت‌ها را نمی‌دانند و قضاوت‌شان روی نتایج تیم است اما واقعیت این است که ما امسال از ابتدای فصل با مشکلات عدیده‌ای روبرو بودیم که شاید در پایان فصل آنها را برای مردم بازگو کنم. 

هیچ پیشنهادی ندارم

قلعه‌نویی درباره احتمال جدایی‌اش از جمع آبی‌پوشان پایتخت در پایان‌فصل گفت: فعلا تمام فکر و ذکرم حضور قدرتمند در 2 بازی آینده است چراکه تصور می‌کنم بازی‌های ما می‌تواند در سرنوشت قهرمانی لیگ تاثیرگذار باشد. برای فصل بعد هنوز تصمیمی نگرفتم و هیچ پیشنهادی هم ندارم.

هر تصمیمی باشگاه بگیرد، می‌پذیرم

سرمربی‌استقلال درباره مطرح‌شدن نام برخی مربیان به عنوان جایگزین وی گفت: استقلال که ارث پدری من نیست. باشگاه مدیر‌عامل و هیات‌مدیره دارد که این حق را دارند درباره سرمربی فصل آینده تصمیم‌گیری کنند. بنده هر تصمیمی را که باشگاه بگیرد، می‌پذیرم و از آن استقبال می‌کنم.

کسی را اخراج نکردم

وی درباره اخراج آنالیزور استقلال و دلایل این تصمیم نیز یادآور شد: اخراج لفظ درستی نیست. ما کسی را اخراج نکردیم، فقط به رسولی گفتیم در 2 بازی آینده نیازی به او نداریم ولی با او قطع همکاری نکردیم. دلیل این تصمیم هم مصاحبه‌های اخیر او و مسائل درون خانواده‌ای بود که مطرح کرد و به نظرم این کار درست نبود و در شرایط حساسی که استقلال قرار دارد نباید این مسائل به رسانه‌ها کشیده می‌شد.

هیچ انتقادی متوجه همکاران من نیست

سرمربی‌استقلال در پاسخ به این سوال که دستیارانش تا چه اندازه به او در هدایت استقلال کمک فکری می‌دهند، گفت: دستیاران من همه از افتخارآفرینان تیم‌ملی و باشگاه‌استقلال بودند که از نظر اخلاقی و فنی هم جزو بازیکنان بزرگ کشور محسوب می‌شدند که در طول فصل کمک‌های فکری زیادی داشتند. آنها مشاوره دادند و همانطور که گفتم مسئولیت نتایج تیم با من است چون من مسئول کادر فنی هستم و هیچ انتقادی متوجه همکاران من نیست.

برای کسب سهمیه می‌جنگیم

وی درباره وضعیت استقلال در 2 بازی آینده لیگ مقابل تراکتورسازی و پرسپولیس گفت: تمام هدف ما این است در 2 بازی آینده که در قهرمانی لیگ هم تاثیرگذار است با تمام وجود بازی کنیم و هر چند شانس کمی داریم اما برای کسب سهمیه بجنگیم.

مقابل پرسپولیس با تمام قدرت می‌ایستیم

قلعه‌نویی همچنین با اشاره به دربی 80 سرخابی‌ها  خاطرنشان کرد: در دربی هم به دنبال این هستیم تا از کیان استقلال دفاع کنیم و به طرفدراران قول می‌دهم در این بازی با تمام قدرت به میدان بیاییم و برای کسب بهترین نتیجه تمام تلاش‌مان را به‌کار بگیریم.

درباره کی‌روش صحبتی ندارم

وی در پایان در واکنش به سوالی درباره کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان نیز گفت: ترجیح می‌دهم در شرایط فعلی درباره کی‌روش صحبتی نکنم چراکه ممکن است حرفی بزنم برای تیم حاشیه درست کنم. مردم واقعیت‌ها را می‌دانند و ترجیح می‌دهم در این باره صحبت نکنم.

کد خبر : ۲۷۴۹۹۱