خبرگزاری کار ایران

به مسابقات تدارکاتی نیاز داریم

سلیمانی: نمی‌توانستیم عده‌ای خاص را به اردوی آذربایجان ببریم/ژاپن اصلی‌ترین رقیب کاراته‌کاران ایران است

سرمربی تیم ملی کاراته تاکید کرد که نمی‌توانستم تنها 7 نفر از اردونشینان ملی‌پوش را به آذربایجان ببرم.

علیرضا سلیمانی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: تنها 7 ورزشکار می‌توانستند در اردوی تیم ملی در کشور آذربایجان شرکت کنند که این موضوع برای ما غیر ممکن بود زیرا من 22 ملی‌پوش آماده در اردو دارم و اگر چند نفر از آنها را به آذربایجان می‌فرستادم انگیزه سایر ملی‌پوشان از بین می‌رفت.

وی بیان اینکه اردونشینان تیم ملی در سلامت کامل به سر می‌برند، افزود: پس از پایان تمرینات بدنسازی و حدود یک‌ماه دیگر اسامی کاراته‌‌کاران حاضر در مسابقات آسیایی ژاپن را اعلام می‌کنیم.

سلیمانی ادامه داد: تیر و مردادماه جاری دو اردوی آماده سازی بین‌المللی برای تیم ملی پیش‌بینی کردیم که به علت قطعی نبودن آنها اجازه دهید نامی از این کشورها به زبان نیاوریم .تنها می‌توانم بگویم مسابقات تدارکاتی را برگزار می‌کنیم که از لحاظ کیفی تاثیر مثبتی در کار ما داشته باشد.

وی درباره مسابقات سوپر لیگ کاراته عنوان کرد: در اینکه سوپر لیگ کاراته از سطح‌فنی قابل‌قبولی برخوردار است شکی نیست، اما این رقابت‌ها رو به پایان  است و در این شرایط نمی‌تواند کمک چندانی به تیم ملی کند. اگر رقابت‌های لیگ تا پیش از اعزام به قهرمانی آسیا ادامه داشت تاثیر به مراتب بیشتری در روند آماده‌سازی تیم ملی داشت.

سرمربی تیم ملی کاراته درباره تکرار عنوان قهرمانی آسیا گفت: هدف ما دفاع از عنوان قهرمانی در آسیا است اما برای رسیدن به این هدف بزرگ نیاز به برگزاری اردوهای خوب و بازی تدارکاتی سطح بالا داریم .

وی در پایان یاد آور شد: ژاپن که میزبان مسابقات قهرمانی آسیا است مهمترین رقیب‌ایران برای قهرمانی در این رقابت‌ها به حساب می‌آید. آنها مدت‌هاست دنبال المپیکی‌کردن کاراته هستند و فکر می‌کنم با استفاده کردن از شرایط میزبانی کار را برای ما سخت کنند اما این قول را می‌دهم که تمام تلاش‌مان را به کار بگیریم تا دست پر از مسابقات قهرمانی آسیا ژاپن برگردیم.

مسابقات قهرمانی آسیا کاراته 12 الی 16 شهریورماه جاری در شهر یوکوهاما برگزار می‌شود.

کد خبر : ۲۷۴۵۱۸