خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگو با پدیده لیگ ملی بسکتبال

میرزایی: ناکامی لیگ‌ ملی را جبران می‌کنیم/ 3 بار در دیدار فینال از حال رفتم!

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۰۷۶

ستاره 23 ساله پتروشیمی که با بازی‌های خوب‌اش توجه کارشناسان بسکتبال را به خود جلب کرده در گفت‌وگو با ما دلایل شکست این تیم در فینال لیگ‌ملی را تشریح کرد.

ایلنا- لیگ‌ملی بسکتبال خاطره خوبی برای ماهشهری‌ها نداشت. پتروشیمی بندر امام در حالیکه با شکست دانشگاه‌آزاد به فینال صعود کرده بود، پس از برتری برابر مهرام در تهران، در ثانیه‌های پایانی دیدار چهارم این دو تیم در ماهشهر با اختلاف یک امتیاز مغلوب شاگردان هاشمی شد تا مهرام در سالن شهرک بعثت جشن قهرمانی بگیرد. با وجود این ناکامی، پتروشیمی چهره‌ای رو کرد که پدیده لیگ ملی هم لقب گرفت.

این بازیکن با فیزیک بدنی مناسب خود گام در جاده بزرگان بسکتبال ایران گذاشته است و در آینده از او بیشتر می‌شنویم. پتروشیمی این ناکامی را در لیگ حرفه‌ای جبران می‌کند. میثم میرزایی بازیکن پست 5 پتروشیمی بندرامام همچنین از اشتیاق بی‌اندازه‌اش برای حضور در المپیک ریو با پیراهن تیم ملی ایران گفت.

با وجود اینکه پدیده لیگ ملی شدی اما هنوز خیلی‌‌ها با پیشنه‌ات آشنا نیستند. کمی از خودت بگو و این‌که بسکتبال حرفه‌ای را از کجا آغاز کردی؟

من متولد 1371 در قائمشهر هستم. ذغال‌سنگ شاهرود، تیمی بود که چندسال پیش با آ‌ن به دنیای حرفه‌ای بسکتبال آ‌مدم. این تیم در لیگ یک بازی می‌کرد و سالی که من در ترکیب‌اش حضور داشتم به مقام پنجم رسید. سال بعد‌ به کاله مازندران رفتم اما آنجا بدشانس بودم و با مصدومیتی که گریبانگیرم‌ شد، یک‌سال از بسکتبال دورماندم. البته بعد از این اتفاق بد، خوش‌شانسی به من رو کرد و با نظر آقای شاهین‌طبع به دانشگاه آزاد رفتم. در سال نخست حضورم با دانشگاه به مقام پنجم رسیدیم و سال بعد در رتبه سوم ایستادیم.

اما شاهین‌طبع خیلی به تو میدان نمی‌داد.

خب این طبیعی بود و نباید از شاهین‌طبع انتقاد کرد. آن سال‌ها بازیکنان بزرگی هم پست من بودند. دانشگاه غیر از من موسی نبی‌پور و محمد حسن‌زاده را داشت و بعد از آن ابراهیم توماس هم به این تیم اضافه شد. من اعتراضی به نیمکت‌نشینی‌ام نداشتم و از این موضوع ناراحت نبودم.

در زمین مسابقه خیلی خشن به نظر می‌رسی اما گویا خارج از میدان پسر خوبی هستی.

(می‌خندد) فکر می‌کنم تصاویر تلویزیونی چهره‌ خشنی از من ترسیم می‌کنند. واقعاً بازیکن خشنی نیستم و فیزیک بدنم باعث می‌شود اینطور نشان دهم. شک نکنید یکی از آرام‌ترین بازیکنان بسکتبال ایران هستم.

چه شد که به پتروشیمی بندرامام پیوستی؟

سال قبل مهرام و دانشگاه آزاد در پلی‌آف لیگ به هم خوردند و کادرفنی دانشگاه به من اعتماد کرد. می‌دانستم فرصت خوبی به دستم ‌آمده و سعی کردم بهترین نمایش‌ام را داشته باشم. کادر فنی پتروشیمی هم آن بازی را به دقت آنالیز کرده بود و نظرشان به من جلب شد. امسال هم لیگ ملی کمک زیادی به من کرد و خوشحالم با نام پدیده این لیگ شناخته می‌شوم. سعی‌ می‌کنم روز به روز پیشرفت کنم، هرچند بسکتبال ایران بزرگانی دارد که گرفتن جای آ‌ن‌ها خیلی دشوار است.

در لیگ ملی تا فینال خوب بالا ‌آمدید. مهرام را هم در تهران شکست دادید اما در بازی آخر چه اتفاقی افتاد که جام را در ماهشهر به این تیم دادید؟‌

باز‌ی‌های فینال شرایط خودشان را دارند. هدف ما قهرمانی لیگ ملی بود و به آن نزدیک بودیم اما در آن بازی که گفتید، تمرکز لازم را نداشتیم. جو بازی هم کار ما را سخت کرده بود.  خیلی از بازیکنان پتروشیمی جوان هستند و برای نمونه خود من تا آن روز،‌ آن‌ همه تماشاچی را برای یک بازی بسکتبال ندیده بودم. از طرف دیگر هوا خیلی گرم شده بود و من 3 بار در جریان بازی از حال رفتم! به هرحال حیف شد، فاصله‌ای تا قهرمانی در لیگ ملی نداشتیم.

اکثر باخت‌های پتروشیمی در دقیقه آخر رقم می‌خورد. دلیل این اتفاق چیست؟

پاسخ این پرسش را باید کارشناسان بدهند. من واقعاً نمی‌دانم چه اتفاقی در زمین می‌افتد. برای نمونه در بازی با دانشگاه تا آخرین دقایق جلو بودیم و اصلاً فکر نمی‌کردم در ماهشهر به آن‌ها ببازیم اما بسکتبال همین است. البته باید این نقطه ضعف را برطرف کنیم.

رابطه‌ات با بوبان میتف چطور است؟

میتف یک مربی بزرگ و البته فوق‌العاده سخت‌گیر است. او برای موفقیت همه تلاشش را می‌کند. هرچند امسال 2 بار به دانشگاه باختیم اما در کل او با پترو نتیجه خوبی گرفته است. شگرد او این است که به بازیکنان فشار زیادی می‌آورد. اوایل، تمرین کردن با او شکنجه بود اما حالا به سخت‌گیری‌هایش عادت کردم و واقعاً به پیشرفت من کمک زیادی کرده است.

برخی معتقدند نقطه ضعف پتروشیمی جوانی بازیکنانش است. این نظر را قبول داری؟

نه. ببینید پتروشیمی ترکیبی از جوانی و تجربه است. بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و محمد ترابی جوان کنار صمد نیکخواه بهرامی، حامد آفاق و حامد سهراب‌نژاد ترکیبی از جوانان و باتجربه‌ها را به تیم بخشیده است و نمی‌توان گفت تیم ما کم‌تجربه‌ است.

مثل این که از حضور در پتروشیمی خیلی راضی هستی.

بله، پترو یک باشگاه به تمام معناست. اینجا نظم حرف اول را می‌زند. چه در تمرین و مسابقه، چه زمان پرداخت حقوق. حضور در این باشگاه چیزی نیست که نصیب هر بازیکنی بشود و من از حضورم در ترکیب این تیم حرفه‌ای خیلی راضی هستم.

قراربود گیبسون هم به پتروشیمی اضافه شود اما این اتفاق نیفتاد. در غیاب او تیم‌ شما به مشکل نمی‌خورد؟

درباره گیبسون باید این را بگویم که او می‌توانست بازی کند اما نه مثل فصل قبل. او مصدومیت شدیدی را پشت سر گذاشته بود و نمی‌توانست گیبسون همیشگی باشد. خودش هم می‌دانست اینجا همه انتظار دارند او نمایش فصل قبل را تکرار کند و به همین دلیل قید حضور در ماهشهر را زد. ما تا اینجا خیلی خوب کار کردیم و یقین داریم ناکامی لیگ ملی را جبران می‌کنیم.

صحبت از خارجی‌ها شد، الگوی تو در جهان بسکتبال چه کسی است؟

بدون شک شکیل اونیل، فوق‌ستاره تکرار نشدنی NBA‌ و تاریخ بسکتبال جهان. از بازیکنان دیگری هم در لیگ حرفه‌ای ایالات متحده بازی کردند، شیفته بازی تیم دانکن، بازیکن ملی‌پوش سن‌آنتونیو هستم.  

لوکا پاویسویچ از سوی فدراسیون بسکتبال و وزارت ورزش و جوانان سرمربی تیم ملی شد. اورا می‌شناسی؟

راستش من هم اسمی از او نشنیده بودم. نمی‌دانم فدراسیون با این مربی قراردادی امضا کرده یا نه اما زمان زیادی را از دست دادیم و فرصتی برای بحث نداریم. هرچند بازیکنان با حضور در لیگ ملی و حرفه‌ای در مرز آمادگی هستند اما باید به مربی هم فرصت داد تا توانایی‌هایش را نشان دهد. امسال سال سختی برای بسکتبال ایران است و همه باید از این تیم حمایت کنیم.

و به تیم ملی هم فکر می‌کنی؟

چرا نباید فکر کنم؟ مثل همه بازیکنان آرزو دارم با پیراهن تیم ملی کشورم به میدان بروم. فکر می‌کنم امسال آنقدر خوب بازی کردم که جایی در تیم ملی داشته باشم. یکی از آرزوهایم حضور در المپیک با پیراهن تیم ملی است.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز