خبرگزاری کار ایران

من هم دنبال جذب برانکو بودم؛

انصاری‌فرد: برانکو چیزی بیشتر از پیشکسوتان پرسپولیس ندارد/ درخشان باید این روزها را می‌دید

مدیرعامل سابق پرسپولیس مدعی شد در زمان حضورش در این باشگاه قصد داشته برانکو را برای هدایت سرخپوشان استخدام کند اما با بررسی کارنامه او از این کار منصرف شده است.

گفت‌وگوی عباس انصاری‌فرد با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

* درخشان از هدایت پرسپولیس انصراف داد تا برانکو جانشین او شود. در ارتباط با این تغییرات چه نظری دارید؟

زیاد امیدی ندارم این تغییرات امسال برای  پرسپولیس دردی را دوا کند، چون در این رابطه چند نکته وجود دارد. اول اینکه می‌خواهند این  پرسپولیس بیمار را درمان کنند اما ابزارش را ندارند، یعنی اینکه بازیکن کارآمد در پست‌های حساس را ندارند، ضمن اینکه کارنامه برانکو در سیستم باشگاهی خوب نبوده و حالا امیدوارم در  پرسپولیس موفق شود.

* اما برانکو در تیم ملی ما عملکرد خوبی داشت؟

به خاطر مهره‌های خوبی بود که در اختیار داشت. مربی در یک تیم نقش دارد اما مهره‌ها هم نقش دارند. من هم در زمان مدیرعاملی پرسپولیس دنبال جذب برانکو بودم تا او را به  پرسپولیس بیاورم اما وقتی کارنامه او را بررسی کردم متوجه شدم بعد از تیم ملی ما در کارش موفق نبوده و هر جا رفته زیاد موفق نبوده؛ خودم دنبال برانکو بودم چون می‌گفتم شرایط فوتبال ایران را می‌داند اما با بررسی کارنامه‌اش منصرف شدم. فوتبال ما بیش از بحث فنی، بحث انضباطی و ساختاری را می‌طلبد، یعنی مربیانی بیاوریم که ساختار و انضباط را به فوتبال ما بیاورند.

* گویا قصد دارند از بازیکنان سابق پرسپولیس به عنوان دستیار برانکو استفاده کنند...

این اتفاق خوب است  اما به نظرم زمانی باید این مسائل را مطرح کنیم که سرمربی پرسپولیس کلاس بالایی داشته باشد. وقتی پیشکسوتان را به عنوان دستیار یک مربی می‌گذاریم باید یک چیزی از او یاد بگیرند اما فکر نمی‌کنم بین پیشکسوتان  پرسپولیس با برانکو فاصله زیادی نباشد.

* دیدار  پرسپولیس و النصر عربستان در لیگ قهرمانان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

النصر عربستان تیم خطرناکی است و باکلاس و حرفه‌ای بازی می‌کند، به همین دلیل باید خیلی مراقب بود، البته تیم‌های آسیایی همیشه از پرسپولیس وحشت دارند، برخلاف بازی‌های داخلی خودمان یک زمانی تیم‌های داخلی می‌گفتند می‌رویم جلوی  پرسپولیس کمتر گل بخوریم اما الان تیم ته‌جدولی هم دنبال گرفتن 3 امتیاز از  پرسپولیس است تا از بحران خارج شود.

* چرا چنین مشکلی برای  پرسپولیس رخ داده؟

به خاطر اینکه شخصیت  پرسپولیس از دست رفته و این مساله برای خود پرسپولیس بیشتر از همه وجود دارد و فکر می‌کنند با هر تیمی بازی کنند ممکن است ببازند و به همین دلیل با ترس و لرز و اضطراب بازی می‌کنند و در چهره بازیکنان، کادر فنی و مدیریت هم این اضطراب‌ها مشخص است، البته وحشت از  پرسپولیس در آسیا هنوز وجود دارد. النصر عربستان چون در خانه خودش  پرسپولیس را برده شاید ترس آنها کمی ریخته باشد. آنها قبلا همیشه با احتیاط جلوی پرسپولیس بازی می‌کردند اما در این چند ساله کم‌کم این ترس کمتر شده است. متاسفانه پرسپولیس در این چند ساله تمام رکوردهای منفی را شکسته؛ قبلا پرسپولیس همیشه رکوردهای مثبت را می‌شکست اما الان  پرسپولیس رو به رکوردهای منفی آورده است.

* درخشان ضعیف‌ترین نتایج لیگ‌ را با پرسپولیس کسب کرد.انتظار شما از وی بیشتر نبود؟

چرا بیشتر بود اما در آن موقعیتی که درخشان آمد باید هم این روزها را می‌دید. درخشان کنار نتیجه دنبال حاکم کردن انضباط در تیم هم بود اما متاسفانه چون برخوردها با باشگاه هماهنگ نبود و تضاد وجود داشت نتوانست موفق شود. باید برای درخشان تعیین می‌کردند که اول انضباط را در تیم حکمفرما کند و به دنبال آن نتیجه هم می‌آمد اما باشگاه با او هماهنگ نبود ضمن اینکه درخشان با شعارهایی که در استادیوم ها بود نگرا می‌شد و دنبال برد بود.به نظر من اگر درخشان انضباط را به تیم برقرار می‌کرد برد هم می‌آمد.

* یعنی مشکل درخشان فقط همین بود؟

بله مربی باید آنقدر بزرگ باشد که بازیکن هر چقدر هم اسم و رسم داشته باشد باز هم جلوی مربی کرنش کند و مطیع باشد یک یاز خوبی‌های کی روش همین بود و اسمش بزرگ است و بازیکنان نمی‌توانستند جلوی او قد علم کنند. این مساله به نفع خود بازیکن هم هست و اگر انضباط داشته باد و خوب بازی کند خواهان بیشتری خواهد داشت و درآمد بیشتری به دست می‌آورد اما اینها انضباط ندارند و هر جوری که دل‌شان می‌خواهد کار می‌کنند و به ضرر خودشان است بازیکنان امروزی به تفریح‌شان بیشتر از حرفه‌شان اهمیت می‌دهند در صورتی که تفریح باید در جهت رشد بازیکن در حرفه‌اش باشد نه اینکه حرفه‌اش را تخریب کند.

کد خبر : ۲۶۴۹۸۵